علت افزایش قیمت آیفون 8 چست؟

آیفون هر سال که محصولاتش را کمی آپگرید می کند، بر قیمت آنها هم می افزاید!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، آیفون 8 به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین و جنجالی‌ترین گوشی‌های هوشمند سال جاری میلادی احتمالا با قیمتی بیشتر از ۱۰۰۰ دلار عرضه خواهد شد. این در حالی است که هنوز به‌طور رسمی مشخص نشده ۱۰۰۰ دلار، قیمت پایه این گوشی است یا اینکه قیمت نهایی این پرچم‌دار جدید شرکت اپل خواهد بود. در نگاهی ساده، دلیل این قیمت‌گذاری، قابلیت‌های  انحصاری است که شرکت اپل برای این محصول خود در نظر گرفته است.

این در حالی است که وب‌سایت Mac Otakara به تشریح کامل دلایل قیمت بالای iPhone 8 پرداخته است. از نگاه کارشناسان این سایت، این پرچم‌دار، تنها آیفون سال ۲۰۱۷۷ شرکت اپل خواهد بود که به‌طور پیش‌فرض از قابلیت شارژ بی‌سیم بهره‌مند خواهد شد. این فرضیه، متناقض با خبرهای قبلی است که حاکی بودند آیفون 7 اس و آیفون 77 اس پلاس هم از این قابلیت بهره‌مند می‌شوند.

Mac Otakra مدعی شده اپل برای iPhone 7S و iPhone 7S Plus هم راهکار ویژه‌ای در زمینه‌ی استفاده از قابلیت شارژ بی‌سیم پیش‌بینی کرده است. بر این اساس، اپل شارژرهای بی‌سیم تولید شرکت چینی Luxshare را (که پیش از این شارژرهای اندوکتانسی را برای اپل واچ عرضه کرده بود) به‌طور جداگانه به فروش می‌رساند. از این شارژرها می‌توان در قالب استفاده از کیس‌های شارژ بی‌سیم، روی آیفون‌های قدیمی‌تر هم استفاده کرد.

از سوی دیگر گفته می‌شود آیفون 7 اس و 7 اس پلاس از آداپتور لایتنینگ به ۳.۵ میلی‌متری نظیر آنچه در جعبه آیفون 7 و آیفون 7 پلاس شاهد بودیم، بی‌بهره خواهند ماند. علاوه بر این، در جعبه محصولات یادشده خبری از آداپتور لایتنینگ به یو‌اس‌بی C نخواهد بود.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد سیاست اپل در سال ۲۰۱۷، رونمایی از سه آیفون جدید خواهد بود. آیفون 8 که برخی مدعی هستند با عنوان آیفون ایکس (iPhone X) رونمایی خواهد شد، در کنار آیفون 7 اس و 7 اس پلاس قرار خواهد گرفت. آیفون 8 از طراحی ویژه‌ای بهره‌مند خواهد شد که به مناسبت دهمین سال تولید آیفون تدارک دیده شده است. دو پرچم‌دار جدید دیگر اپل هم احتمالا با طراحی مشابه با آیفون 6 و آیفون 6 پلاس رونمایی می‌شوند.

مطمئنا به‌کارگیری قابلیت شارژ بی‌سیم در آیفون جدید شرکت اپل می‌تواند عاملی برای موفقیت هرچه بیشتر این محصول در بازار فروش باشد. این در حالی است که قیمت بالای آیفون 8 اپل هم می‌تواند حاشیه سود کوپرتینویی‌ها را به‌مراتب افزایش دهد.

اگرچه این اخبار به‌طور غیررسمی و از طرف وب‌سایت Mac Otakara منتشر شده‌اند اما بد نیست بدانید این وب‌سایت، اولین مرجعی بود که از حذف ورودی هدفون در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس خبر داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید