معاون وزیر ورزش از ابلاغ آئین نامه انتخابات به فدراسیون ها خبر داد

داورزنی در گفتگو با جی پلاس: از تصمیم فدراسیون درباره کی روش حمایت می کنیم/ حضور پیمان اکبری کنار کولاکوویچ برای والیبال ایران یک فرصت است

معاون وزیر ورزش و جوانان از ابلاغ آئین نامه انتخابات فدراسیون ها در هفته جاری خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس درباره تعیین تکلیف انتخابات فدراسیون ها و آئین نامه انتخاباتی آنها گفت: تدوین آئین نامه انتخابات فدراسیون ها و نحوه انتخاب رئیس فدراسیون ها به اتمام رسیده و ظرف امروز یا فردا به تمام فدراسیون ها ابلاغ خواهیم کرد. اساس نامه قبلی توسط یک گروه مجرب در دست بررسی قرار دارد تا بتوانیم آنها را با اساس نامه ioc  منطبق کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه اساسنامه کمیته ملی المپیک هم اصلاحاتش انجام شده و در مرحله تصویب در دولت و ioc قرار دارد، وزارتخانه تلاش می کند که این دو را همزمان با هم پیش ببرد تا با سرعت بیشتری این کار را به سرانجام برسانیم.

** سال 96 هیچ فدراسیونی با سرپرست اداره نخواهد شد از جمله والیبال

معاون وزیر ورزش همچنین درباره فدراسیون های بدون سرپرست هم تصریح کرد: مطمئن باشید که سال آینده مطابق با آیین نامه انتخابات فدراسیون ها را انجام خواهیم داد. اکنون نزدیک به 17 فدراسیون با سرپرست اداره می شوند که مطمئن باشید در سال آینده هیچ فدراسیونی با سرپرست اداره نخواهد شد از جمله فدراسیون والیبال.

** وزارت ورزش از تصمیم فدراسیون درباره کی روش حمایت می کند

داورزنی درباره حواشی به وجود آمده درباره تیم ملی، وضعیت کی روش و مواضع وزارتخانه در این باره نیز به جی پلاس گفت: در خصوص کی روش، فدراسیون فوتبال نظر خواهد داد. اما اگر موضع وزارت ورزش را بخواهم در این مورد بازگو کنم این است که هر تصمیمی که فدراسیون فوتبال بگیرد وزارتخانه از آن حمایت می کند. ما خواهان ایجاد آرامش در مجموعه فوتبال کشور هستیم. تلاش می کنیم آرامش بر فوتبال ایران حاکم شود. طبیعی است که فدراسیون فوتبال به عنوان متولی این ورزش در کشور هر تصمیمی در حوزه فوتبال ایران بگیرد وزارتخانه از آن حمایت خواهد کرد.

وی درباره حمایت وزاتخانه از تیم ملی فوتبال با توجه به موضع گیری های قبلی اش اظهار کرد: هر وظیفه ای که قانون به وزارتخانه محول کرده باشد، انجام خواهیم داد؛ اما فدراسیون فوتبال یک تشکل مستقل است و تمام تصمیمات آن هم بر عهده خود آن فدراسیون قرار دارد. تنها کاری که وزارتخانه می تواند در این باره انجام دهد حمایت از این تصمیمات است.

** حضور اکبری کنار کولاکوویچ فرصتی مناسب برای والیبال ایران است

سرپرست فدراسیون والیبال درباره پیوستن پیمان اکبری به تیم ملی والیبال و همکاری با کولاکوویچ نیز به خبرنگار جی پلاس گفت: یکی از نکاتی که فدراسیون والیبال دنبال می کند سرمایه گذاری روی مربیان جوان ایرانی است. پیمان اکبری هم در همین راستا دستیار کولاکوویچ شد. والیبال ایران بعد از مرحوم معدنی شخص دیگری را در کادر فنی تیم ملی والیبال نداشته که در کنار تیم ملی باشد. خوشبختانه این شرایط برای آقای اکبری فراهم شده که این فرصتی مناسب برای والیبال ایران است تا بتواند برای آینده، کادرسازی کند.

وی درباره «تیم ملی ب» کشور هم خاطرنشان کرد: «تیم ملی ب» ایران منحل شد. امروز سیچلو هدایت تیم ملی زیر بیست و سه ساله های ایران را بر عهده گرفته است.

دیدگاه تان را بنویسید