استقبال گالری‌های تهران از بهار

نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی با ۱۱ افتتاحیه به دلیل نزدیکی به پایان سال ۹۵ تنوع چندانی ندارد و بیشتر شامل نمایشگاه های گروهی و حراجی‌های آخر سال می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، گالری ها و نگارخانه های تهران در سومین جمعه اسفند ماه، میزبان 11 نمایشگاه‌ جدید هنری می‌شوند.

تعداد افتتاحیه‌های این هفته به دلیل نزدیک شدن به پایان سال خورشیدی، با کاهش قابل ملاحظه‌ای مواجه شده است.

در این هفته منتخبی از آثار ایرانی و خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران که قرار بود برای نمایش به برلین و رم فرستاده شود در محل این موزه به نمایش گذاشته شده است. در این نمایشگاه، ۳۱ اثر از آثار هنرمندان ایرانی و ۳۰ اثر از هنرمندان خارجی روی دیوار رفته است.

جشن تصویرسال هم این هفته در خانه هنرمندان ادامه دارد.

همه نمایشگاه‌هایی که این هفته شروع به کار می‌کنند، در حوزه نمایشگاه‌های گروهی هنر نقاشی و حراجی‌های پایان سال است و شاهد عرضه آثاری از دیگر شاخه‌های هنرهای تجسمی نیستیم.

در ادامه با جزییات نمایشگاه هایی که این هفته افتتاح می‌شوند بیشتر آشنا خواهید شد:

گالری اُ: «فهرست ۲ - روی کاغذ» عنوان نمایشگاه گروهی نقاشی است که با همکاری اشکان صانعی و با ارائه آثاری از می‌می امینی، احمد امین‌نظر، فریدون آو، رکنی حائری‌زاده، قاسم حاجی‌زاده، مهدی حسینی، وحید حکیم، حسین زنده‌رودی، ساله شریفی، پیمان شفیعی‌زاده، بیژن صفاری، اشکان عبدولی، یعقوب عمامه‌پیچ، محمد فاسونکی، اردشیر محصص، پیام مفیدی و فرشید ملکی برپا خواهد شد.

گالری آران: نمایشگاه گروهی خیریه مجسمه به نفع بنیاد دهش‌پور به انتخاب و گردآوری مازیار مهین با ارائه آثاری از سارا ابرى، میترا ارباب، درسا اسدى، سپهر بختیارى، فرناز ربیعى‌جاه، امیرحسین ردایى، مجتبا رمزى، یاسمین سینایى، رنه صاحب، کامبیز صبرى، نسترن صفایى، قدرت ‌لله عاقلى، محسن غلامى، مهسا کریمی‌زاده، امیل لازار، بهداد لاهوتى و محمد مروستی از 20 تا 22 اسفند برقرار است.

گالری گذار: نمایشگاه «هنرکاربردی» با ارائه آثاری از اوژن سیروسی، محمد غفاری، صفا حسینی، مولا میرثریا، لعبت میرگلی، محمد کتابی و ماریا بشیریان از 20 تا 28 اسفند میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

گالری دنا: «زو سادیسم» نمایشگاه گروهی نقاشی است که پوریا علیزاده و احمد مرادی آن را جمع‌آوری کرده‌اند و در آن آثار مریم آزاد فلاح، ساوالان جماعتی، مهرشاد خسروی یکتا، رزا زرشناس، میلاد شریفی‌زاد، شیرین سلیمانی نذیر، پیمان کنجکاو و عباس نسل شاملو از 20 تا 25 اسفند به نمایش در می‌آید.

گالری دلگشا: نقاشی‌های پورنگ پیرعطایی، شباهنگ طیاری، فرخ نور‌و‌نی و هادی فلاح‌پیشه با عنوان «پل 1997» 20 تا 27 اسفند به تماشا در می‌آید.

گالری سیحون دو: «گل‌های بهنام» نمایشگاه گروهی نقاشی به مناسبت رونمایی تقویم سال ١٣٩٦ خیریه بهنام دهش‌پور با ارائه آثاری از هدی جزایری، ناصر عزیزی، عبدی اسبقی، فرزانه محجوبی، عالمه باقریان، الیکا ابراهیمی قاجار، لیلا خطیبی، بهرام دبیری، عبدالحمید پازوکی، مهناز پسیخانی، محمد هادی فدوی و رایکا میلانیان 20 تا 25 اسفند برگزار می‌شود.

گالری نقش جهان: نمایشگاه نقاشی وحید وحیدلو با عنوان «شمع مجسمه‌وار» 20 تا 25 اسفند برپا خواهد بود.

گالریAg: «تصویر کوچک، آینه بزرگ: 1395» نمایشگاه گروهی عکس با ارائه آثار هنرمندانی از جمله محمود بخشی موخر، بهزاد جایز، مهدیار جمشیدی، شهرزاد چنگلوایی، آرش حنایی، خسرو حسن‌زاده، محمد حسن‌زاده، علی زنجانی، پرنیان فردوسی، محبوبه کرملی، عباس کوثری، علی مبصر، احمد مرادی، مهرداد نراقی و پیمان هوشمندزاده 20 اسفند همزمان با رونمایی از سومین کتاب عکس پیمان هوشمندزاده که توسط نشر نظر با عنوان «یک» منتشر شده است، افتتاح می‌شود.

گالری طراحان آزاد: ژینا شمس الواعظین نمایشگاهی از آثار خود را تحت عنوان «شاهد بینی» از 20 تا 25 اسفند برپا خواهد کرد.

نگارخانه نگر: این نگارخانه نمایشگاه از آثار متنوع هنرمندان مستر و منتخب آثار هنرمندان جوان را تحت عنوان «اکسپوی فروش بهاره» از 20 تا 27 اسفند  برپا خواهد کرد.

گالری 26: «درباره سکوت» عنوان نمایشگاه مشترک شاهین نوروزی و رنالد دپه است که از 20 تا 22 اسفند برگزار می شود، در روز اول نمایشگاه چیدمان دیداری، در روز دوم چیدمان ویدئو و نور و در روز سوم کارگاه آموزشی این دو هنرمند برگزار می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید