ایلان ماسک و بلندپروازی‌هایش

تلاش برای اتصال مغز انسان‌ها به کامپیوتر

دقیقاً چیزی شبیه به آن چه که در فیلم ماتریکس دیده اید به طوری که این امکان برایتان فراهم خواهد شد تا برای یادگیری چیزهای جدید، آن را بر روی مغز خود دانلود کنید.

لینک کوتاه کپی شد

ایلان ماسک، مرد پر هیاهوی این روزهای دنیای تکنولوژی و کسی که بلندپروازی هایش در دنیای علم برای همه اثبات شده است، قصد دارد تا باری دیگر نام خود را بر سر زبان ها بیاندازد. وی که هم اکنون سکان هدایت کمپانی های بزرگ تسلا و اسپیس ایکس را در دست دارد و در طرح هایی همچون هایپرلوپ و حتی تونل های چند صد متری در اعماق زمین  را برای رهایی از معضل ترافیک در سر می پروراند، آستین هایش را برای تاسیس کمپانی و پروژه ای جدید تحت عنوان Neuralink بالا زده است. 

 

بر اساس گزارشی که امروز در وب سایت وال استریت ژورنال منتشر شده، ایلان ماسک هنوز واکنشی را در رابطه با انتشار این خبر از خود نشان نداده، اما منابع آشنا به وی، تاسیس شرکت نام برده را تایید و اعلام کرده اند که شخص ماسک، در این پروژه حضور و مدیریت آن را در دست خواهد داشت. اما شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که Neuralink چیست و چه اهدافی را دنبال خواهد کرد؟

 

در پاسخ باید بگوییم که نیورالینک شرکتی است که قصد دارد تا با بهره‌گیری از تکنولوژی جدیدی تحت عنوان "Neural Lace"، پلی ارتباطی را میان مغز ما انسان ها و کامپیوترها برقرار کند. روشی که در نهایت، منجر به این خواهد شد که افراد بتوانند افکار خود در ذهن را بر روی کامپیوترها، آپلود و یا دانلود کنند و یا برعکس.

 

دقیقاً چیزی شبیه به آن چه که در فیلم ماتریکس دیده اید به طوری که این امکان برایتان فراهم خواهد شد تا برای یادگیری چیزهای جدید، آن را بر روی مغز خود دانلود کنید. ناگفته نماند که ایلان ماسک، پیش از این نیز چند بار از تمایل خود برای ورود به این حوزه خبر داد و در یکی از سخنرانی هایش عنوان کرد:

 

فکر می کنم که در آینده ای نه چندان دور، می توان راهکارهایی را برای ادغام هوش بیولوژیکی و هوش دیجیتالی پیدا کرد. فرآیندی که در آن پهنای باند و سرعت اتصال بین مغز و نسخه دیجیتالی فرد اهمیت خواهد داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید