رئیس پلیس فتا خبر داد؛

ثبت نام 4 هزار کانال تلگرامی/تعامل با 147 کشور در زمینه جرایم اینترنتی

رئیس پلیس فتا از وجود 11 هزار کانال تلگرامی بالای پنج هزار عضو خبر داد که تا کنون چهار هزار کانال ثبت نام کرده اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جامعه جی پلاس، سردار سید کمال هادیان فر در اولین همایش ملی رویارویی با جرایم سایبری با بیان این مطلب که پلیس فتا از سال ۸۸ شکل گرفته و قوانین نیز مربوط به همان سال است، گفت: نیاز است که این قوانین بازنگری و به روز شود.

وی افزود: در گذشته برخی از جرایم در عرض 4 روز کشف می شد ولی امروز بعضی از آنها نیاز به 44 روز زمان دارد که این نشان دهنده پیچیده بودن شکل جرایم است.

هادیانفر ادامه داد: جرایمی که جنبه بین المللی دارد با جدیت در فضای بین المللی به وسیله پلیس فتا دنبال می شود و این پلیس تعامل خوبی با رؤسای پلیس فناوری اطلاعات در سایر کشورها دارد و با توجه به رشد 63 درصدی جرایم اینترنتی با 147 کشور تبادل اطلاعاتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه 11 هزار کانال بالای پنج هزار عضو در کشور وجود دارد افزود: از این تعداد حدود چهار هزار کانال تا کنون ثبت نام کرده اند و در آینده برای افرادی که اقدام به ثبت نام نکرده اند فراخوان داده می شود.

رئیس پلیس فتا گفت: بر طبق آمارهای مستند ۳.۲ دهم از جمعیت کل دنیا کاربران فضای مجازی هستند و ۶۲ درصد جمعیت جهان می توانند به صورت آن لاین به اینترنت وصل شوند. این آمار اهمیت رصد امنیتی داده هایی را نشان می دهد که در کمترین زمان ممکن در فضای مجازی منتشر شده و به اشتراک گذاشته می شود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید