جی پلاس/ خطراتی که مادر و نوزاد را تهدید می کند؟

بارداری را از 39 سالگی تجاوز ندهید!

این گزارش از چندین مطالعه و گزارش دیگر در مورد افزایش سن باروری در زنان دنیا و تاثیرات جسمی ناشی از آن تهیه شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار علم و فناوری جی پلاس؛ بانوانی که بارداری خود را به تاخیر می اندازند و قصد دارند که در دهه چهارم زندگی خود باردار شوند حتما با مشکلات پیچیده جسمی بیشتری مواجه می شوند.

در مطالعه گسترده اخیر بر روی 800000 هزار خانم در انگلستان و کاناداو.... نتایجی را به دست داد که نشان می دهد زنانی که بعد از سن 39 سالگی باردار شده اند 5 برابر بیشتر از کسانی که در سن های پایین تر بارداری را تجربه کرده اند در معرض خطر هستند. خطراتی که ممکن است آنها را به اتاق مراقبت های ویژه بکشاند.

یلا

علاوه بر اینکه حاملگی در سن بالا ممکن است خطرات بالقوه مرگباری مثل مرده زایی و مرگ و میر نوزاد برای نوزادان به همراه داشته باشد، می تواند خطرات بسیاری  برای مادران مانند نارسایی کلیه، شوک زایمان، و آمبولی مایع آمنیوتیک را به وجود آورد.

آمارها نشان می دهد زنان باردار بین 40 تا 45 سال حدود هشت برابر از مشکل آمبولی مایع آمنیوتیک نسبت به زنان زیر 30 سال رنج می برند. البته این خطرات برای روش های سزارین هم به شکل دیگری بروز می کند.

هر چه سن مادر در بارداری افزایش یابد مشکلات جسمی پیچیده تری به همراه خواهد داشت. اهمیت این مطالعه به این دلیل است که سن بارداری در کل دنیا رو به افزایش است.

در آخر باید گفت که بارداری در سن بالا نیاز به مراقبت های بسیاری دارد که همه افراد خانواده باید با خانم باردار همکاری کنند و محیط آرامی را فراهم کنند.

دیدگاه تان را بنویسید