تاثیر 10 رنگ بر فروش بیشتر محصولات

10 رنگی که می توانند در فروش بیشتر محصولات شما موثر باشند را بشناسید.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس؛ شبکه نوشت: به احتمال زیاد درباره روانشناسی رنگ‌ها شنیده‌اید. اگر به یاد داشته باشید در زمان‌های دور نرم‌افزاری عرضه شده بود که ادعا می‌کرد بر اساس ترتیب رنگ‌هایی که از سوی کاربران انتخاب می‌شود و بر مبنای رویکردهای روانشناسی قادر است خصوصیات و روحیات فردی کاربران را تشخیص دهد. بر همین اساس مطالبی را در اختیار آن‌ها قرار می‌داد. اما روان‌شناسی رنگ‌ها در حوزه کسب‌وکار از اهمیت بالایی برخوردار است.

 بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک از مدت‌ها قبل به این حقیقت مهم اشراف پیدا کرده‌اند که رنگ‌ها در موفقیت کمپین‌های بازاریابی نقش بسیار مهمی دارند. رنگ‌های ویژه در اغلب موارد باعث برافروخته شدن احساسات خاصی در مشتریان می‌شوند. به طوری که نه تنها باعث برقراری ارتباط مشتریان با یک برند می‌شوند بلکه باعث ایجاد انگیزه در مشتریان شده تا محصول یک شرکت را خریداری کنند. با توجه به اهمیت رنگ‌ها در حوزه کسب‌وکار در این مقاله تصمیم گرفتیم ده رنگی که باعث افزایش فروش محصولات شما شده و احساسات کاربران را تحریک می‌کنند را معرفی کنیم.

1. قرمز

رنگ قرمز همواره نشان دهنده قدرت است. این رنگ توجه مردم را به سمت خود جلب می‌کند. به همین دلیل است که در حوزه بازاریابی این رنگ جزء محبوب‌ترین‌ها است. اما به این نکته توجه داشته باشید که در استفاده از رنگ قرمز دچار افراط نشوید.

2. آبی

اگر به دنبال آن هستید تا قابل اعتماد بودن و همچنین آرامش بخش بودن کسب‌وکار خود را به مشتریان خود نشان دهید، آبی رنگ ایده‌آل شما خواهد بود. اگر از رنگ آبی همراه با ترکیب‌های مکمل آن استفاده کنید، بهترین نتایج ممکن را به دست می‌آورید.

3. صورتی

آیا برند شما محصولاتی را عرضه می‌کند که هدف‌اش قشر خاصی از جامعه است. آیا محصولات شما در حوزه‌‌ای قرار دارد که مورد توجه خانم‌ها است؟ اگر چنین است از رنگ صورتی غافل نشوید. از رنگ صورتی همواره به عنوان یک رنگ سرگرم‌کننده و تزئینی نام برده می‌شود.

4. زرد

زرد یکی از رنگ‌های قدرتمند به شمار می‌رود، اما مراقب باشید که جزء خطرناک‌ترین رنگ‌ها نیز به شمار می‌رود. به طور معمول از رنگ زرد برای جلب توجه مخاطبان استفاده می‌شود. این رنگ به مخاطبان شما اعلام می‌دارد که شما به کار خود اطمینان دارید.

5. سبز

رنگ سبز درست همانند یک آچار فرانسه بوده و همه کاره است. سبز جزء رنگ‌های گرم به شمار رفته و احساس دل‌انگیزی به مشتریان شما می‌دهد. رنگ سبز نشان دهنده محیط زیست، سلامت و حسن نیت است. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که رنگ اسکناس‌ها نیز سبز است و تداعی کننده ثروت است!

6. بنفش

بنفش جزء رنگ‌های اشرافی به شمار رفته و یک حس ظرافت، منزلت و اقتدار را به بازاریابی شما اهدا می‌کند.

7. طلایی

رنگ طلایی نیز جزء رنگ‌های ظریف و با اصالت است. اما زمانی که یکی از عناصر قدرتمند بنفش به آن اضافه شود، قدرت آن بی‌همتا می‌شود. رنگ طلایی اگر با رنگ‌های بنفش یا سبز ترکیب شود، ثروت و اصالت را تداعی می‌کند.

8. نارنجی

نارنجی به معنای انرژی است. این رنگ خاصیت ویژه‌ای در جلب توجه مخاطبان داشته، سرگرم کننده بوده و جذاب است. در نتیجه این احساس را در مشتریان به وجود می‌آورد که با یک شرکت به‌روز که از جدیدترین فناوری‌ها استفاده می‌کند در ارتباط هستند.

9.  قهوه‌ای

قهوه‌ای رنگی است که جوهره خاکی در آن وجود داشته و همراه به عنوان یک رنگ آرام‌بخش از آن نام برده می‌شود. این رنگ به مشتریان شما آرامش می‌دهد.

10. مشکی 

رنگ مشکی می‌تواند واژگانی همچون مدرن یا سنتی، هیجان‌انگیز یا آرامش‌بخش را تداعی کند. به طور معمول اگر مشکلی با یک رنگ متضاد ترکیب شود (سیاه و سفید) در اغلب موارد خلق و خوی خاصی را در مشتریان شما پدیدار می‌سازد.

دیدگاه تان را بنویسید