گزارش اختصاصی جی پلاس از توجیه یک شکست

والیبال ایران از کدام تیم آمریکا شکست خورد؟!

در حالی برخی عقیده دارند تیم والیبال ایران برابر دارنده مدال برنز المپیک 2016 شکست خورده که نیمی از بازیکنان آمریکا در این بازی ها حضور نداشتند!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی خود در هفته سوم لیگ جهانی 2017 والیبال به مصاف آمریکا رفت و در یک بازی ضعیف و پرانتقاد برابر این تیم شکست خورد!

این بازی با نتیجه 3 بر صفر به پایان رسید. این در حالی است که در ست سوم ایران 24-20 از حریف خود پیش بود اما نتوانست یک امتیاز بگیرد و ست را به نفع خود به پایان برساند!

-- تیم ملی والیبال آمریکا در لیگ جهانی 2017 نتایج زیر را به دست آورده است:

شکست 3 بر یک برابر صربستان

شکست 3 بر 2 برابر کانادا

شکست 3 بر یک برابر بلژیک

پیروزی 3 بر صفر برابر ایتالیا

پیروزی 3 بر صفر برابر روسیه

شکست 3 بر یک برابر فرانسه

 

بعد از پایان  بازی ایران و آمریکا در لیگ جهانی، فدراسیون والیبال کشورمان از تیتر شکست ایران برابر دارنده مدال برنز المپیک استفاده کرد و حتی بازیکنان و کادر فنی هم در مصاحبه هایشان اعتقاد داشتند که ایران برابر دارنده مدال برنز المپیک 2016 ریو شکست خورده است!

 

در قدرت آمریکا در والیبال و افتخارات این تیم شکی وجود ندارد اما باید این موضوع را در نظر گرفت که نیمی از بازیکنان تیم ملی آمریکا برابر ایران در بازی های المپیک حضور نداشتند و برخی بازی های اولیه خود را برای تیم ملی آمریکا تجربه می کنند و پیش از این در رقابت های رسمی به میدان نرفته اند و یا حداقل مدال برنز بر گردنشان انداخته نشده بود.

متئو اندرسون، آرون راسل، تیلور ساندر، دیوید لی، کاویکا شوجی، ویلیام پردی، مورفی تروی، توماس، میکا کریستینسن، مکسول هولت، دیوید اسمیت و اریک شوجی بازیکنان تیم ملی والیبال آمریکا در المپیک 2016 ریو بودند که موفق شدند با شکست روسیه به مدال برنز این دوره از بازی ها برسند.

 

اما بازیکنانی که برابر ایران در لیگ جهانی به میدان رفتند کمی متفاوت تر از این ترکیب بودند. بنجامین پچ که ستاره دیدار بود و توانست 24 امتیاز و تعداد امتیازی به اندازه یک ست کسب کند در المپیک ریو نبود و تنها 11 بازی ملی را انجام داده است. بازیکنان دیگری هم در تیم ملی آمریکا بودند که تجربه بازی در المپیک را نداشتند.

 

تیم های قدرتمندی که در سطح یک لیگ جهانی والیبال حاضر هستند از این رقابت ها به عنوان تورنمنتی تدارکاتی برای جوان کردن تیم شان استفاده می کنند. با توجه به اینکه رقابت های جهانی هم در سال آینده برگزار می شود تیم ها به دنبال این هستند که با آوردن بازیکنان جوان تا آغاز این بازی ها تیم خود را قدرتمند کنند و حتی برای المپیک 2020 آماده تر شوند.

اما متاسفانه این موضوع در والیبال ملی  ایران وجود ندارد و لیگ جهانی به عنوان یک تورنمنت بزرگ به حساب می آید. تورنمنتی که بازیکنان جوان حتی اجازه ندارند روی نیمکت بنشینند و دائم پشت خط می مانند مگر اینکه ستاره ها مصدوم شوند!

در نتیجه نه تنها آینده سازی جدی برای تیم ملی شکل نمی گیرد بلکه نفرات ذخیره و جایگزین هیچ وقت به بازیکنان مطمئنی برای پر کردن جای خالی ستاره های قدیمی، تبدیل نمی شوند.

بازیکنان تیم ملی والیبال آمریکا در لیگ جهانی والیبال 2017: (9 بازیکن که اسامی آن ها در ابتدا آمده است برابر ایران به میدان رفته اند)

 

1-  تیلور ساندر؛ 24 ساله و 86 بازی ملی و 8 بازی در المپیک

2-  جفری جندریک؛ 22 ساله، 10 بازی ملی و بدون بازی در المپیک

3-  کاویکا شوجی؛ (کاپیتان) 30 ساله، 132 بازی ملی، 8 بازی در المپیک (ذخیره در ست دوم وسوم)

4-  توری دفالکو؛ 20 ساله، 13 بازی ملی، بدون بازی در المپیک

5-  گارت موآگوتوشیا؛ 29 ساله، 54 بازی ملی و بدون بازی در المپیک

6-  دیوید اسمیت؛ 32 ساله، 143 بازی ملی و 14 بازی درالمپیک

7-  اریک شوجی؛ 28 ساله ،133 بازی ملی و 8 بازی در المپیک

8-  میکا کریستینسن؛ 101 بازی ملی، 8 بازی در المپیک

9-  بنجامین پتچ؛ 22 ساله، 11 بازی ملی و بدون بازی در المپیک

10-  جیک لانگلویس 24 ساله، 10 بازی ملی و بدون بازی در المپیک

11-  دانیل مکدونل،29 سال،  23 بازی ملی و بدون بازی در المپیک

12-  کارسون کلارک، 28 سال سن، 88 بازی ملی و بدون بازی در المپیک

13-  تیلور آوریل، 24 ساله، 15 بازی ملی و بدون بازی در المپیک

14-  داستین واتن 31 ساله، 47 بازی ملی و بدون بازی در المپیک

دیدگاه تان را بنویسید