فرداشب آخرین مهلت دریافت کارت کنکور ارشد

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آخرین فرصت دریافت کارت کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۶ گفت: داوطلبان تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه فرصت دارند با ورود به سایت سنجش کارت خود را بگیرند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دکتر حسین توکلی افزود: آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ سال‌ ۱۳۹۶ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ اردیبهشت ماه برگزار می شود و داوطلبان می توانند با ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.orgg کارت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

وی افزود: تعداد ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین بیست و دومین المپیاد علمی دانشجویی ثبت نام کرده اند. از این میان، تعداد ۴۳۰ هزار و ۶۶ نفر زن و ۴۴۸ هزار و ۳۲۲ نفر مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: از تعداد ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب، تعداد ۷۱ هزار و ۷۷۴ داوطلب علاوه بر انتخاب کدرشته امتحانی اول، علاقمندی خود را نیز به کد رشته امتحانی دوم اعلام کرده اند. در مجموع برای داوطلبان ثبت نام کننده و علاقمندان به کدرشته امتحانی دوم ۹۵۰ هزار و ۱۶۲ کارت صادر شده است.

وی افزود: از تعداد ۹۵۰ هزار و ۱۶۲ کارت صادره، تعداد ۴۶۲ هزار و ۵۶۵ کارت برای داوطلبان زن و ۴۸۷ هزار و ۵۹۷ کارت برای داوطلبان مرد صادر می شود.

توکلی خاطرنشان کرد: از تعداد ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ تا ساعت ۱۰ صبح امروز سه شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۹۶ تعداد ۴۸۰ هزار و ۳۰۰ نفر معادل ۵۴.۶۸ درصد داوطلبان از کارت خود پرینت تهیه کردند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه آزمون در ۶۸ شهرستان و ۱۸۵ حوزه امتحانی برگزار می شود و ممکن است داوطلبان محل دریافت کارت شان غیر از محل برگزاری آزمون آنها باشد، توصیه اکید می شود زودتر نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنند تا مشکلی برای حضور در جلسه آزمون نداشته باشند.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین اولین مرحله بیست و دومین المپیاد علمی دانشجویی برای داوطلبان ۱۳۲ کدر شته امتحانی در روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت در ۶۸ شهرستان و ۱۸۵ حوزه امتحانی برای ۶ گروه آموزشی برگزار می شود.

وی افزود: اولین مرحله آزمون بیست و دومین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور همزمان با برگزاری آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۶، در ۲۲ رشته برگزار می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: شروع فرآیند برگزاری آزمون صبحها از ساعت ۷:۳۰ و بعدازظهرها از ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) است. درب حوزه‌های امتحانی صبح ها راس ساعت ۷:۰۰ و بعد از ظهرها راس ساعت ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد. لذا پس از بسته شدن در سالنهای امتحانی از ورود داوطلبان به حوزه امتحانی، ممانعت بعمل خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: دفترچه های آزمون دارای تنوع و شخصی سازی شده است و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد دفترچه آزمون وی درج شده است. این دفترچه ها دارای تنوع بوده و در انواع A، B ، C ، D ، E و F تقسیم می شوند.

توکلی یادآور شد: پس‌ از برگزاری‌ آزمون‌ و تصحیح‌ اوراق‌، کارنامه کلیه‌ داوطلبان‌ شرکت‌ کننده‌ در آزمون‌ هر یک‌ از کدرشته‌های‌ امتحانی‌، به نحو مقتضی و در نیمه دوم خرداد ماه سال ۱۳۹۶ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار داده‌ خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید