بازتاب رونمایی تانک بومی "کرار" در رسانه های خارجی

رونمایی از تانک کاملا بومی 'کرار' با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پیشتیبانی نیروهای مسلح در رسانه های خارجی بازتاب داشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تانک بومی کرار امروز با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رو نمایی شد؛ ساخت و رونمایی این تانک پیشرفته تا کنون بازتاب های مختلفی در برخی رسانه های خارجی داشته است.

خبرگزاری راشا تودی (RT) به بازتاب گسترده ای از این موضوع پرداخته و تانک کرار را با همتای روسی آن یعنی T-90MS مقایسه کرده است.
این خبرگزاری در ادامه می افزاید: این رونمایی در شرایطی صورت می گیرد که تصور می شد ایران ماه ها پیش با روسیه در مورد خرید مشابه این محصول از روسیه در حال مذاکره بود. 
'زمانی که نخستین عکس از این تانک ایرانی که به نام کرار شهرت دارد در ماه آگوست سال 2016 به معرض عموم گذاشته شد، کارشناسان نظامی روسیه ابراز داشتند که این تانک به طور ویژه ای مشابه تانک T-90MS می باشد.' 
خبرگزاری 'ترند' آذربایجان نیز با انتشار عکس های این تانک به موضوع رونمایی این تانک ایرانی پرداخته و می نویسد: کررار مجهز به سیستم کنترل آتش الکترو-اپتیک، فاصله یاب لیزری، کامپیوتر بالستیک بوده و همچنین توانایی تیر اندازی به اهداف ثابت و متحرک را دارد.
تارنمای ' geopol monitor' نیز به تحلیل این خبری آن پرداخته و با اشاره به نقل قول هایی از سردار دهقان در خصوص ویژگی های تانک کرار نوشت؛ متخصصان و تکنسین های نظامی ایرانی در سال های اخیر به پیشرفت های بزرگی در زمینه ساخت انواع گوناگونی از سلاح های بومی که تحت نظارت نیروهای مسلح ایران ساخته می شوند، دست پیدا کرده اند. 
همچنین خبرگزاری ' Olean Times Herald' این خبر را پوشش داده و از آن به عنوان یک محصول داخلی و تماما ساخت ایران یاد کرده است. 

 

دیدگاه تان را بنویسید