همگروهی با آلمان، دانمارک، نیوزلند، ارمنستان و چین

سرمربی نماینده ایران در مسابقات فوتبال مدارس جهان انتخاب شد/ دوستی مهر: برای موفقیت در چک آماده می شویم

علی دوستی مهر هدایت تیم فوتبال دانش آموزی نماینده ایران در مسابقات قهرمانی مدارس جهان در جمهوری چک را بر عهده خواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ علی دوستی مهر به عنوان سرمربی تیم فوتبال زیر 18 سال هرمزگان به عنوان نماینده ایران در مسابقات جهانی دانش آموزی انتخاب شده است.

وزارت آموزش و پرورش از 17 تا 27 اسفند رقابت های زیر 18 سال دانش آموزان کشور (جام شهدای مدافعین حرم) را به میزبانی استان هرمزگان برگزار کرد تا نماینده ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان مشخص شود. در این رقابت ها سرانجام هرمزگان با برتری مقابل تهران در بازی فینال، قهرمان شد.

اما معاونت ورزشی وزارت آموزش و پرورش پس از مذاکره با علی دوستی مهر سرمربی اسبق تیم های ملی نوجوانان و جوانان ایران، او را به عنوان سرمربی و مدیر فنی جدید این تیم انتخاب کرد تا کادر فنی نماینده کشورمان برای حضور در رقابت های بین المللی تقویت کند.

علی دوستی مهر درباره وضعیت این تیم و رقابت های قهرمانی جهان که از 30 اردیبهشت لغایت 10 خرداد 96 به میزبانی پراگ پایتخت جمهوری چک برگزار خواهد شد نیز به خبرنگار جی پلاس گفت: بعد از قهرمانی تیم هرمزگان در مسابقات دانش آموزی کشور و ارزیابی بازیکنان این تیم، تصمیم گرفتیم برای تقویت تیم نماینده کشورمان از چند بازیکن در تیم های استانی دیگر که در همین جام مدافعین حرم حضور داشته و در تیم های ملی پایه کشور هم عضویت ندارند، برای برخی پست ها استفاده کنیم. اولین اردوی این تیم هفتم تا دهم فروردین در بندرعباس برگزار شد و اردوهای بعدی هم در شهرهای دیگر انجام می شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا امکان برگزاری اردوهای این تیم در هرمزگان نیز وجود ندارد، هم خاطرنشان کرد: متاسفانه با توجه به گرمای های بندرعباس در روزها و هفته های آتی و اینکه رقابت های جهانی در هوای نسبتا خنک پراگ برگزار می شود، مجبوریم اردوها را در شهرهای دیگر نظیر شیراز، رامسر، تبریز و تهران برگزار کنیم تا به خوبی برای حضور شایسته در این بازی ها آماده شویم. 2 اردوی پایانی ما در تهران خواهد بود و تلاش شده شروع اردوها در روزهای پایانی هفته هم باشد تا تداخل تحصیلی دانش آموزان را به حداقل برسانیم.

اما در همین رابطه شهامت عباسی رئیس انجمن فوتبال وزارت آموزش و پرورش، درباره برگزاری اردوها و حضور در مسابقات این تیم و اینکه مساله تداخل آنها با برنامه های تحصیلی دانش آموزان نیز چطور حل می شود، به جی پلاس گفت: با توجه به اینکه این تیم از بازیکنان زیر 18 سال تشکیل شده است، لذا عمدتا آنها در مقطع سال آخر متوسطه تحصیل می کنند و خیلی درگیر برگزاری کلاس ها نیستند و آموزش و پرورش نهایتا همکاری و کمک را در فراهم کردن شرایط تحصیلی مناسب برای این بازیکنان خواهد داشت اما از طرفی سال کنکور آنها هم هست و ما با این مشکلات مواجه هستیم.

عباسی با بیان اینکه برای اولین بار است که تقریبا تیم قهرمان مسابقات دانش آموزی به عنوان نماینده مدارس ایران در رقابت های بین المللی این چنینی شرکت می کند، تصریح کرد: این تصمیم باعث افزایش انگیزه در میان تیم های دانش آموزی استان های مختلف هم شد. بعد از مسابقات جمهوری چک، ما رقابت های قهرمانی آسیا به میزبانی ایران را در پیش داریم که با حضور 12 کشور برگزار خواهد شد. در آن بازی ها دیگر تیم های ملی دانش آموزی شرکت می کنند و ما هم با برآیند بهترین های تیم های دانش آموزی استان ها را به عنوان تیم ملی دانش آموزی کشورمان تشکیل خواهیم داد.

به گزارش جی پلاس؛ نماینده ایران در مسابقات دانش آموزی جمهوری چک، با تیم های آلمان، نیوزلند، ارمنستان، چین و دانمارک هم گروه است.

دیدگاه تان را بنویسید