گزارش جی پلاس/پایان کار ملی پوشان با ۹۸ مدال و جایگاه سوم آسیا

آخرین نتایج ایران در بازی های کشورهای اسلامی + جدول مدال ها

چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی از ۲۲ اردیبهشت تا اول خردادماه به میزبانی آذربایجان و در شهر باکو در حال برگزاری است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، کاروان ورزشی ایران در بازی های کشورهای اسلامی در پایان چهارمین روز تاکنون 98 مدال رنگارنگ 39 مدال طلا، ۲6 مدال نقره و 33 برنز جایگاهش را در رده سوم محکتر از روزهای قبل حفظ کرد.

ایران در چهارمین مسابقات ورزشی کشورهای اسلامی در ۱۶ رشته نماینده دارد. رشته های کاراته، جودو، جودوی نابینایان، ژیمناستیک، شنا، تیراندازی، وزنه برداری، تکواندو، بوکس، واترپلو، بسکتبال، دوومیدانی، دوومیدانی معلولان، والیبال، شیرجه، تنیس، تنیس روی میز، کشتی و ووشو رشته هایی هستند که در ترکیب کاروان ایران نماینده دارند.

همچنین کاروان ورزش ایران با 128 ورزشکار در بخش مردان و 31 ورزشکار در بخش بانوان در ۲۰ رشته از ۱۶ فدراسیون در این دوره از بازی ها شرکت کردند.

** تعداد ورزشکاران به تفکیک رشته های ورزشی

تکواندو (۱۸ ورزشکار)، والیبال (۱۴ ورزشکار)، دوومیدانی معلولان (۱۴ ورزشکار)، کاراته (۱۲ ورزشکار)، واترپلو (۱۳ ورزشکار)، تیراندازی (۱۲ ورزشکار)، دوومیدانی (۱۰ ورزشکار)، کشتی فرنگی (۸ ورزشکار)، کشتی آزاد (۸ ورزشکار) و وزنه برداری (۸ ورزشکار) همراه با تنیس روی میز (۸ ورزشکار)، ووشو (۶ ورزشکار)، ورزش های زورخانه ای (۶ ورزشکار)، تنیس (۵ ورزشکار)، شنا (۵ ورزشکار)، بوکس (۴ ورزشکار)، جودو نابینایان (۳ ورزشکار)، ژیمناستیک (۳ ورزشکار)، شیرجه (۲ ورزشکار) و جودو (۲ ورزشکار) رشته های اعزامی ایران هستند.

از میان رشته های اعزامی به چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی تنها ۶ رشته در بخش بانوان نماینده حضور دارند. در مجموع ۳۱ ورزشکار زن از کشورمان در رشته های تکواندو (۸ نفر)، تیراندازی (۷ نفر)، کاراته (۶ نفر)، دوومیدانی (۴ نفر)، تنیس روی میز (۴ نفر) تنیس (۲ نفر) در میادین باکو به میدان می روند.

** حضور 88 نفر به عنوان همراهان تیم ها

البته به جز ۱۵۹ ورزشکار اعزامی به باکو، ۸۸ نفر هم به عنوان همراه آنها (سرمربی، مربی، سرپرست تیم، رئیس یا نماینده فدراسیون) حضور دارند.  ۲۶ نفر به عنوان اعضای کادر اجرایی (۱۳ نفر)، تیم پزشکی (۹ نفر) و مقامات (۳ نفر از کمیته و وزارت) همراه با سرپرست کاروان، در طول برگزاری بازی ها در باکو حضوردارند. با این حساب کاروان ورزش ایران در چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی متشکل از ۲۷۳ نفر است. افتتاحیه چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی به صورت غیررسمی صبح جمعه (22 اردیبهشت) برگزار شد.

** 8 مدال رنگارنگ ثمره کاروان ایران در روز دوم بازی‌ها

استارت مدال‌آوری های ایران در باکو با طلای بانوان تیرانداز آغاز شد. نرجس امام قلی‌نژاد در تفنگ بادی 100 متر درحالی اولین طلای کاروان ایران را به نام خود کرد که الهه احمدی بانوی المپیکی تیراندازی، نخستین نقره‌ای کاروان ایران در باکو شد.

در کاراته نیز بانوان ایران خوش درخشیدند. نسرین دوستی نماینده وزن 50 کیلوگرم در شرایطی راهی فینال شد که با مغلوب کردن سراپ اوزچلیک قهرمان اروپا از ترکیه، فاتح سکوی قهرمانی شد تا دومین طلای کاروان ایران هم به نام یک بانو ثبت شود.

امیرمهدی‌زاده نماینده وزن منهای 60 کیلوگرم کاراته با راهیابی حریف ازبک به فینال رقابت‌ها، راهی شانس مجدد شد. او در این مرحله با شکست حریفی از عربستان، نخستین مدال برنز ایران را به نام خود ثبت کرد.

سپس تیم شنای 4 در 100 متر آزاد ایران دومین برنز کاروان را تصاحب کرد. طراوت خاکسار هم در وزن 55- کیلوگرم با شکست طوبی یاکان از ترکیه در مرحله رده‌بندی سومین برنزی ایران لقب گرفت. علیرضا خجسته هم  در جودو چهارمین برنز را گرفت.

رزیتا علیپور آخرین مدال‌آور ایران در روز اول رقابت‌ها بود. نماینده وزن 62- کیلوگرم کاراته ایران درحالی در سالن مملو از تماشاگر آذربایجانی اسپورت هال باکو روی تاتامی بار فریدا آبی یوا مبارزه کرد که علی‌رغم مصدومیت از ناحیه صورت مبارزه خوبی مقابل حریف قدرش از خود به نمایش گذاشت و در نهایت با نتیجه 3 بر صفر مبارزه را واگذار کرد و صاحب مدال ارزشمند نقره شد. این دومین نقره ایران در روز دوم رقابت‌ها بود.

در پایان روز دوم تیم ایران با کسب 2 طلا، 2 نقره و 4 برنز در رده پنجم ایستاد.

همچنین تیم آذربایجان با 10 طلا، 9 نقره و 3 برنز در صدر قرار دارد و ترکیه با 10 طلا، 7 نقره و 10 برنز در رده دوم ایستاده است.

جدول رده‌بندی 10 تیم برتر در پایان روز دوم:

** صعود یک پله‌‌ای ایران با کسب ۹ مدال در روز سوم

نمایندگان کشورمان در سومین روز از این بازی‌ها در  رشته‌های جودو، کاراته، ژیمناستیک و تیراندازی صاحب مدال شدند.

در جودو، سعید ملایی در وزن 81- کیلوگرم سومین طلای ایران را به نام خود سند زد. در جودوی نابینایان نیز محمدعلی شنانی با شکست مقابل حریفی از ازبکستان به مدال نقره بسنده کرد.

در تیراندازی، تیم میکس 10 متر بادی با ترکیب نجمه خدمتی و پوریا نوروزیان یک نقره گرفت و هانیه رستمیان نیز در تپانچه 25 متر دومین نقره‌ای این رشته بود.

در کاراته، سجاد گنج‌زاده با کسب یک مدال طلا در وزن 84+ کیلوگرم، تعداد طلاهای کاروان را به عدد 4 رساند. همچنین مهسا افسانه و ابوالفضل شهرجردی در کاتا و محدثه آقایی در وزن 68+ کیلوگرم 3 برنز کسب کردند.

در ژیمناستیک و در ماده 6 اسباب، تیم ایران با ترکیب هادی خناری‌نژاد، سعیدرضا کیخا و سامان مدنی روی سکوی سوم رفت.

نمایندگان ایران در روز سوم رقابت ها در مجموع 9 مدال (2 طلا، 3 نقره و 4 برنز) کسب کردند. به این ترتیب کاروان ایران در مجموع تاکنون 17  مدال شامل 4 طلا، 5 نقره و 8 برنز کسب کرده و به یک رتبه صعود نسبت به روز گذشته در رده چهارم قرار دارد.

در جدول مدالی تیم آذربایجان با 24 طلا، 16 نقره و 8 برنز در صدر است، ترکیه با 20 طلا، 24 نقره و 15 برنز در رده دوم ایستاده و اندونزی با 4 طلا، 10 نقره و 9 برنز در رده سوم قرار دارد.

جدول رده‌بندی 10 تیم برتر در پایان روز سوم:

 

 

**جایگاه سومی ایران با ٣٧ مدال در پایان روز چهارم

ورزشکاران کشورمان امروز در چهارمین روز بازی های کشورهای اسلامی ١٣ مدال به مجموع ٢٤ مدالی که طی روزهای گذشته به دست آمد بود، اضافه کردند و توانست صعود دو پله در جدول رده بندی مدالی کسب کند.

امروز سه شنبه نوروزیان، موسوی، کیانی و سبقت‌الهی و اسحاقی مدال طلا گرفتند. حدادی صاحب مدال نقره شد ضمن اینکه پارسا هم صاحب مدال برنز شد. همچنین در بخش معلولان احسانی شکیب وقلعه ناصری به مدال نقره دست یافتند و دلاکه و محمدیاری هم برنز گرفتند.

با این تعداد مدال اضافه شده مجموع مدال های کاروان ایران به ٣٧ مدال شامل ١٠ طلا، ١٢ نقره و ١٥ برنز رسید.

کاروان ورزش ایران روز گذشته با جایگاه پنجمی به کار خود در روز سوم بازی های کشورهای اسلامی پایان داده بود اما امروز با طلای گلنوش سبقت الهی به رده سوم صعود کرد. بعد از این طلای تیراندازی، مجموع مدال های دیگر به دست آمده در سایر رشته ها و از جمله طلای وزنه برداری، کمک کرد تا علاوه بر تثبیت این جایگاه سومی، فاصله مدالی کاروان با اندونزی رقیب بیشتر شود.

 

جدول رده‌بندی 10 تیم برتر در پایان روز چهارم:

 

 

** کاروان ایران با کسب ٧ مدال در روز پنجم در رده پنجم ایستاد

نمایندگان کشورمان در بازی های روز چهارم (دوشنبه) در رشته‌های  ژیمناستیک، وزنه برداری و تیراندازی صاحب مدال شدند.

بر این اساس، در تیراندازی و در ماده تفنگ سه وضعیت 50 متر نجمه خدمتی، الهه احمدی و مه لقا جام بزرگ به ترتیب یک طلا، یک نقره و یک برنز برای ایران گرفتند. در تپانچه 50 متر آزاد هم محمد احمدی برنزی شد.

در ژیمناستیک هادی خناری نژاد در وسیله دار حلقه به برنز رسید، سعیدرضا کیخا اما در خرک حلقه روی سکوی نایب قهرمانی رفت.

در وزنه برداری مجید عسگری نماینده وزن 69کیلوگرم ایران با ثبت رکورد مجموع 316 کیلوگرم(یکضرب 139، دوضرب 177) به مدال نقره رسید.

به این ترتیب کاروان ایران در مجموع و با احتساب مدال های روز چهارم، با کسب 24 مدال شامل 5 طلا ، 8 نقره و 11 برنز در رتبه پنجم جدول رده بندی مدالی بازی‌های کشورهای اسلامی قرار گرفت. ترکیه و آذربایجان(میزبان) به ترتیب اول و دوم هستند.

جدول رده‌بندی 10 تیم برتر در پایان روز پنجم:

 

** کاروان ایران با ۵۵ مدال در رده سوم تا پایان روز ششم

ششمین روز مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی در آذربایجان برگزار شد و کاروان ایران در این روز 18 مدال (4 طلا، 5 نقره، 99 برنز) کسب کرد.

 نمایندگان کشورمان امروز، در رشته های وزنه برداری، بوکس، تیراندازی، واترپلو، شنا، تکواندو، کشتی فرنگی، دوومیدانی و دوومیدانی معلولان صاحب مدال شدند.بر این اساس، در وزنه برداری محمدرضا براری در دسته منهای 105 کیلوگرم با ثبت رکورد 395 کیلو طلایی شد. رامین ربیعی فر و همایون تیموری دو نماینده ایران در دسته به اضافه 105 کیلوگرم بودند که به ترتیب با ثبت رکورد مجموع 399 و 414 کیلوگرم صاحب یک برنز و یک نقره شدند.

در بوکس امید احمدی صفا در وزن 49 کیلو روی سکوی سومی ایستاد.

در تیراندازی و در رشته تیمی میکس تپانچه بادی 10 متر هانیه رستمیان و وحید گلخندان برنزی شدند.

تیم ملی واترپلوی ایران هم علی رغم تساوی 9 بر 9 مقابل ترکیه به دلیل تفاضل گل کمتر به روی سکوی نایب قهرمانی ایستاد.

در شنای 50 متر پروانه مهدی انصاری با ثبت زمان 24 ثانیه و 32 صدم ثانیه برنزی شد. تیم 4در صد متر مختلط مردان هم روی سکوی سوم ایستاد.

در تکواندو سیدحسین احسانی در وزن منهای 68 کیلوگرم نایب قهرمان شد. سودابه پورصادقی(منهای 49 کیلوگرم)، حسین قربان زاده و علی درویش پور(منهای 80 کیلوگرم) هم 2 برنز گرفتند. اکرم خدابنده هم در وزن به اضافه 78 کیلوگرم به نقره رسید.

در کشتی فرنگی محمدعلی گرایی(وزن 71 کیلو) و یوسف قادریان(وزن 80 کیلو) 2 طلا گرفتند.

در دوومیدانی معلولان علی محمدیاری و علیرضا قلعه ناصری در ماده پرتاب دیسک کلاس f56 به ترتیب طلایی و نقره ای شدند.

در دوومیدانی هم علی خدیور در دوی 400 متر با ثبت رکورد 45 ثانیه و 92 صدم ثانیه روی سکوی سوم ایستاد.

به این ترتیب کاروان ایران در مجموع و با احتساب مدال های روز پنجم، با کسب 55 مدال شامل 14 طلا ، 17 نقره و 24 برنز گرفت.

جدول رده‌بندی 10 تیم برتر در پایان روز ششم:

 
جدول مدال های بازی های کشورهای اسلامی - پایان روز ششم بازی های کشورهای اسلامی

** چهار طلای دیگر برای کاروان ایران در روز هفتم مسابقات

هفتمین روز مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی در آذربایجان برگزار شد و کاروان ایران در این روز 4 مدال طلا، ی2 نقره و یک برنز کسب کرد.

ورزشکاران کشورمان امروز در رشته های تنیس، تنیس روی میز، دو و میدانی، دو ومیدانی معلولان، شنا و شریجه و کشتی آزاد به مصاف حریفان خود رفتند. 

دوومیدانی

 مسابقات دوومیدانی با برگزاری رقابت های پرش ارتفاع مردان در ورزشگاه المپیک باکو پیگیری شد. کیوان قنبرزاده تنها نماینده ایران در این بخش از مسابقات به مقام سوم دست یافت.

دوومیدانی معلولان

تیم چهار در صد متر معلولان ایران که با ترکیب حسین سعیدی، وحید علی نجیمی، آرش خسروی و امیر خسروانی در بازی های کشورهای اسلامی شرکت کرده است، امروز با رکورد 45 ثانیه و 26 صدم ثانیه به عنوان قهرمانی دست یافت و مدال طلا را از آن خود کرد.

شنا و شیرجه

تیم شیرجه سه متر دوبل ایران با ترکیب مجتبی ولی‌پور و شهنام نظرپور با کسب مجموع 334 و هشت صدم امتیاز توانست مدال طلای این دوره از مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی را به خود اختصاص دهد.

تنیس

غزل پاک باطن با باخت 2 بر صفر مقابل تنیسور ازبکستان در مرحله یک شانزدهم از دور رقابت‌ها حذف شد.

تنیس روی میز

فینال تمام ایرانی رقابت های تنیس روی میز بازی های همبستگی کشورهای اسلامی با پیروزی و قهرمانی نوشاد عالمیان به پایان رسید. نیما هم با این باخت به مدال نقره این رقابت ها دست یافت.

همچنین ندا شهسواری که عملکرد نسبتا خوبی در این بازی ها داشت، در بازی رده بندی برابر میائو وانگ، پینگ پنگ باز چینی الاصل تیم آذربایجان قرار گرفت و در نهایت با نتیجه 4- یک مغلوب شد تا دستش از کسب مدال کوتاه بماند.

کشتی آزاد

امیر محمدی در وزن 97 کیلوگرم به فینال این وزن راه یافت و در نهایت با شکست برابر حرف آذربایجانی خود به مدال نقره این وزن رسید.

در وزن 74 کیلوگرم پیمان یاراحمدی با شکست برابر حریف ازبکستانی خود از رسیدن به مرحله بعدی این رقابت ها بازماند.

در وزن 57 کیلوگرم یونس سرمستی هم با شکست برابر حریف خود در بازی رده بندی این بازی ها مدال برنز را از دست داد.

در وزن 65 کیلوگرم میثم نصیری در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر ابراهیم عبدالی از عربستان را شکست داد. وی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف الیاس ژومای از قزاقستان رفت و 11 بر صفر حریف خود را شکست داد و به فینال راه یافت. نصیری در این دیدار ماگومد مسلم اف از کشور آذربایجان را با نتیجه 5 بر 3 شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

جدول رده‌بندی 10 تیم برتر در پایان روز هفتم:

جدول

**کسب 82 مدال توسط نمایندگان ایران تا پایان روز هشتم

سامان پاکباز(پرتاب وزنه)، مصطفی حسین خانی و حسن یزدانی (کشتی آزاد) همراه با تیم زورخانه ای امروز کاروان ایران را در بازی های کشورهای اسلامی صاحب چهار مدال طلا کردند.

تنها مدال نقره امروز هم توسط مسعود حیدری در پرتاب وزنه معلولان به دست آمد. به جز این اما شهنام نظرپور (شیرجه)، مسعود اسماعیل پور و جابر صادق زاده (کشتی آزاد) نیز سه مدال برنز برای کاروان ایران کسب کردند.

با ٤ مدال طلا، یک نقره و ٣ مدال برنزی که امروز از مجموع مدال های توزیع شده در روز هشتم چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی، نصیب کاروان ورزش ایران شد مجموع مدال های کاروان ایران به عدد ٨٢ رسید.

کاروان ایران که روز گذشته تعداد مدال های طلا و مجموع مدال های خود را به ترتیب به ٢٠ و ٧٤ مدال رسانده بود، امروز با ٨ مدال جدید کسب شده، مجموع مدال هایش را به ٨٢ مدال شامل ٢٤ طلا، ٢٥ نقره و ٣٣ برنز رساند.

با این شرایط جایگاه سومی ایران در جدول توزیع مدال ها محکمتر از همیشه شد. البته با توجه به موقعیت کاروان دیگر کشورها، کاروان ورزش کشورمان تا حد خیلی زیادی نسبت به حفظ این جایگاه تا پایان بازی ها مطمئن شده است.

در جدول توزیع مدال ها، کاروان آذربایجان با مجموع مدال کمتر اما تعداد طلای بیشتر نسبت به ترکیه در جایگاه نخست قرار دارد. آذربایجان با ١٣٦ مدال شامل ٦٦ طلا، ٣٩ نقره و ٢٩ برنز اول است و ترکیه با ١٧٢ مدال شامل ٦٥ طلا، ٥٨ نقره و ٤٩ برنز در جایگاه دوم است.

بعد از ایران هم ازبکستان هم با ٦٠ مدال شامل ١٥ طلا، ١٥ نقره و ٣٠ برنز در جایگاه سوم قرار دارد.

با این شرایط و با توجه به اینکه تنها دو روز از برگزاری بازی های کشورهای اسلامی باقی مانده و البته احتمال زیاد مدال آوری ورزشکاران کشورمان در رقابت های باقی مانده، این اطمینان حاصل شده که خطری کاروان ایران را بابت از دست دادن جایگاه سومی تهدید نمی کند، از طرفی با توجه به اختلاف مدالی ایران با آذربایجان و ترکیه، هیچ احتمالی هم برای صعود وجود ندارد.

بنابراین کاروان ایران بدون هیچ رقابتی برای صعود یا احساس خطری از سقوط،  با ٨٢ مدال در رده سوم ایستاده است.

جدول رده‌بندی 10 تیم برتر در پایان روز هشتم:

 

کسب ۴ طلا، یک نقره و ۳ برنز در روز نهم/ کاروان ایران با ۸۲ مدال جایگاه سومی‌اش را تثبیت کرد + اسامی مدال‌آوران و جدول

 

**90 مدال برای نمایندگان ایران تا پایان روز نهم

علی جلیجو (زورخانه ای - چرخ تیز)، پژمان سکونتی (زورخانه ای- میل بازی)، تیم شیرجه ١٠ متر دوبل، تیم والیبال جوانان، محسن گلستانی زاده (زورخانه ای - کباده)، علی جلیجو (زورخانه ای - چرخ چمنی) و مصفی مفید (زورخانه ای - میل سنگین) هفت ورزشکار و تیمی بودند که کاروان ایران را امروز و در روز نهم بازی های کشورهای اسلامی صاحب مدال طلا کردند تا در کنار مبین زیبا لقا (زورخانه ای - سنگ) که امروز صاحب مدال نقره شد، به تثبیت جایگاه سومی کاروان کشورمان کمک کرده باشند.

اما نکته مهم اینکه در میان مدال آوران امروز، دو نفر با "هت تریک" موفق به کسب مدال طلا شدند. اول شهنام ولی پور با کسب مدال شیرجه ١٠ متر دوبل، سومین طلای مسابقات شیرجه بازی های اسلامی را از آن خود کرد و بعد از آن علی جلیجو با قهرمانی در رشته چرخ چمنی مسابقات زورخانه ای، برای سومین بار روی سکوی قهرمانی ایستاد.

با هفت مدال طلا، یک مدال نقره و هت تریک دو ورزشکار کشورمان، مجموع مدال های کاروان ایران به ٩٠ مدال شامل ٣١ طلا، ٢٦ نقره و ٣٣ برنز رسید.

این در حالی است که امروز در رقابت های ووشو نیز، ٦ نماینده کشورمان فینالیست شدند و هر دو تیم تنیس روی میز بانوان و مردان هم راهی دیدار نهایی شدند و این یعنی در پیش بودن ٨ مدال طلا یا نقره دیگر برای کاروان ایران.

جدول رده‌بندی 10 تیم برتر در پایان روز نهم:

 

** کسب ۶ مدال طلا در ووشو و قهرمانی تیم تنیس روی میز بانوان در اواسط روز پایانی

روز  پایانی بازی‌های کشورهای اسلامی  امروز در کشور آذربایجان در حال برگزاری است.

ایران در حالی فعلا با 97 مدال در رده سوم این دوره از بازی‌ها قرار گرفت که در دوره قبل به میزبانی اندونزی در سال 2013 توانسته بود با 30 طلا، 17 نقره و 12 برنز‌ و مجموع 59 مدال رتبه دوم را به خود اختصاص بدهد. بدین ترتیب آذربایجان قهرمان شد، ترکیه در رده دوم ایستاد و ایران به طور قطع رتبه سوم را از آن خود کرد.

تنیس روی میز

* دیدار نهایی رقابت‌های تنیس روی میز بانوان امروز در سالن سرحدچی برگزار شد و تیم‌های ایران و آذربایجان به مصاف هم رفتند که در پایان تیم کشورمان با 3 بر یک از سد میزبان گذشت​ و بر سکوی قهرمانی ایستاد.
نتایج این دیدار به شرح زیر است:
دیدار اول: ندا شهسواری صفر - ژینگ نینگ 3
دیدار دوم: مهشید اشتری 3 - میائو وانگ 2
دیدار سوم: دوبل ندا شهسواری و مریم صامت 3 - دوبل وانگ و چن یک
دیدار چهارم: مهشید اشتری 3 - ژینگ تای چن صفر

دیدار نهایی رقابت‌های تنیس روی میز مردان ظهر امروز  بین تیم های ایران و ترکیه برگزار شد که در پایان تیم کشورمان با ترکیب نوشاد عالمیان، نیما عالمیان و افشین نوروزی با نتیجه 3 بر یک حریفش را شکست داد و مدال طلا را از آن خود کرد.

نتایج این دیدار به شرح زیر است:

دیدار اول: نیما عالمیان 3 - ابراهیم گوندوز یک

دیدار دوم: نوشاد عالمیان یک - احمت لی 3

دیدار سوم: دوبل افشین نوروزی و نیما عالمیان 3 - دوبل گنکای منگه و ابراهیم گوندوز 2

دیدار چهارم: نوشاد عالمیان 3 - گنکای منگه یک

بدین ترتیب پرونده کاروان ایران در چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی با کسب 39 طلا، 26 نقره و 33 برنز و کسب 98 مدال و ایستادن در رده سوم پس از آذربایجان و ترکیه بسته شد.

ووشو

* یزدان میرزایی سانداکار وزن 75 کیلوگرم آخرین ووشوکار ایران در فینال رقابت‌ها برابر آیمان محمد نماینده کشور مصر به روی سکو رفت و با کسب ششمین مدال طلای ووشو کار این رشته ورزشی را خاتمه داد.

* سعید فاضلی برابر وگار کاراموو قهرمان مسابقات MMA به روی سکو رفت و با اقتدار برد و پنجمین طلای ووشو ایران در باکو را به نام خود ثبت کرد.

* در وزن 65 کیلوگرم، فرود ظفری برابر حریف قدرتمند بایرام شامادوف نماینده کشور میزبان به روی سکو رفت و قهرمان شد تا مدال طلای دیگری برای کاروان ایران کسب کند.

* عرفان آهنگریان در وزن 56 کیلوگرم سومین سانداکار ایران در فینال رقابت های ووشو برابر نماینده کشور تونس به روی سکو رفت و توانست نشان زرین را با اقتدار تصاحب کند

* مهدی محمدی ووشوکار وزن 56 کیلوگرم دومین نماینده ایران در فینال رقابت‌های ووشو در سالن باکو اسپرت هال برابر ایلچین امین اف نماینده کشور میزبان برای تصاحب مدال طلا به میدان رفت و نشان زرین دیگری را به سبد ووشوی ایران اضافه کرد.

*  معین حاجی‌زاده ووشو‌کار وزن ٥٢کیلوگرم به عنوان نخستین ساندکار در فینال رقابت های ووشو برابر سادیک پهلوان از ترکیه به میدان مبارزه رفت و با اقتدار بر سکوی نخست قهرمانی ایستاد و مدال طلا گرفت.

جدول رده‌بندی 10 تیم برتر در آخرین روز:

 

855

 

* برنامه رقابت ورزشکاران ایرانی در 11 روز

برنامه ورزشکاران ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی به شرح زیر است: (ساعت اعلام شده به وقت تهران است)

* روز نخست: جمعه 22 اردیبهشت (12 می)

- والیبال: ایران و عربستان، ساعت 10:30

- بوکس: مرحله یک شانزدهم نهایی وزن 75 کیلوگرم، ساعت 12:30

- افتتاحیه ساعت 21:30

* روز دوم : شنبه 23 اردیبهشت (13 می)

- کاراته: کومیته بانوان و مردان مراحل حذفی، شانس مجدد، یک چهارم و نیمه نهایی، ساعت 10:30/ شانس مجدد و فینال، ساعت 18:30

- شنا: مرحله گروهی 100متر پروانه  و 50 و 200متر قورباغه، ساعت 10:30/ نیمه نهایی  و فینال 50 و 200متر قورباغه ساعت 17:30

- ژیمناستیک: مقدماتی پارالل و دار حلقه ساعت 9:30

- جودو: مراحل یک شانزدهم، یک هشتم و یک چهارم نهایی وزن 66-کیلوگرم ساعت 10:30/ نیمه نهایی و فینال ساعت 18:30

- بوکس: مراحل یک هشتم  49 ، 75  و 91 کیلوگرم از ساعت 18:30

- واترپلو: ایران -آذربایجان ساعت 16:30

* روز سوم: یکشنبه 24 اردیبهشت (14 می)

- تیراندازی: مقدماتی  و فینال میکس تیم 10متر  و 25 متر سرعت مردان و 25 تپانچه زنان ساعت 9:30

- ژیمناستیک: مقدماتی خرک حلقه ساعت 9:30

- جودو: مراحل یک شانزدهم تا یک چهارم نهایی وزن 81-کیلوگرم ساعت 10:30/ نیمه نهایی و فینال از 18:30

- شنا: 100 و 200 متر قورباغه از 10:30

- کاراته: کاتای  مردان و زنان از مقدماتی تا فینال، کومیته مردان و زنان از 10:30، بعد از ظهر از 18:30

- بوکس: یک هشتم نهایی 91+کیلوگرم از 18:30

- والیبال: ایران -قطر ساعت 10:30

- واترپلو: ایران -عربستان ساعت 17

* روز چهارم : دوشنبه 25 اردیبهشت (15 می)

- تیراندازی: مقدماتی و فینال 50متر تپانچه مردان، 25متر تپانچه استانداردمردان، مقدماتی و فینال 50 متر سه وضعیت زنان از ساعت 9:30

- جودوی تیمی از 10:30، بعد از ظهر از 15:30

- شنا: 50متر آزاد، 100متر قورباغه، ساعت 10:30

- ژیمناستیک: فینال پارالل  و دار حلقه ساعت 12:30، فینال خرک ساعت 18

- بوکس: یک چهارم نهایی 49 کیلوگرم ساعت 12:30

- وزنه‌برداری: دسته 69 کیلوگرم از 12:30 تا 20:30

* روز پنجم: سه شنبه26 اردیبهشت (16 می)

- تیراندازی: 50متر سه وضعیت مردان، 10متر تپانچه مردان ساعت 9:30

- تکواندو: از 9:30 صبح ، بعد از ظهر از 18:30

- دوومیدانی: پرتاب دیسک، دوی 100متر زنان و مردان صبح از ساعت 10، بعد از ظهر از ساعت 17:30

- شنا: 100متر آزاد، 50متر کرال پشت، صبح از ساعت 10:30، بعد از ظهر از 17:30

- والیبال: ایران و مراکش ساعت 10:30

- وزنه‌برداری: دسته‌های 77 و 85 کیلوگرم از ساعت 12:30 تا 18:30

- بوکس: یک چهارم نهایی 91 و 91+کیلوگرم، ساعت 12:30، بعد از ظهر از 18:30

- تنیس: دور اول انفرادی  و دوبل ساعت 10:30

- واترپلو: ایران و اندونزی ساعت 17

* روز ششم: چهارشنبه 27 اردیبهشت(17 می)

- تیراندازی: میکس تیم 10متر تپانچه ساعت 9:30

- تکواندو صبح از ساعت 9:30، بعد از ظهر از ساعت 18:30

- دوومیدانی: پرش ارتفاع زنان، دوی 100متر زنان،پرش طول مردان صبح از ساعت 10، بعد از ظهر از ساعت 17:30

- تنیس روی میز انفرادی مردان و بانوان: صبح از ساعت 10:30، بعد از ظهر از ساعت 17:30

- کشتی فرنگی: مقدماتی، شانس مجدد و یک چهارم نهایی 59 ،71 و 80 و 98کیلوگرم ساعت 10:30/ نیمه نهایی و فینال ساعت 18:30

- 50 متر پروانه  و 4در10متر مختلط ، فینال 10متر آزاد، صبح از ساعت 10:30، بعد از ظهر از 17:30

- بوکس: نیمه نهایی اوزان 49، 75،91 و 91+ کیلوگرم، صبح از 12:30، بعد از ظهر از 19:30

- وزنه‌برداری: دسته های 94، 105 و 105+کیلوگرم از 12:30 تا 18:30

- واترپلو: ایران و ترکیه/ اهدای مدال به تیم های برتر ساعت 19:45

* روز هفتم: پنجشنبه 28 اردیبهشت (18 می) 

- تکواندو: صبح از 9:30، بعد از ظهر از 18:30

- دوومیدانی: پرتاب چکش مردان، پرش طول مردان،پرتاب نیزه زنان،فینال دوی 200متر مردان و زنان، صبح از ساعت 10، بعد از ظهر از 17:30

- کشتی فرنگی: مقدماتی، شانس مجدد و یک چهارم نهایی اوزان 130، 85، 66 و 75 کیلوگرم از ساعت 10:30/ نیمه نهایی و فینال از 18:30

- شیرجه: 1030 و 17:30

- تنیس: دور دوم دوبل ساعت 10:30

- تنیس روی میز: یک چهارم نهایی انفرادی مردان و زنان، ساعت 10:30 و 16:30

- والیبال: ایران و الجزایر ساعت 17:30

- بوکس: فینال 16:30

* روز هشتم: جمعه 29 اردیبهشت(19 می)

- دوومیدانی: پرش ارتفاع مردان، ساعت 10 و 17:30

- شیرجه: 10:30 و 17:30

- تنیس: نیمه نهایی دوبل و یک چهارم نهای انفرادی ساعت 10:30

- کشتی آزاد: مقدماتی، شانس مجدد، یک چهارم نهایی اوزان 57، 65، 74 و 97 کیلوگرم ساعت 10:30/ نیمه نهایی و فینال ساعت 18:30

- تنیس روی میز: نیمه نهایی و فینال انفرادی مردان و زنان صبح از 10:30، بعد ازظهر از 16:30

* روز نهم شنبه 30اردیبهشت (20 می)

- شیرجه: 10:30 و 17:30

- کشتی آزاد: مقدمانی، شانس مجدد، یک چهارم نهایی اوزان 86،70،61 و 125کیلوگرم از 10:30/ نیمه نهایی و فینال از 18:30

- تنیس: نیمه نهایی دوبل و یک چهارم نهایی انفرادی از ساعت 10:30

- تنیس روی میز: دور اول تا یک چهارم نهایی تیمی 10:30، بعد از ظهر از 17

- ووشو: یک هشتم نهایی اوزان 65، 70 و 75 ساعت 9:30/ یک هشتم نهایی اوزان 52، 56 و 60 کیلوگرم ساعت 19:30

- ورزش زورخانه‌ای ساعت 16:30

- والیبال : نیمه نهایی از 17:30

* روز دهم: یکشنبه 31 اردیبهشت (21 می)

- شیرجه: 10:30 و 17:30

- تنیس: فینال دوبل و نیمه نهایی انفرادی ساعت 10:30

- تنیس روی میز: نیمه نهایی تیمی مردان و زنان ساعت 10:30 / فینال تیمی بانوان ساعت 17

- ورزش زورخانه‌ای ساعت 10:30، بعد از ظهر از 17:30

- والیبال: فینال از ساعت 17:30

- ووشو: نیمه نهایی اوزان 52، 56، 60، 65، 70 و 75 کیلوگرم از ساعت 19:30

* روز یازدهم: دوشنبه اول خرداد (22 می)

- تنیس: فینال انفرادی ساعت 10:30

- تنیس روی میز: فینال تیمی مردان ساعت 10:30

- ووشو: فینال تمامی اوزان ساعت 11:30

- اختتامیه: ساعت 20:30

دیدگاه تان را بنویسید