دو مدال ایران در تکواندوی نوجوانان آسیا

نوجوانان ایران به دو مدال نقره در مسابقات قهرمانی تکواندوی آسیا رسیدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در اولین روز رقابت‌های قهرمانی تکواندوی نوجوانان آسیا تیم ایران به دو مدال نقره در دو بخش دختران و پسران رسید.

مهلا مؤمن‌زاده دارنده مدال طلای قهرمانی جهان و آسیا برای کسب سکوی نایب قهرمانی بخش دختران این رقابت‌ها، در اولین مبارزه خود «بیوری آن» از کره‌جنوبی را ۲۴ بر ۶ شکست داد، پس از آن و در مرحله نیمه‌نهایی «مادینابونو پووآ» از ازبکستان را با نتیجه ۲ بر صفر و در راند طلایی از پیش رو برداشت اما در مرحله فینال نتیجه را ۹ بر ۱۸ به تکواندوکار تایلندی واگذار نمود و به مدال نقره این رقابت‌ها بسنده کرد.

همچنین حمیدرضا صدری برای کسب سکوی دوم این رقابت‌ها، در نخستین مبارزه خود به مصاف «میرزابیک بوتائو» از ازبکستان رفت و با نتیجه ۳۸ بر ۳ پیروز این میدان شد، سپس در مبارزه با «ویلرج دینسون» هوگوپوش فیلیپینی نتیجه را ۳۸ بر ۲ به نفع خود به پایان رساند.

در ادامه «رابیل ساگیتژانو» نماینده قزاقستانی را با نتیجه ۳۳ بر ۲۰ از پیش رو برداشت اما در فینال این رقابت‌ها رو در روی «جون سئو بای» از کره‌جنوبی قرار گرفت و با قبول شکست برابر قهرمان جهان (۲۸ بر ۱۹)، بر روی سکوی نایب قهرمانی ایستاد.

پنجشنبه و در دومین روز این مسابقات، تکواندوکاران اوزان ۴۶-، ۴۹- و ۵۲- کیلوگرم دختران و ۵۱-، ۵۵- ، ۶۸-، و ۷۳- کیلوگرم پسران برروی شیاپ چانگ می‌روند که زهرا علیزاده، دنیا محمدی، ستاره چابکی در گروه دختران و حامد اصغری، ابراهیم صفری، احمد رضا مختاری و محمد حسین یزدانی در گروه پسران نمایندگان کشورمان هستند.

بر اساس قرعه کشی انجام شده، زهراعلیزاده تکواندو کار وزن ۴۶- کیلوگرم کشورمان ابتدا با «نفیسا گامچهبکوا» ازبکستان رقابت خواهد کرد و در صورت پیروزی به مصاف برنده دیدار فیلیپین و اندونزی می رود. در وزن ۴۹- کیلوگرم، دنیا محمدی نماینده ایران است که در اولین دیدار با «پارک سئوهیون» کره ای رقابت خواهد کرد و پس از آن به دیدار «فریدا بایباتیروا» قزاقستانی خواهد رفت. ستاره چابکی تکواندو کار وزن ۵۲- کیلوگرم کشورمان پس از یک دور استراحت باید با برنده ویتنام و تایلند مبارزه خواهد کرد.

اما در گروه پسران، چهار نماینده ازکشورمان بر روی شیاپچانگ می روند که حامد اصغری تکواندو کار وزن ۵۱- کیلوگرم کشورمان در نخستین دیدار خود به مصاف «شوخروف ترسونبایف»از ازبکستان می رود و در صورت پیروزی با برنده دیدار تاجیکستان و اندونزی مبارزه خواهد کرد.

ابراهیم صفری نماینده وزن ۵۵- کیلوگرم کشورمان در نخستین گام با «جانگ جون» کره‌ای مبارزه خواهد کرد و در صورت پیروز شدن در این دیدار یکی از تکواندوکاران فیلیپین، ویتنام و یا چین تایپه را پیش رو دارد.

در وزن ۶۸-کیلوگرم احمدرضا مختاری با برنده ازبکستان و تایلند مبارزه خواهد کرد و در ادامه محمدحسن یزدانی تکواندو کار وزن۷۳- کیلوگرم کشورمان پس از یک دور استراحت با برنده دیدار قزاقستان و فیلیپین پیکار خواهد کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید