گزارش جی پلاس؛

زنان، علیه زنان در آزادی!

هفته دوم لیگ جهانی والیبال از روز 19 خرداد با حضور سه تیم بلژیک، آرژانیتن و صربستان در ایران آغاز شد و شب گذشته با پیروزی والیبالیست های ایرانی مقابل آرژانتین به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ زمانی که بلیت فروشی این رقابت ها آغاز شد تنها بعد از حدود سه الی چهار دقیقه ظرفیت بخش بانوان به پایان رسید! این اتفاق در حالی رخ داد که با توجه بالا رفتن قیمت بلیت که به 40 هزارتومان رسید، شاهد خالی بودن بخشی از ورزشگاه در زمان برگزاری بازی ایران بودیم. بنابراین به نظر نمی رسد بعد از 3 دقیقه تمام بلیت جایگاه بانوان به پایان رسیده باشد و آن ها این بلیت گران را تهیه کرده باشند.

با توجه به سابقه حضور بانوان در ورزشگاه ها و اتفاقاتی که برای حضور آن ها در سال های گذشته رخ داده است باید گفت که داستان چیز دیگری بود.

نه تنها در این فصل لیگ جهانی بلکه در فصول گذشته و البته رقابت های دیگری که به میزبانی ایران برگزار شده است، شاهد این بوده ایم که با وجود ممنوع بودن خرید بلیت توسط بانوان همواره افرادی در این مسابقه ها حاضر بودند.

درواقع می توان از لفظ تماشاگران دعوتی خانم برای آن ها استفاده کرد. 

به این صورت که بانوانی از قبیل خبرنگاران خانم، مربیان و بازیکنان تیم های ملی والیبال و دیگر رشته های ورزشی، کارمندان فدراسیون و البته آشنایان فدراسیونی ها در جایگاه بانوان ورزشگاه آزادی حضور می یابند.

این اتفاق در واقع راه حلی برای بر طرف کردن مشکل همیشگی فدراسیون در خصوص اصرار فدراسیون جهانی والیبال برای حضور بانوان در ورزشگاه هاست. در واقع با این نقشه هم بانوان در سالن حضور دارند و خانم های عادی هم اجازه نمی یابند که به ورزشگاه بیایند.

در سال های گذشته نیز این موضوع باعث بروز اعتراض هایی شد و بسیاری معتقد بودند که این کار درست نیست و خود بانوان نباید تن به این کار بدهند تا در نهایت نه زنان سفارش شده، بلکه عموم زنان بتوانند پای به آزادی و دیگر سالن ها بگذارند.

شاید بتوان گفت این اتفاق تقصیر مسئولان نیست، بلکه این خود زنان هستند که با انجام این کار مانع حضور بانوان دیگر در سالن می شوند. هرچند در روزهای اخیر شاهد حضور تماشاگران زن بیشتری در سالن بودیم که این مسیله به خودی خود جای امیدواری دارد. 

اتفاقی که در سال های گذشته به هیچ عنوان وجود نداشت.

به نوعی می توان گفت این جامعه زنان است که علیه خودشان عمل می کنند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید