باز هم کارمان به هفته پایانی کشیده شد

نحوه صعود و سقوط تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا + جدول و برنامه

لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی به هفته آخر خود رسید تا حساسیت مسابقات نمایندگان کشورمان که هنوز هیچ کدام صعود و سقوط شان قطعی نیست به اوج برسد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس، نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا در هفته های گذشته با کسب نتایج پر نوسان باعث شدند تا کار صعودشان به دور بعدی این بازی ها دچار اما و اگرهای فراوانی شود و در فاصله یک هفته تا پایان مرحله گروهی، صعود هیچ یک از 4 تیم ایرانی قطعی نیست.

البته از این موضوع نباید گذشت که تیم های ایرانی در این دوره از رقابت ها فعلا بازی های خوبی را از خود به نمایش گذاشته اند که این نشان از حرکت رو به جلوی فوتبال باشگاهی ایران دارد.

در این میان تیمی مثل پرسپولیس که در ابتدای شروع این بازی ها بیشترین بخت را در بین تیم های ایرانی داشت نتوانست نتایج قابل قبولی کسب کند اما با نتایجی که در هفته پنجم رقم خورد هنوز شانس صعود از گروه خودش را دارد. در این بین باید به نتایج خیره کننده استقلال خوزستان هم اشاره کرد؛ تیمی که برای اولین بار در این بازی ها حضور پیدا کرده بود و با وجود مشکلات مالی فراوان، توانست نتایج دور از انتظاری کسب کند.

در این گزارش شرایط صعود تیم های ایرانی به دور بعد این رقابت ها را مرور می کنیم:

** گروه A: استقلال تهران یک امتیاز تا صعود

استقلال تهران که به عنوان آخرین تیم ایرانی راه یافته به این رقابت ها لقب گرفته بود در مسیری سخت قرار داشت. آنها باید در یک بازی حذفی در تهران به مصاف السد قطر می رفتند. استقلال توانست السد را با 3 گل در هم بکوبد و به مرحله گروهی این بازی ها راه پیدا کند. استقلال در این گروه با تیم های الاهلی امارات، التعاون عربستان و لکوموتیو تاشکند هم گروه شد. آنها با دو برد، دو مساوی و یک باخت و با 8 امتیاز در رده دوم این گروه قرار دارند.

- جدول گروه A

1

- برنامه هفته پایانی:

استقلال در روز پایانی این بازی ها در عمان به مصاف التعاون عربستان می رود.

1

- نحوه صعود به مرحله بعد:

کار استقلالی ها برای صعود تقریبا آسان است و تنها به یک امتیاز برای صعود به عنوان تیم دوم نیاز دارند. استقلال در صورت برد در روز آخر بازی ها و تساوی و یا شکست الاهلی امارات می تواند به عنوان تیم اول گروه به دور بعد این بازی ها هم برود.

- حریف احتمالی در پلی آف:

استقلال در صورت صعود به دور بعدی این رقابت ها باید با تیم های صعود کننده از گروه c بازی کند؛ گروهی که ذوب آهن در آن شانس نسبتا خوبی برای صعود اما به عنوان تیم دوم دارد.

 

** گروه B: استقلال خوزستان، نماینده ای شگفت انگیز

استقلال خوزستان اولین تیم راه یافته به این رقابت ها بود. تیمی که با شایستگی در پانزدهمین دوره لیگ برتر کشور به مقام قهرمانی رسید. شاگردان پورموسوی در این گروه با لخویای قطر، الفتح عربستان و الجزیره امارات همگروه شدند. حالا آبی های خوزستان با 8 امتیاز در رده دوم گروه خود قرار دارند.

- جدول گروه B:

1

-  برنامه هفته پایانی:

استقلال خوزستان در آخرین بازی خود در مرحله گروهی این رقابت ها باید در خوزستان به مصاف الجزیره امارات برود.

1

- نحوه صعود به مرحله بعد:

آبی های اهوازی با یک برد می توانند به مرحله بعدی این رقابت ها صعود کنند. الفتح عربستان تیم سوم این گروه با 6 امتیاز در تعقیب آنها است و می تواند با یک برد ساده و در صورت شسکت استقلال خوزستان جای آنها را در رده دوم جدول بگیرد. استقلال خوزستان در صورت تساوی با الجزیره امارات 9 امتیازی می شود و در صورت برابر شدن امتیاز آنها با الفتح عربستان باز هم این نماینده کشورمان است که به دلیل برد یک بر صفر و تساوی یک بر یک با این تیم از گروه خود صعود خواهد کرد.

- حریف احتمالی در پلی آف:

استقلال خوزستان در صورت صعود باید در مرحله بعدی به مصاف تیم اول گروه D یعنی احتمالا الهلال عربستان برود.

 

** گروه C: امان از چیپ زدن های بی موقع!

ذوب آهن اصفهان به عنوان قهرمان جام حذفی به این مسابقات راه پیدا کرد. تیمی که سابقه حضور در فینال این بازی ها را در کارنامه خود دارد در یک گروه نسبتا دشوار قرار گرفت. گروهی که متشکل از العین امارات، الاهلی عربستان و بنیادکار ازبسکتان بود. ذوب آهن در هفته گذشته گرچه با سه گل مقابل العین شکست خورد اما زمانی که یک بر صفر از حریف عقب بود صاحب موقعیت پنالتی شد که بنگستون با ضربه چیپ (که مانند ضربات چیپ مهدی طارمی در بازی های حساس پرسپولیس، خیلی بی موقع بود) نتوانست دروازه حریف را باز کند تا کار به تساوی بکشد. در ادامه هم روند تهاجمی العین بیشتر شد و این تیم دو گل دیگر هم به نماینده اصفهانی کشورمان زد.

 

- جدول گروه C:

1

** برنامه هفته پایانی:

ذوب آهن اصفهان در بازی پایانی خود در مرحله گروهی این بازی ها باید در عمان به مصاف الاهلی عربستان برود.

1

- نحوه صعود به مرحله بعد:

ذوب آهن با 7 امتیاز در رده سوم گروه خود قرار دارند و در صورت پیروزی برابر الاهلی عربستان 10 امتیازی می شود و می توانند از گروه خود صعود کنند. ذوب آهنی ها در صورت شکست العین امارات از بنیادکار ازبکستان می توانند به عنوان تیم اول از گروه خود صعود کنند که البته تقریبا بعید است.

- حریف احتمالی در پلی آف:

ذوب آهن اصفهان در صورت صعود به عنوان تیم دوم، باید به مصاف تیم اول گروه A و احتمالا استقلال تهران برود.

 

** گروه D: پرسپولیس و گروه مرگ

پرسپولیسی ها که در فصل پانزدهم و به صورت دراماتیک و تنها به دلیل تفاضل گل، قهرمانی را از دست دادند در سخت ترین گروه ممکن این رقابت ها قرار گرفتند. جایی که الهلال عربستان، الریان قطر و الوحده امارات هم حضور داشتند. پرسپولیس اگر با دقت بیشتری از فرصت های حاصل شده در بازی های اخیر استفاده می کرد و برخی بازیکنانش از جمله مهدی طارمی به راحتی راحت ترین موقعیت ها از پنالتی گرفته تا... را به هدر نمی دادند، قطعا در وضعیت بهتری بود. قهرمان لیگ شانزدهم کشور شانس آورد که با باخت عجیب الریان قطر مقابل الوحده در هفته گذشته، اکنون هنوز شانس صعود دارد.

- جدول گروه D:

1

- برنامه هفته پایانی:

پرسپولیس در آخرین بازی مرحله گروهی در ورزشگاه آزادی میزبان الوحده امارات است.

جدول

- نحوه صعود به مرحله بعد:

پرسپولیس برای صعود به دور بعد این رقابت ها باید الوحده امارات را در تهران شکست دهد. البته این اتفاق نیازمند باخت و یا تساوی الریان مقابل الهلال است. در غیر این صورت پرسپولیس نمی تواند از به دور بعدی این رقابت ها صعود کند، چرا که با وجود برد الوحده در تهران و پیروزی الریان برابر الهلال هر دو تیم ایرانی و عربستانی 9 امتیازی شده و کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در این شرایط بازی مستقیم دو تیم را در نظر می گیرد و با توجه به تساوی یک بر یک بازی رفت (وقتی پرسپولیس میزبان بود) این الهلال است که به دور بعدی صعود خواهد کرد.

** حریف احتمالی در پلی آف:

پرسپولیس هیچ شانسی برای اول شدن در گروه خودش را ندارد و به این ترتیب اگر به دور بعدی این بازی ها صعود کند باید به مصاف لخویای قطر برود.

دیدگاه تان را بنویسید