نیمی از حیوانات تا 83 سال دیگر منقرض می شوند

زیست شناسان و بوم شناسان جهان پیش بینی کردند که تا پایان قرن کنونی، یعنی تا 83 سال آینده، نیمی از گونه های حیات وحش منقرض خواهند شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در طول 40 سال گذشته نیمی از جمعیت حیات وحش جهان از بین رفته است. نرخ طبیعی انقراض موجودات یک گونه به ازای هر 5 سال است. اما به گفته کارشناسان و محققان حاضر در «کنفرانس انقراض بیولوژیک» در واتیکان، بواسطه قطع درختان است که روند انقراض گونه ها تسریع شده است.

 

به گفته محققان، قطع درختان موجب انتقال دی اکسیدکربن به اتمسفر می شود که نتیجه آن مرگ میلیاردها ماهی در اقیانوس و گونه های جانوری در خشکی بوده است. نرخ انقراض گونه های حیات 1000 تا 10 هزار برابر بیشتر از روند طبیعی است.

به گفته محققان، تغییرات اقلیمی انسان ساز، جنگل‌زدایی، ماهیگیری، تخریب زیستگاه حیوانات، شکار و استخراج معادن تا پایان قرن موجب نابودی نیمی از گونه‌های زنده جهان خواهد شد.

این محققان تاکید دارند که این انقراض تنها منتهی به ببرها و فیل‌ها و دیگر موجودات شناخته شده نیست، بلکه میکروارگانیزم‌های حیاتی برای کشاورزی و تولید وغذا و گیاهانی که منبع غذای ما هستند هم از انقراض در امان نخواهند بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید