گزارش جی پلاس/ آغاز هفته سوم لیگ جهانی از فردا با نبرد ایران و آمریکا + جدول و برنامه

ستارگان نیمکت نشین تیم ملی والیبال در انتظار!

با وجود اینکه بازیکنان نیمکت نشین و جوان تیم ملی والیبال ایران در زمان حضور در زمین نمایش خوبی داشتند اما مربی تیم ملی هم چنان در نظر دارد آن ها روی نیمکت منتظر بمانند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ هفته سوم لیگ جهانی والیبال از فردا (پنج شنبه) پی گیری می شود و تیم های ملی ایران، لهستان، آمریکا و روسیه به میزبانی لهستان رقابت هایشان را برگزار می کنند.

هفته پیش و در گروه D به میزبانی ایران تیم های صربستان، بلژیک و آرژانتین به رقابت با یکدیگر پرداختند.

تیم ملی ایران در هفته اول دو باخت برابر برزیل و ایتالیا و یک برد هم برابر لهستان کسب کرده بود و با این نتایج پای به هفته دوم گذاشت.

ملی پوشان ایران در هفته دوم یک امتیاز مهم و برتری نسبت به حریفان داشتند و آن هم تماشاگرانشان بودند. امتیازی که در بازی برابر بلژیک و آرژانتین کمک زیادی به ملی پوشان کرد.

از نظر فنی نیز ملی پوشان ایران نسبت به هفته اول پیشرفت داشتند. تا جایی که در بازی اول ایران برابر بلژیک 8 امتیاز مستقیم سرویس گرفت که این موضوع برای ایران امتیاز مهمی محسوب می شود. هر چند در دو بازی دیگر این آمار به یک رسید.

نکته مورد توجه دیگر دفاع روی تور ایران بود. با حضور محمد موسوی در ترکیب تیم ملی در هفته دوم دفاع روی تور ایران قدرتمندتر شد. در هر سه بازی ایران در دفاع روی تور بیش از 8 امتیاز کسب کرد و در بازی برابر صربستان با وجود اینکه ایران بازنده بود اما آمار دفاع روی تور 10-8 به نفع ایران بود.

در این هفته با وجود اینکه معنوی نژاد فرصت زیادی برای خودنمایی نداشت اما بازهم بهترین بازیکن ایران بود. او در بازی با آرژانتین از اواخر ست اول به میدان آمد و باعث شد جریان بازی به نفع ایران به پایان برسد و لقب ستاره تیم ملی را به دست آورد.

ترکیب میلاد عبادی پور و معنوی نژاد باردیگر نشان داد که کارایی بیشتری دارد اگر چه کادرفنی اصرار دارد از ترکیب عبادی پور و قائمی استفاده کند.

با وجود اینکه در بازی با لهستان ثابت شد که ترکیب جوان تیم ملی شایسته است اما این سوال پیش می آید که چرا کادرفنی اصرار دارد که تیم ملی با همان ترکیب همیشگی بازی کند؟

بازیکنانی چون سال افزون، معنوی نژاد، فائزی و مسعود غلامی شایستگی زیادی دارند که می توان از آن ها بهره برد و موفق بود.

به گزارش جی پلاس؛ اگر قرار باشد بازیکنان چند سال اخیر بازهم در ترکیب اصلی تیم ملی قرار بگیرند تیم ملی بیش از این با مشکل مواجه می شود. درحال حاضر هم این مشکل وجود دارد که بازیکنان جانشین زیادی پرورش داده نشده اند و اگر شرایط همین گونه ادامه پیدا کند مشکل فجیع تر از قبل می شود.

تمام تیم های مطرح جهان از لیگ جهانی به عنوان بازی تدارکاتی استفاده می کنند تا بازیکنان جوانشان را آزمایش کنند اما متاسفانه نه کادرفنی فعلی بلکه مربیان گذشته نیز هیچ گاه آن گونه که باید به بازیکنان جوان فرصت بازی نمی دهند.

باید دید آیا ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی که باعث شد نسل جدیدی در تیم ملی صرستان شکل بگیرد و در نهایت هم قهرمان لیگ جهانی 2016 شود می تواند این جوان گرایی و تغییر نسل را در تیم ملی ایران انجام بدهد و یا موانعی وجود دارد که کار را برای کولاکوویچ سخت می کند.

** برنامه هفته سوم:

ایران – آمریکا پنج شنبه 25 خرداد ساعت 19:55

ایران – لهستان شنبه 27 خرداد ساعت 22:40

ایران – روسیه یکشنبه 28 خرداد ساعت 19:55

 

** جدول لیگ جهانی تا پایان هفته دوم:

Untitled-11

 

دیدگاه تان را بنویسید