توصیه پلیس و سازمان هواشناسی به مسافران نوروزی

پنجشنبه یا جمعه از سفر برگردید!

جانشین فرمانده ناجا گفت: بنابر نظر سازمان هواشناسی و همینطور پلیس راهور، بهترین زمان برای بازگشت مسافران نوروزی از سفر، پنجشنبه و جمعه است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ سردار مومنی در جمع خبرنگاران گفت: در مرحله دوم سفرهای نوروزی هستیم و در این مرحله، رعایت قانون بیشتر شده است و آمارهای ارائه شده از ابتدای طرح، 7 درصد کاهش کشته‌ها را نشان می‌دهد و همین مقدار هم کاهش تعداد مجروحین داشته‌ایم.

وی افزود: میانگین سرعت یک کیلومتر کاهش داشته است و همین کاهش یکی از عوامل عمده کاهش تصادفات بوده است؛ در مجموع علی‌رغم افزایش سفرها و بارش نزولات جوی، کاهش تصادفات را داشته‌ایم. بر اساس تجزیه و تحلیل به عمل آمده، هر 71 دقیقه، یک نفر در تصادفات جاده‌ای کشته شده است که نسبت به سال گذشته یازده دقیقه افزایش داشته است.

وی افزود: نکته مهم این است که ما پر تصادف‌ترین ایام سال‌مان، نوروز است اما در خود نوروز هم روز وسط تعطیلات و یکی دو روز آخر تعطیلات بیشترین حجم تصادفات را داریم که ضرورت دارد مردم نسبت به بازگشت خود برنامه ریزی دقیق‌تری داشته باشند.

جانشین فرمانده ناجا گفت: سازمان هواشناسی بهترین زمان بازگشت از سفر را روز پنجشنبه و جمعه پیش بینی کرده است که ما هم توصیه می‌کنیم مردم همین دو روز را برای بازگشت خود انتخاب کنند. ترددهای جاده‌ای، 10 درصد افزایش یافته است که این افزایش سفر نیست فقط افزایش عبور و مرور است.

سردار مومنی گفت: گرایش سفرها در مرحله اول سفرها، استان‌های جنوبی بوده است اما در دور دوم سفرها تا کنون استان‌های شمالی مقصد مسافران بوده‌اند. ما تمرکز اصلی مان بر تخلفات حادثه‌ساز است که اینها در رأس برخوردها هستند.

وی درباره شرایط انتظامی هم گفت: امنیت در سطح مطلوبی بوده است و نوروز 96 تا کنون امنترین نوروز بوده است. میزان جرایم خشن حدود 7 درصد کاهش داشته است و این امنیت، نعمت بزرگی است و ایران یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است. در نقاط صفر مرزی هم شاهد بیشترین امنیت بوده‌ایم و خدا رو شکر هیچ مشکل امنیتی تا کنون نداشته‌ایم.

دیدگاه تان را بنویسید