شهید توتونچی و تعطیلات نوروزی که همیشگی شد

چند روزی به عید نوروز مانده بود که نامه اش رسید که برای تعطیلات نمی آید اما انگار قرار بود که دیگر هیچ وقت به تعطیلات نیاید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: عملیات والفجر هشت[1] بود که علی اکبر[2] شیمیایی شد و در بیمارستان صحرایی بستری؛ اوضاع و احوال خوبی نداشت و سعی داشتند او را به شهر بازگردانند اما نتوانستند و باز هم به خط مقدم برگشت.

گفته بود که برای تعطیلات نوروز به دیدنمان می آید اما هنوز چند روزی به پایان سال مانده بود که نامه ای نوشت و گفت که دیگر نیروها از من جوانتر هستند و بهتر است که آنها برای دیدن خانواده هایشان به مرخصی بروند و بعد من برای دیدن شما می آیم.

اما انگار شهادت بیشتر مشتاق دیدارش بود و او بعد از نامه هیچ گاه به مرخصی نیامد.[3]

 
  1. این عملیات در ساعت 22:10 بیستم بهمن ماه سال 64 با رمز یا فاطمه الزهرا (س) و در منطقه عملیاتی فاو آغاز شد. به لحاظ موقعیت جغرافیایی شمال خلیج فارس و فاو این عملیات از حساسیت نظامی ـ سیاسی ویژه ای برخوردار بود که مهم ترین آن عبارت بود از: تصرف شهر فاو و تاسیسات آن، هم مرزی با کویت، تهدید بندر ام القصر، انهدام یا تصرف سکوهای پرتاب موشک، تامین خور موسی و تردد کشتی ها به بندر امام خمینی، تسلط بر اروند رود و انسداد راه ورود عراق به خلیج فارس.
  2.  شهید علی اکبر توتونچی، جانشین گردان ضد زره لشکر 27 حضرت رسول (ص) (این لشکر از رزمنده های استان تهران تشکیل شده بود) که در بیست و هفتم اسفند ماه سال 64 به درجه رفیع شهادت نایل شد.
  1. برگرفته از خاطره بیان شده به وسیله همسر شهید در خبرگزاری دفاع مقدس.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید