آخرین اخبار از ادغام موسسه مالی ثامن و کوثر

مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری کوثر درباره ادغام موسسه ثامن با این موسسه گفت: صحبت هایی در این زمینه صورت گرفته و منتظر پاسخ بانک مرکزی هستیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس کارودرآمد جی پلاس، عیسی رضایی مدیر عامل و نایب رئیس موسسه مالی و اعتباری کوثر درباره ادغام موسسه مالی و اعتباری ثامن با این موسسه گفت: به دلیل سیاست های بانک مرکزی برای ساماندهی موسسات مالی و اعتباری سهامداران موسسه ثامن را بر آن داشت تا با برای ادغام آن موسسه با موسسه مالی و اعتباری کوثر درخواستی را ارائه دهند. موسسه ثامن درخواست داشت که با ادغام با موسسه مالی کوثر دیگر مجبور نباشد برای دریافت مجوز از بانک مرکزی تلاش کند. به هر حال مذاکراتی در این زمینه به عمل آمد و توافقاتی هم بین دو موسسه در این زمینه صورت گرفت. تمام صحبت های مطرح شده در فضای مجازی هم از همین موضوع سرچشمه می گیرد.

وی افزود: فرق زیادی بین ادغام و انحلال وجود دارد. در موسسه فرشتگان بحث انحلال را داشتیم اما در بحث ادغام دو مجموعه تبدیل به یک مجموعه می شوند که مجموعه ای واحد و قوی را به تشکیل می دهد. پس فرق زیادی بین انحلال و ادغام وجود دارد و سرمایه گذارن ثامن سعی کنند که آرامش خود را حفظ کنند.

رضایی شرایط پیش رو برای ادغام این دو موسسه مناسب دانست و گفت: بعد از توافق صورت گرفته بین دو موسسه برای ادغام، موسسه مالی کوثر به عنوان بخش پذیرنده و بزرگتر باید تمام تغییرات صورت گرفته را به بانک مرکزی اعلام کند. البته این موضوع به شرطی صورت می گیرد که موسسه کوثر تبدیل به بانک شود. خوشبختانه این مراحل انجام شده و بانک مرکزی در حال بررسی است که امیدواریم این موضوع به بهترین شکل ممکن پیش برود. 

مدیر عامل موسسه کوثر سپرده گذاران ثامن را دعوت به آرامش کرد و افزود: در شرایط فعلی سپرده گذاران موسسه ثامن نگران نباشند و به شایعات توجه نکنند. سپرده گذاران سعی کنند سرمایه هایشان را از این موسسه خارج نکنند تا خدشه ای به پولشان وارد نشود. فردی سپرده گذاری کرده با سود 24 درصد اما شرط بر این است که اگر قبل از موعد بخواهد پولش را از موسسه بیرون بکشد 15 درصد برایشان محاسبه می شود و به نوعی جریمه می شود؛ حال چرا باید کسی با این کار به پول خودش ضرر بزند. اگر ادغامی صورت بگیرد و موسسه کوثر به بانک تبدیل شود، تمام سرمایه هایشان به بانک کوثر انتقال پیدا خواهد کرد و هیچ مشکلی برای اصل پول و سود پولشان پیش نخواهد آمد.

رضایی این ادغام را اولین ادغام در موسسه مالی کوثر ندانست و گفت: «صندوق جوانان خیر» که در چهار استان آذری زبان ایران فعالیت می کرد با موسسه مالی کوثر ادغام شد و اکنون به راحتی از امکانات موسسه کوثر بهرمند است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید