حباب چندانی در بازار زعفران وجود ندارد

حسینی گفت: با توجه به کاهش تقاضا نسبت به عرضه، ثبات نسبی و رکود بر بازار حاکم است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علی حسینی عضو شورای ملی زعفران، با اشاره به آخرین وضعیت بازار زعفران اظهار داشت: در حال حاضرحداقل نرخ ۴ میلیون و ۴۰۰ و حداکثر ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه حباب چندانی در بازار زعفران وجود ندارد، افزود: با توجه به کاهش تقاضا نسبت به عرضه، ثبات نسبی و رکود بر بازار حاکم است.

حسینی با اشاره به وضعیت عرضه در بورس کالا بیان کرد: با توجه به عدم سازو کار مناسب عرضه زعفران در بورس کالا این امر منفعتی برای کشاورزان و مصرف کنندگان در بر ندارد.

عضو شورای ملی زعفران در خصوص آخرین وضعیت صادرات اظهار کرد: گرچه روند صادرات نسبت به سال گذشته افزایش داشته، اما به نسبت تولید میزان صادرات چشمگیر نبوده است.

وی با اشاره به اینکه صادرات زعفران متوقف نشده است، بیان کرد: با وجود آنکه زعفران کالایی است که مصرف کنندگان خاصی دارد از این رو میزان صادرات نسبت به تولید شتاب نداشته است.

 حسینی تصریح کرد: با توجه به نوسانات قیمت زعفران طی سال‌های اخیر و اینکه اکثر کشور‌ها به دنبال تولید هستند از این رو در ابتدای فصل خریداران خرید خود را انجام می‌دهند چرا که بعد از فصل برداشت با حضور دلالان بازار آشفته می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید