5 کاری که باعث می شود بیشتر عمر کنید

همه ما می خواهیم بیشترین عمر را داشته باشیم و کهنسالی را تجربه کنیم البته نه فقط سپری کردن سال ها با بیماری بلکه ما می خواهیم در بهترین حالت، سالم، فعال و عاری از درد مزمن و ناتوانی سال ها زندگی کنیم و از مسن شدن لذت ببریم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، یک متخصص مغز و اعصاب در شیکاگو می گوید: کلمه کهنسال به طور خاص مربوط به عملکرد حافظه و پیری شناختی است. اما ما می خواهیم آن را اینجا قرض بگیریم واز سر تا پا برای همه افراد به کار ببریم.

 

اگرچه همه چیز درکنترل ما نیست و ژن ها تاثیر زیادی بر سلامتی دارند اما چیزهایی وجود دارند که ما باید آنها را انجام دهیم و تلاش کنیم تا فردی سوپر کهنسال و با عمری طولانی شویم در اینجا چیزهایی از نظر روحی و جسمانی در قدرت شما وجود دارد که می توانید هر روز انجام دهید و شانس خود را به یک پیری فوق العاده افزایش دهید.

۵ موردی که شانس طول عمر بیشتر را به شما می دهند

۱- داشتن نگرش مثبت:

نگرش مثبت یک نگرش خوب است که می تواند شما را از بیماری دور کند طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ افراد مسنی که نگرش مثبت نسبت به پیری خود دارند احتمال دارد ۴۴ درصد یا بیشتر از ناتوانی شدید بازیابند نسبت به کسانی که نگرش آنها منفی است.

۲- حفظ یک رژیم غذایی سالم:

برنامه غذایی خود را به صورت صحیح دسته بندی کنید. تغذیه نقش بسیار حیاتی در اینکه شما چند سال زندگی کنید دارد. سعی کنید غذاهای مدیترانه ای یا بر طبق رژیم غذایی گیاهی غذا بخورید. غذاهای غنی از غلات کامل ماهی روغن زیتون و آجیل ها.

این غذاها در جلوگیری از حملات قلبی سکته مغزی و مرگ زودرس مفید هستند و هرگز فکر نکنید برای خوردن آنها دیر است هرچند خوردن این ها در اوایل زندگی بسیار بر روی سن شما در آینده تاثیر خواهد گذاشت. اما شما می توانید این موارد را در میانسالی هم به کار ببرید. رژیم غذایی سالم باعث کاهش التهاب و استرس می شود که دو بیماری مختلف مرتبط با سن و شرایط بهداشتی مزمن هستند. این رژیم همچنین می تواند به بهبود متابولیسم گلوکز و حساسیت به انسولین کمک کند.

۳-  دقت کنید که چقدر غذا می خورید:

موسسه ملی بهداشت می گوید در حالی که بدن شما برای زنده ماندن مواد غذایی نیاز دارد اما پرخوری می تواند استرس غیر ضروری برای بدن ایجاد کند که منجر به کاهش طول عمر و مشکلات سلامتی جدی مانند دیابت نوع ۲۲ و بیماری های قلبی عروقی شود. این بدان  معنا نیست که شما باید به شدت کالری بدن خود را محدود کنید می توانید به جای آن در انتخاب مواد غذایی هوشمند باشید و از یک رژیم غذایی متعادل لذت ببرید. که شامل حداقل روزانه خوردن سه فنجان و نیم از سبزیجات است و دو و نیم فنجان میوه و مقدار کمی از دانه ها و سه فنجان لبنیات است. البته روغن های سالم و پروتئین را نباید فراموش کنید به یاد داشته باشید که شکر و نمک را به حداقل برسانید.

۴- به طور منظم ورزش کنید:

روی فرم ماندن قدرت پردازش شما را بالا می برد. این قدرت می تواند از کاهش حافظه شما جلوگیری کند که البته این بیماری با افزایش سن احتمالش بیشتر هم می شود. ورزش می تواند به حفظ توده عضلانی، تعادل و قدرت شما اضافه کند همانطور که می دانید با افزایش سن، سرعت شما کاهش هم می یابد. به طور خلاصه ورزش یکی از سالم ترین چیزهایی است که شما می توانید انجام دهید. حتی می تواند یک درمان موثر برای بسیاری از بیماری های مزمن مانند آرتروز، بیماری قلبی و دیابت باشد.

۵- داشتن روابط اجتماعی:

دوستانتان را بسیار در نظر بگیرید. کسانی که با دوستانشان معاشرت بیشتری دارند طولانی تر زندگی می کنند و از نظر روحی بهتر هستند نسبت به کسانی که به صورت تنها زندگی می کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید