13 اپلیکیشن آموزشی + لینک دانلود

اپلیکیشن هایی وجود دارند که هدف آنها آموزش و یادگیری مسائل جدید توسط کاربر است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اپلیکیشن‌های موبایل همیشه برای بازی و سرگرمی یا چت کردن نیستند. در میان هزاران اپلیکیشن موجود، بعضی‌ها می‌‌توانند به قوی‌تر شدن ذهن ما کمک کنند و دانش و آگاهی‌مان را بالا ببرند. در این میان بعضی اپلیکیشن‌ها ادعا می‌کنند می‌توانند با تعدادی بازی و تست هوش به‌طور متناوب، ذهن شما را تمرین دهند و قابلیت‌هایش را بالا ببرند. اگرچه نمی‌توان تاثیر این‌گونه بازی‌ها را رد کرد، بر آثار مثبت آنها در کوتاه‌مدت هم نمی‌توان چندان تاکید کرد. دسته‌ای دیگر از اپلیکیشن‌ها، به‌جای تمرین و بازی، سعی می‌کنند با دادن اطلاعات و بالا بردن دانش شما هر روز چیزهای جدیدی یادتان دهند و این‌گونه کیفیت زندگی‌تان را بهتر کنند.

در ادامه به معرفی 13 اپلیکیشنی می‌پردازیم که چیزهای خوبی مثل کلمات جدید یا ایده‌های الهام‌بخش به شما یاد می‌دهند و می‌توانند توانایی‌های فردی شما را بالا ببرند.

1- Blinkist

این اپلیکیشن خلاصه‌ای 15 دقیقه‌ای و متنی و صوتی از مجموعه کتاب‌هایی در زمینه فلسفه، تاریخ، سلامت، مسائل روز و... به شما ارائه می‌دهد. عناوینی همچون Thinking fast and slow، The 7 habits of highly effective people و Walter lsaacson’s Einstein در قالب متن و صوت  موجودند، در نتیجه می‌توانید در زمانی کوتاه، بیشتر یاد بگیرید. کتاب‌های صوتی این امکان را برایتان فراهم می‌آورند که حین انجام دادن کارهایی مثل شستشوی لباس یا پختن غذا به آنها گوش دهید.

این اپلیکیشن همچنین ابزار خوبی برای جستجوی کتاب است. در نتیجه اگر به کتابی علاقه‌مند شدید، می‌توانید آن را پیدا و کل کتاب را دانلود کنید.

هزینه اشتراک Blinkist بالاست و چیزی حدود 50 یا 80 دلار در سال از شما حق اشتراک می‌گیرد، اما می‌توانید 3 روز به‌صورت آزمایشی و رایگان از آن  استفاده کنید.

2- Health IQ

به‌جای دنبال کردن مقدار غذایی که می‌خورید یا تعداد قدم‌هایی که برمی‌دارید، این اپلیکیشن بر آموزش سلامت تمرکز می‌کند؛ در نتیجه کاربران در مورد اینکه چه غذایی بخورند یا چگونه و چقدر ورزش کنند آگاهی بیشتری به دست می‌آورند.

به‌طور مثال، آیا می‌دانید در میان انواع هویج‌ها، آنکه بنفش‌رنگ است آنتی اکسیدان بیشتری دارد؟ شما اطلاعاتی از این قبیل را از طریق آزمون‌های کوچک بسیاری یاد می‌گیرید که در Health IQ وجود دارد. تمام این سوالات و جواب‌های آنها را پزشکان، متخصصان تغذیه، مربیان و سایر متخصصان  سلامت تایید کرده‌اند.

3- TradeHero

این اپلیکیشن یک جامعه مالی مجازی است و کاربران در آن با سهام 100 هزار دلاری در یک بورس مجازی شرکت می‌کنند. شما در این اپلیکیشن می‌توانید با دوستان خود یا سایر اعضا رقابت کنید و همچنین در مورد افزایش سود در بازارها، نحوه سرمایه‌گذاری و دادوستد اطلاعات کسب کنید.

22 بازار بورس از سراسر جهان از جمله بورس‌های NYSE و NASDAQ در TradeHero وجود دارد. شما می‌توانید موفق‌ترین کاربران در این سرویس را  دنبال کنید تا هر وقت معامله‌ای انجام دادند، به شما اطلاع داده شود و با دیدن کار آنها یادگیری بهتری در این زمینه داشته باشید.

4- Duolingo

اگر تصمیم دارید به مسافرت خارج از کشور بروید یا دلتان برای آموختن زبان خارجی جدیدی تنگ شده، این اپلیکیشن بهترین راه برای آموزش شماست.Duolingo از تصاویر، سخنرانی‌ها و نوشته‌های کوتاه برای آموزش بهتر درس‌ها کمک می‌گیرد. تکرار دوباره واژگان و عبارات آموخته‌شده در طول دوره به  بهبود به‌خاطرسپاری آنها کمک می‌کند.

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد 34 ساعت استفاده از اپلیکیشن Duolingo برابر با 11 هفته یا 1 ترم از درس دانشگاه است؛ پس اگر تمایل دارید زبان  اسپانیایی، فرانسه، آلمانی، پرتغالی، ایتالیایی، ایرلندی، سوئدی، انگلیسی و... بیاموزید، این اپ بسیار کمکتان می‌کند.

           

5- Velocity برای iOS یا A Fast Reader برای اندروید

هر دو این اپلیکیشن‌ها می‌خواهند سرعت خواندن را افزایش دهند و برای این کار تنها یک کلمه در یک دوره توالی سریع به شما نشان می‌دهند. این روش RSVP نامیده می‌شود و کمک می‌کند مقالات بلند را در زمانی کوتاه مطالعه کنید.

مزیت این اپلیکیشن برای iOS این است که محدودیتی برای مقالات ندارد که مثلا فقط از Instapaper یا Pocket استفاده کند. شما می‌توانید مقالات را  از هرجایی روی اینترنت یا ایمیل مطالعه کنید. رابط کاربری این اپلیکیشن نیز بسیار ساده است و کار کردن با آن را راحت می‌کند.

با اپلیکیشن A Faster Reader شما می‌توانید کتاب‌های الکترونیکی، مقالاتی از Pocket یا متن‌هایی از اشتراک‌های RSS بخوانید. یکی از ویژگی‌های  خوب این اپلیکیشن توانایی آهسته پایین بردن متن با ضربه‌ای آهسته بر سمت راست کلمه روی نمایشگر است.

     

6- TED

شرکت TED شرکتی 30 ساله است که در زمینه پخش و انتشار ایده‌هایی برای درک عمیق‌تر دنیای پیرامونمان فعالیت می‌کند. اپلیکیشن رسمی TED به کاربران اجازه دسترسی به همه آرشیو ویدئوهای TED را می‌دهد که به بیش از 900 زبان زنده دنیا برایشان زیرنویس فراهم شده است. در این اپلیکیشن  همچنین می‌توانید پلی لیست‌هایی تماشا کنید که بر اساس موضوع ساخته شده‌اند یا خودتان، بر اساس محتویاتی که می‌خواهید ببینید، پلی لیست جدیدی ایجاد کنید.

        

 

7- Elementary Minute برای iOS یا Trivia Crack برای iOS و اندروید

این سری اپلیکیشن‌ها وقتی شما در انتظار چیزی به سر می‌برید و حوصله‌تان سر رفته است بسیار به کار می‌آیند تا زمان برایتان سریع‌تر سپری شود. اپلیکیشن Elementary Minute بازی ساده‌ای است که جمله‌ای یا معادله‌ای ریاضی در اختیارتان می‌گذارد که باید به آن پاسخ دهید. سوالات در  موضوعات مختلف از قبیل جغرافیا، افراد معروف، ریاضی و... طرح می‌شود.

اپلیکیشن Triva Crack اپلیکیشن مشابه دیگری است که با آن می‌توانید به سوالات مرتبط با علم، سرگرمی، هنر، جغرافی، ورزش و تاریخ پاسخ دهید، اما تفاوتش با Elementary Minute این است که در این اپلیکیشن می‌توانید دوستانتان را نیز به چالش بکشید و با آنها درون اپلیکیشن چت کنید.

        

 

8- Udacity

این اپلیکیشن کارشناسان خبره را از شرکت‌های بزرگ تکنولوژی مثل فیسبوک و گوگل به گوشی همراه شما می‌آورد. هر دوره آموزشی برای پخش در موبایل کاملا بهینه شده و چیزی که این اپلیکیشن را متمایز می‌کند امکان برگزاری کوییز پس از تماشای دوره است.

همه ویدئوها را می‌توان برای تماشای آفلاین دانلود کرد. این اپلیکیشن دوره‌های مقدماتی، متوسط و پیشرفته در رابطه با HTM ،CSS ،Javascript،Python و جاوا برای کاربران فراهم می‌کند.

        

 

9- HowStuffWorks

چه کسی اینترنت را اختراع کرد؟ چرا خودرو شما لرزش دارد؟ پاسخ این سوالات و انبوهی از سوالات دیگر را می‌توانید در این اپلیکیشن پیدا کنید. این اپلیکیشن موضوعات متنوعی از فرهنگ، علوم و تکنولوژی دارد. شما می‌توانید به کوییزها پاسخ دهید، به پادکست‌ها گوش کنید، موضوعات متفاوتی جستجو کنید یا مقالات موردعلاقه‌تان را برای مطالعه در آینده ذخیره کنید.

        

10- StarWalk

تبلت یا گوشی‌تان را به سمت آسمان بگیرید تا بفهمید کدام سیاره، صورت فلکی یا ماهواره قابل رویت است. با دکمه info برای هر آیتم اطلاعات مربوط به نامش (برای مثال M1 Crab Nebula) نمایش داده می‌شود و عکسی از نمای نزدیکش نیز برای دادن اطلاعات بیشتر به کاربر نشان داده می‌شود. حتی می‌توانید دیوایس خود را حرکت دهید تا تغییرات آسمان را به‌طور لحظه‌ای مشاهده کنید. این اپلیکیشن، علاوه بر نقشه ستاره‌ها، به‌روزرسانی‌های روزانه در مورد حرکت ماه و طلوع و غروب آفتاب را نیز فراهم می‌کند.

        

11- Goodreads

این اپلیکیشن اجتماعی آنلاین از کتابخوان‌هاست که منبعی بسیار عالی برای پیشنهاد کتاب به شمار می‌رود. در این اپلیکیشن شما می‌توانید کتابی برای مطالعه‌تان مشخص کنید و هنگامی که مطالعه کتاب به پایان رسید، آن را در قسمت خوانده‌شده‌ها قرار دهید. اگر نمی‌دانید در این اپلیکیشن از کجا شروع به وارد کردن اطلاعاتتان کنید، به بخش نویسندگان معروف در GoodReads بروید و ببینید آنها چه کتاب‌هایی در صفحه‌شان دارند و در صورتی که  کتاب‌ها را خوانده‌اید، به آنها امتیاز دهید.

        

12- The NYTimes Crossword

پازل‌های روزانه NYTimes Crossword بدون نیاز به عضویت در دسترس کاربران است. پازل‌های رسمی روزانه، پازل‌های گذشته و پک‌های پازل نیازمند حق اشتراک 40 دلاری در سال یا 77 دلاری در ماه هستند. شما می‌توانید هر روز پازل‌های جدیدی در اختیار داشته باشید و همچنین می‌توانید پازل‌هایی را دنبال کنید که قبلا حل کرده‌اید.

        

13- Vocabulary Builder

این اپلیکیشن بر اساس 1200 کلمه مهمی کار می‌کند که با توجه به GRE tutor/YouTuber Chris Lele انتخاب شده‌اند. وقتی سطحی را پشت سر  می‌گذارید، کلمات پیشرفته‌تری در سطح بعد در اختیارتان قرار می‌گیرد. کلماتی که اشتباه جواب می‌دهید، دوباره در سطح‌های بعدی با فاصله زمانی تکرار می‌شوند، بنابراین می‌توانید آنها را به خاطر بسپارید.

تکرار با فاصله زمانی یکی از روش‌های یادگیری است؛ به همین دلیل این اپلیکیشن اشتباهات شما را اول پس از یک هفته و بعد پس از دو هفته و به همین ترتیب برای شما تکرار می‌کند.

        

 

دیدگاه تان را بنویسید