با 10 ویژگی هواپیمای ایرباس A350 آشنا شوید

وزن هواپیمای A350-1000 به 308 تُن می رسد. این معادل 241 فروند هواپیمای Cessna Skyhawk است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رقابت بین ایرباس و بویینگ برای تصاحب سهم بیشتر از بازار هواپیماهای مسافربری سال ها است که ادامه دارد و هر یک از این دو شرکت تلاش می کنند با ارائه محصولاتی پیشرفته و بهینه، مشتریان بیشتری را به خود جذب کند. جدیدترین هواپیمای ایرباس، مدل A350-1000 است که در حال حاضر آزمایش های خود را پشت سر می گذارد. 


- بیش از هفتاد درصد از بدنه هواپیمای A350 از مواد پیشرفته ای ساخته شده که شامل کامپوزیت ها، تیتانیوم و آلیاژهای پیچیده آلومینیومی می شود.


- سیستم نظارت بر محیط این هواپیما در برگیرنده سیستم های مختلفی از قبیل سیستم پیشگیری از تصادف، رادار آب و هوا، فرستنده و گیرنده های Mode S، سیستم تشخیص نزدیکی به زمین و چند سیستم دیگر می شود که در مجموع باعث شده تعداد جعبه های آویونیک این هواپیما از هشت، به دو عدد کاهش پیدا کند.


- با بکارگیری سیستم نورپردازی تمام LED، می توان شانزده میلیون ترکیب رنگ مختلف در داخل این هواپیما ایجاد کرد.


- A35-800 می تواند فاصله بین نیویورک تا لندن را دو و نیم بار طی کند ،چرا که با هر بار سوخت گیری، هشت هزار کیلومتر را طی می کند.


- عرض صندلی ها در این هواپیما به 220 اینچ می رسد که در مقایسه با رقبای آن، 5 اینچ بیشتر است و آسایش مطلوبی را در اختیار مسافران قرار می دهد.


- سیستم تهویه این هواپیما، هوای داخل آن را هر دو تا سه دقیقه تعویض می کند.


- این هواپیما در آزمایش های خود توانسته به حداکثر سرعت 1102 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که بسیار بیشتر از سایر هواپیماهای مسافربری است.


- سه مخزن سوخت در این هواپیما وجود دارد که دوتای آنها در بال ها جاسازی شده اند.

 

- هزینه تولید هر فروند از این هواپیما به 290 میلیون دلار می رسد. شرکت هواپیمایی قطر با امضای قراردادی به ارزش 23 میلیارد دلار، قصد خرید هشتاد فروند از آن را دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید