چهار نکته درباره بازی الهلال عربستان - پرسپولیس

تیم های فوتبال پرسپولیس در هفته اول رقابت های لیگ قهرمانان آسیا امروز به مصاف الهلال عربستان می رود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در ادامه به چند نکته ویژه درباره این دیدار که از حساسیت ویژه ای برای هر دو تیم برخوردار است، اشاره می کنیم.

نکته اول: الهلال و پرسپولیس در حالی به مصاف هم می‌روند که هر دو در اوج و صدرنشین لیگ کشور خودشان هستند. هر دو تیم ۱۵ برد دارند و هر دو تنها دو شکست را تجربه کرده‌اند. با این تفاوت که الهلال  ۳ بازی کمتر از پرسپولیس انجام داده است.  الهلال ۴۶ گل زده و پرسپولیس ۳۲ گل. الهلال ۱۵ گل دریافت کرده و پرسپولیس ۸ گل.

نکته دوم: الهلال دو بار قهرمان و سه بار نایب قهرمان جام باشگاههای آسیا شده و دو بار فاتح جام در جام آسیا و ۱۳۳ بار لیگ داخلی عربستان را فتح کرده است. پرسپولیس هم قهرمانی و نایب قهرمانی در جام در جام باشگاههای آسیا، ۹ قهرمانی لیگ و پنج قهرمانی حذفی را در کارنامه دارد.

 

نکته سوم: الهلال ۵ بازیکن خارجی دارد که از ۴ بازیکن در زمین بهره می‌برد. خطرناک‌ترین آنها هم عمر خربین  مهاجم سوریه‌ای است که به صورت قرضی از الوکره قطر به این تیم پیوسته است. کارلوس ادواردو هافبک برزیلی و شماره ۳ آنهاست که پشت مهاجم بازی می‌کند. نیکولاس ملیسی هافبک شماره ۱۶ و اروگوئه‌ای است و لئو بوناتینی برزیلی با شماره ۹ در خط حمله بازی می‌کند.او هم مثل طارمی این فصل یازده گل(در ۱۸بازی) به ثمر رسانده و با قراردادی پنج میلیون یورویی ارزشی حدود بیست میلیارد تومان دارد!

نکته چهارم: ظاهرا نفراتی چون یاسر القحطانی و محمد الشلهوب که شناخته شده هستند به خاطر سن و  سال بالایشان جایی در ترکیب اصلی ندارند اما ارنج دیاز تقریبا مشخص است. الموالوف دروازه‌بان اصلی این تیم است که جای خالد شراهیلی را گرفته است. در خط دفاعی اوسامه هوساوی مدافع بلند قد و قدیمی عربستانی‌ها که مدتی از این تیم رفته بود در کنار محمد جاهفلی، یاسر الشهرانی و محمد البریک کار می‌کند. سه هافبک میانی عبدا... عطیف، نیکولای ملیسی اروگوئه‌ای و سلمان الفرج خواهند بود. دو بازیکن پشت فوروارد عمر خربین و کارلوس ادواردوی برزیلی هستند. در خط حمله هم لئو بوناتینی بازی می کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید