قهرمان سابق جهان که بلیت مسابقه اش ۳ میلیون تومان فروخته شد!

علی‌اکبری درگفتگو با جی پلاس: خوشحالم کشتی را رها کردم!/ بوکسور برزیلی خیلی قوی بود و خوشحالم کمتر از 4 دقیقه شکستش دادم

فرنگی‌کار سابق ایران و نایب قهرمان رشته MMA (هنرهای رزمی ترکیبی) از تغییر رشته خود راضی است و می گوید که MMA ورزش حرفه ای و گرانی است و جوایز و پاداش خوبی هم دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ امیر  علی اکبری،  دارنده مدال طلای قهرمانی کشتی فرنگی جهان در سال ۲۰۱۰ و برنز قهرمانی جهان ۲۰۰۹ و مدال طلای قهرمانی ۲۰۰۹ آسیا است. او در سال ۱۳۹۰ بنا بر آنچه استفاده از مواد نیروزا عنوان شد، با دو سال محرومیت از شرکت در مسابقات مواجه شد، اما برای دومین بار در مسابقات جهانی ۲۰۱۳ در نمونه خون وی ماده ممنوعه استروئید آنابولیک دیده شد و به همین دلیل او به علت تکرار دوپینگ، از سوی فیلا مادام‌العمر محروم شد!

اما خودش معتقد بود که اگر از او تست بگیرند، هیچ ماده ای در خون او نیست و همه این ها را در هر دو مورد، شایعه و پاپوش می‌دانست. یک سال پس از محرومیت علی اکبری از کشتی، خبری از وی نبود تا اینکه از طریق صفحه اش در شبکه های اجتماعی، شرکت در ورزش "هنرهای رزمی ترکیبی" (که محوریت آن بو کس است) را اعلام کرد.

چندی بعد او مبارزات خود را شروع کرد که همه آنها هم با پیروزی مواجه بود. یکی از رکوردهای جالب علی اکبری شکست دادن حریف های نسبتا قدرتمند مختلف در 17 و 30 ثانیه است. او سال گذشته در کاپ "رایزین" کشور ژاپن خوش درخشید و تا فینال هم پیش آمد اما در فینال حریف میرکوکروکاپ، فایتر پر آوازه اهل کشور کرواسی نشد و دستش از کمربند قهرمانی رایزین کوتاه ماند و به عنوان نایب قهرمانی نایل آمد.

(فدارسیون مبارزه "رایزین" یک مسابقهٔ منطقه‌ای ژاپنی هنرهای رزمی ترکیبی است که در سال ۲۰۱۵ ایجاد شده‌است. این مسابقه یکی از تورنمنت‌های مسابقات ورزش‌های رزمی ترکیبی است.)

امیر علی اکبری اما امسال در مسابقات "رایزین" حضور موفقی داشته و روز گذشته نخستین مبارزه خود در سال 2017 که در شهر یوکوهامای ژاپن برگزار شد را با پیروزی پشت سر گذاشت.

اومقابل ژرونیمو دوس سانتوس از برزیل به روی رینگ رفت و در پایان مقابل این بوکسور مطرح برزیلی در مدت زمان 3 دقیقه و 34 ثانیه به برتری رسید.

امیر علی اکبری

امیر علی اکبری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ در مورد سطح مسابقات MMA ژاپن اظهار کرد: مسابقات بسیار حرفه ای بود. سازمانی که این مسابقات را برگزار می کند هم در سطح خوبی است. این اولین بازی من در سال 2017 بود که خداراشکر با پیروزی به اتمام رسید.

او حریف برزیلی خود یعنی ژرونیمو دوس سانتوس را بسیار قدر عنوان کرد و گفت: حریفم خیلی قوی بود، تجربه 55 مسابقه حرفه ای را داشت. او صاحب کمربند WSOF روسیه بود، اما خب خداراشکر با یک برنامه ریزی خیلی خوب توانستم شکستش دهم و بسیار خوشحالم.

قهرمان رشته MMA (هنرهای رزمی ترکیبی) در واکنش به بلیت  3 میلیون تومانی مسابقه اش، گفت: بلیت این مسابقات خیلی گران است. MMA وزش بسیار حرفه ای است و درآمد بالایی هم دارد. فکر می‌کنم در سالن مسابقه من و حریف برزیلی حدود 20 هزار نفر تماشاچی وجود داشت.

امیر علی اکبری

علی اکبری درباره درآمد و جوایز بازی ها نیز تصریح کرد: طبق قراردادی که با سازمان رایزین داریم برای این بازی برد، ناک اوت و فایت مانی شامل حالم می شود. اما خب خیلی از ورزشکاران این رشته در این مورد سکوت می کنند و مبالغ اعلام نمی شود.

او به آرزوها و برنامه هایش آینده اش اشاره کرد و افزود: در این سال که با رایزین قرارداد دارم، می خواهم کمربند رایزین را بگیرم و بعد از آن در سال 2018 برنامه ریزی جدیدی را خواهم داشت. تمام ورزشکاران دوست دارند به بالاترین نقطه و درجه ورزش خود برسند که من هم مستثنی نیستم. تمام تلاشم را می کنم تا بهترین کمربندها را برای ایران به ارمغان بیاورم.

علی اکبری خاطرنشان کرد: من تازه وارد این رشته شده ام، کار زیادی باید انجام دهم و هنوز در پله اول هستم. تمام سعی خود را می کنم که در هر مسابقه بهتر از قبل ظاهر شوم تا به سطحی که می خواهم برسم.

فرنگی‌کار سابق تیم ملی از تغییر رشته و کار کردن در رشته هنرهای رزمی ترکیبی بسیار راضی است و در این مورد به جی پلاس گفت: از اینکه از دنیای کشتی به این رشته آمدم، بسیار راضی ام. این رشته خیلی حرفه ای است و کار کردن در آن ورزشکار را راضی تر می کند. هرچند زحمتش خیلی بیشتر است اما جوایز و پاداش ها هم خیلی بیشتر از رشته های نیمه حرفه ای و  آماتور است.

 

امیر علی اکبری

 

امیر علی اکبری

 

امیر علی اکبری

دیدگاه تان را بنویسید