گزارش جی پلاس/ مایکروسافت مدعی شد:

سازمان جاسوسی آمریکا مقصر باج افزار wanna cry است

مایکروسافت دولت امریکا را مقصر حمله ویروسی باج افزار اخیر wanna cry دانست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ طبق ادعای شرکت مایکروسافت حمله جهانی باج افزار wanna cry که کامپیوترهای حدود 150 کشور دنیا را تحت تاثیر قرار داده بود، از طریق ابزاری طراحی و مهندسی شده است که این ابرازها را تنها سازمان جاسوسی آمریکا و آژانس امنیت ملی این کشور ایجاد و گسترش داده بود.

این حمله چندین شرکت مهم در اروپا از جمله سرویس خدمات بهداشت انگلیس، خط راه آهن آلمان، نیسان و تلفن یکا اسپانیا را به دردسر انداخته بود.

در ماه مارس بود که شرکت مایکروسافت توانست پوششی امنیتی منتشر کند تا بتواند یک کد و حفره امنیتی تحت عنوان "ایترنال بلو" دزدیده شده از سازمان امنیت ملی را تعمیر کند. این یعنی تا زمانی که نسخه " ایترنال بلو"  سازمان امنیت ملی در آوریل در اینترنت  به صورت رایگان منتشر شد، کامپیوترها این پوشش را نصب نکرده بودند.

پیام رئیس مایکروسافت "ستایا نادلا" که همان پیام معاونش "برد اسمیث" در توییتر:

"دولتها باید اینگونه حملات را جدی بگیرند و به عنوان زنگ بیدار باش قلمداد کنند".

همچنین اسمیث به دزدیِ اخیر نرم افزارهای هک سیاه اشاره کرد که در ویکی لیک منتشر شد و آن را گواهی در نظر گرفت که گمشدن نرم افزار ایترنال بلو، آژانس امنیت ملی برای اولین بار نیست و ماجراهای مشابه دیگری از این دست اتفاق افتاده است.

"مجددا کدهای مخرب در دست دولتمردان به قلمرو عمومی راه یافت و باعث خسارت گسترده ای به عموم شد."

به گزارش جی پلاس؛ معاون مایکروسافت همچنین با اشاره به اینکه در فضای سایبری، دولتمردان باید قوانینی را برای جنگ افزارها در دنیای فیزیکی وضع کنند، افزود: مایکروسافت فراخوانی را تحت عنوان کنوانسیون دیجیتالی ژنو برگزار خواهد کرد که دولتها را ملزم می کند تا در مورد آسیب پذیری کامپیوترها قوانین سخت گیرانه ای در جهت تضمین کارکرد صحیح نرم افزارها، میان فروشندگان و مردم وضع کند.

دیدگاه تان را بنویسید