گزارش جی پلاس از یک کشف علمی جدید

خبری خوش برای خانم های نابارور: تست تخمدان های 3d موفقیت آمیز شد

مژده به خانمهای که با ناباروری دست و پنجه نرم می کنند. به هیچ عنوان ناامید نباشید، به خصوص بعد از اینکه دانشمندان توانستند تخمدانهای 3d را بسازند و در آزمایش از آنها برای تولید مثل استفاده کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ در آمریکا، محققاق آمریکایی این تخمدان مصنوعی را در موشی ایمپلنت کردند و شروع به تخم گذاری و بارور شدن کرد و موشهای سالمی متولد شد.

اگر چه این روش تاکنون بر روی حیوانات آزمایش شده است، اما هدف نهایی این روش بازگرداندن باروری و تولید مثل در زنانی است که تخمدانهای پلی کیستیک دارند و یا هر انواع دیگر ناباروری.

براساس مرکز تحقیات سرطان در انگلیس حدود 24000 از زنان در سن باروری مبتلا به سرطان تشخیص داده می شوند.

ناباروری

دکتر ترزا ودروف، رئیس موسسه تحقیقات بهداشت زنان و دانشمند باروری در دانشگاه نورث وسترن، اعلام کرد که کامیابیِ واقعی در این پروژه، ساختن پروتز تخمدان کاملا واقعی است. هدف اساسی این پروژه در واقع این است که این تخمدان می تواند کمک بسیار بزرگی به بازگرداندن باروری به خانم های جوان مبتلا به سرطان که در مراحل شیمی درمانی عقیم می شوند نیز باشد.

همچنین او افزود که بیومهندسی راه حل شگرفی در خلق ساختار این ارگان و همچنین بازگشت سلامت این بافت ارائه داد. گمان می رود که این تخمدان، امید بسیاری را در آینده زنده خواهد کرد.

در ساختار این تخمدان، ژلاتین مایع استفاده شده که متشکل از کلاژنهای منکوب است. کلاژنها همان مواد طبیعی است که در تاندون عضله ها، استخوانها و پوست یافت می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید