آشنایی با گران ترین سدان ژاپنی در بازار؛ لکسوس GS200t

سال آینده فیس لیفت جدید لکسوس GS وارد ایران می‌شود؛ سدان نیم میلیاردی ایرتویا رقیب تازه نفسی برای ب ام و سری 5 در ایران است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اگر درمیان سدان‌های لکسوس به دنبال محصولی میان‌رده می‌گردید، GS بهترین جواب است! از سری GS تاکنون چهار نسل به بازار آمده است که نسل چهارم آن از 2011 تابه امروز همچنان در بازارهای جهانی حضور دارد و هر از چندگاهی لکسوس با یک فیس‌لیفت، جانی دوباره به GSS می‌داد.

لکسوس GS از پلتفرم Toyota N بهره می‌برد که در دیگر برادرانش ازجمله لکسوس IS و همچنین لکسوس RC نیز وجود دارد . در حال حاضر، لکسسGS فقط در ژاپن تولید و از آنجا به بازارهای جهانی صادر می‌شود.

طراحی بدنه لکسوس GS200t تفاوت چندانی با GS250 ندارد و فقط با دقت در جزییات می‌توان تفاوت‌های این‌دو را تشخیص داد؛ تفاوتی که عمدتا مربوط به جلوپنجره، چراغ‌های جلو و عقب، رینگ­‌های جدید و رکاب­‌های پلاستیکی درب­‌ها می‌شود. GS200t همچنین یک نسخه F-SPORT هم دارد که  جلوپنجره توری‌شکل داشته و به چراغ‌های جدید و کیت اسپرت بدنه مجهز است.

تاکنون سری GS عمدتا در مدل­‌هایی همچون GS250، GS350، GS450H و GS-F خلاصه می­‌شد، مدل­‌هایی که به ترتیب با پیشرانه­‌های 2.5، 3.5،3.5 لیتری هیبریدی و 5 لیتری خود، قدرتی بین 207 تا حداکثر 417 اسب بخار داشتند. اما لکسوس در به‌روزرسانی 2015 این خودرو، پیشرانه 2.00 لیتری جدیدی را برای GS معرفی کرد که به اضافه‌شدن عضو جدید GS200t به خانواده GS منجر شد؛ با آمدن GS200t لکسوس بتدریج مدل‌های GS2500 را از بازارها حذف می‌کند.

GS200t همانطور که از آخرین حرفش پیداست (!) مجهز به توربوشارژر است و قطعا هدف لکسوس از اضافه کردن این مدل، مقابله با سدان‌های 4 سیلندر توربوی آلمانی است به خصوص ب‌ام‌و سری5 و مدل 528i آن که مشخصات بسیار نزدیکی به GS200t دارد.

پیشرانه قدرت گشتاور گیربکس محورمحرک
2.0L-Turbo 241hp 350nm 8 سرعته تیپ‌ترونیک دیفرانسیل عقب

 

لکسس GS200t اگر سال 96 وارد بازار کشورمان شود باید با ب‌ام‌و 528i و همچنین مرسدس­بنز E250 رقابت کند. GS200t در بازار امارات بین 185 تا 200 هزار درهم یا معادل تقریبی 195 تا 260 میلیون تومان قیمت دارد که یعنی در ایران احتمالا قیمتی در حدود 4000 میلیون تومان خواهد داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید