جی پلاس/ برای اولین بار در دنیا

کنترل ترافیک با چراغ های راهنمایی هوشمند!

چراغهای راهنمایی مجهز به هوش مصنوعی(IA) می توانند راه حل مناسبی برای پایان دادن به ترافیک سنگین خیابان ها باشند که برای اولین بار در شهرهای انگلیس، بکار گرفته خواهند شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس جامعه جی پلاس؛ تلگراف نوشت: شهر میلتون کینز در انگلستان با اعلام طرح هایی در جهت نصب و راه اندازی چراغهای راهنمایی هوشمند در سطح شهر تبدیل به اولین شهر در دنیا شده که از این تکنولوژی استفاده می کند. چراغهای راهنمایی هوشمند به راحتی مناطقی که ترافیکی بالایی دارند را شناسایی و با تغییر الگوی ترافیکی، ترافیک آنها را مرتفع می کند.

این طرح حدود 3 میلیون پوند بودجه نیاز دارد و از سپتامبر سال 2018 اجرا خواهد شد.

در حال حاضر چراغهای راهنمایی در همه شهرهای دنیا موجود به صورت ترتیبی کار می کنند و به عبور ماشین ها هیچ گونه عکس العملی نشان نمی دهند اما نکته جالب در این پروژه، این است که چراغهای راهنمایی بروزرسانی می شوند و از طریق نصب حدود 2500 دوربین مجهز به هوش مصنوعی در آنها، می توانند ترافیک را در سطح شهر کنترل کنند.

سنسورهای به کار برده شده در این دوربین ها حدود 50 مایل را پوشش می دهند و همواره مراقب چهار راههای اصلی و پارکینگها هستند. یکی از فواید استفاده از چراغهای هوشمند، اولویت بندی ماشین ها در رفت و آمد است. مثلا اینکه آمبولانس ها برماشین های دیگر مقدم است یا اتوبوسها بر ماشین ها حق تقدم قطعی پیدا می کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید