حرفهای تکان دهنده رئیس فدراسیون شطرنج / اسرار بازی شطرنج خادم الشریعه لو رفته بود؟!

رییس فدراسیون شطرنج پس از حذف بانوان ایرانی از دور نخست مسابقات زنان جهان حرف های جالبی زد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مهرداد پهلوان زاده درباره نتایج بانوان شطرنج بازان ایران در قهرمانی جهان گفت: حجازی پور واقعا خوب کار کرد و با این که رقیبش خیلی قوی تر از خودش بود چهار بازی را برد. از بازیکنی که ریتینگ خیلی بالاتر دارد امتیاز گرفتن سخت است. او با بدشانسی در بازی پایانی نتیجه را از دست داد و واقعا لیاقت صعود را داشت.

وی در ادامه افزود: رابین مربی خادم الشریعه که مدت ها با او کار می کند متاسفانه مربی آنیش‌گیری همسر سوپیکو(همسر رقیب گرجستانی خادم الشریعه) نیز است. به نظر می رسد تمام اسرار بازی سارا را او لو داده بود. کار سارا سخت بود زیرا ترس سارا از این اتفاق کار را سخت تر کرد. زیرا اسرار بازی شطرنج بازان را مربی ها بهتر از حتی خود بازیکن می دانند.  واهمه این که رابین روش بازی را  لو داده باشد خادم الشریعه را بهم ریخت.  

پهلوان زاده ادامه داد: البته سارا مثل همیشه جنگنده نبود و در فرم دلخواهش قرار نداشت و به نظرم ما سارای همیشگی را ندیدیم. آتوسا هم با رقیب قدرتمندی رو به رو بود و رقیبش نفر بیستم جهان بود. در هر صورت مسابقات ورزشی همین است و برد و باخت دارد. اما خیلی بدشانس بودیم که در کشور خودمان نتیجه نگرفتیم. برای ما خیلی مهم بود که بازیکنانمان نتیجه بگیرند.

پهلوان زاده با اشاره به رضایت مسوولان فیده از مدل برگزاری مسابقات اظهار کرد: مسوولان از شکل برگزاری، محل اسکان و سالن مسابقات رضایت زیادی دارند. یکی از مهمترین نیاز های ما جذب توریست است و اگر صنعت توریست راه بیفتد منبع در آمدش زیاد است و از ورزش هم باید برای معرفی کشورمان استفاده کنیم. ما در پشت هر میز بازی تصاویر یکی از مناطق گردشگری ایران را قرار دادیم تا این تصاویر مخابره می شود و خارجی‌ها مکان های دیدنی ایران را ببینند.

 

دیدگاه تان را بنویسید