سن مناسب برای جدا کردن اتاق خواب کودک از والدین؟

هرگز نباید به اجبار، محل خواب کودک را از والدین جدا کرد زیرا این کار نه تنها موجب استقلال نمی شود بلکه باعث افزایش ترس در کودک خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سیما منادی روانشناس اظهار کرد: جدا کردن اتاق خواب کودک از والدین یکی از موضوعات مهمی است که کارشناسان در این مورداختلاف نظر دارند، عده ای معتقدند این کار باید بین 12 تا 18 ماهگی کودک یعنی پیش از شکل گیری ترس های خیالی او صورت گیرد.

 وی در ادامه گفت:روانشناسان این دوره را به دلیل مفهوم نبودن ترس از تاریکی برای کودک و رفع وابستگی کودک به والدین به خصوص مادر،برای جداسازی اتاق خواب کودک از والدین مناسب می دانند.

 منادی تصریح کرد:اکثر روانشناسان اعتقاد دارند که تا سن حدود 2 و نیم سالگی بهتر است کودک در اتاق والدین خود ولی در تخت جدا بخوابد و جدا شدن اتاق او بعد از این سن انجام شود.

 این روانشناس اضافه کرد: جدا کردن اتاق خواب کودک باعث ایجاد اعتماد به نفس و استقلال در کودک می شود و همچنین اعتماد فرزند به والدین خود را بیشتر می کند.

وی عنوان کرد: بهترین روش این است که کودک از 2 سالگی از والدین جدا بخوابد اما اگر  کودکان را زودهنگام و به اجبار جدا کنید نه تنها جدا نمی‌شوند بلکه احساس ناکامی  در آن ها ایجاد می‌شود.

منادی در پایان تأکید کرد: والدینی که فرزندشان اضطراب جدایی دارد، نباید برای رفع این مشکل،او را زودتر مستقل کنند بلکه باید با کمک متخصص و در طولانی ‌مدت این کار اجرا شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید