سفر به سیاره زهره نزدیک شد!

شاید سفر به کرات دیگری غیر از مریخ برای فضانوردان منطقی و توجیه پذیر نباشد اما وقتی امکانش فراهم آید، چرا که نه؟

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مهم ترین علت برای اینکه دانشمندان ناسا بر موضوع زندگی در مریخ تمرکز کرده اند واضح است. شرایط در این سیاره بیش از هر سیاره ای شبیه به زمین است. حال سیاره زهره را تصور کنید که 96 درصد از جو آن از کربن دی اکسید تشکیل شده و میزان فشار در آن 92 برابر بیشتر از زمین است.


افزون بر این ها، زهره گرم ترین سیاره در منظومه شمسی است. با این اوصاف، نیازی به توضیح نیست که ساختن کامپیوتری که بتواند در سطح سیاره زهره کار کند چالشی بزرگ است. اما دانشمندان ناسا احتمالا به دانش لازم برای ساخت قطعات الکترونیکی که بتوانند در زهره کار کنند دست یافته اند.


تا پیش از این، هر وسیله الکترونیکی نیازمند سیستم هایی برای کاهش فشار و دما بود تا بتواند به کار خود ادامه دهد. اما دانشمندان ناسا در آزمایش خود یک دستگاه نوسان ساز را در آزمایشگاه محیط های نامساعد Glenn قرار دادند و دما و فشار آن را تا سطح زهره بالا بردند و منتظر نتیجه ماندند. نتیجه چه بود؟ عالی!


سیم های متصل به هم، همراه با تراشه های سیلیکون کربید و با لایه ای محافظ از جنس سرامیک، توانستند در مقابل این دما طاقت بیاورند. نوسانگر 521 ساعت بعد از دستگاه آزمایشگاهی خارج شد.


این در حالی است که رکورد پیشین در این زمینه به مدت دو ساعت و هفت دقیقه توسط دانشمندان شوروی در سال 1982 به ثبت رسیده بود. به این ترتیب، امیدها به گردآوری اطلاعات بیشتر از زهره افزایش یافته و اکنون ناسا یک گام دیگر به تحقق پروژه بلندپروازانه خود مبنی بر ساخت شهرهایی معلق در هوا و بر فراز زهره نزدیک تر شده است.

 

 

VENUS

منبع: تک شات

دیدگاه تان را بنویسید