محبوب‌ ترین سدان جهان؛ تویوتا کمری 2017

در این گزارش به بررسی تویوتا کمری محبوب می پردازیم که علاقه مندان زیادی دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بیش از ۱۲ سال است که تویوتا با کمری، بازار سدان‌های خانوادگی دنیا را قبضه کرده و بدون استثناء، هر سال پرفروش‌ترین خودروی جهان در این کلاس بوده است. در حالی‌که اولین سری کمری در حدود سال‌های ۱۹۸۰ (۱۳۵۹) معرفی و جایگزین مدل محبوب کرونا شد، نخستین‌بار ایرانی‌ها در جزیره کیش با مدل ۱۹۹۴ آن در لباس تاکسی آشنا شدند. در همان دوران، کمری‌های مورد استفاده در شبکه‌ی تاکسی‌رانی کیش، به‌خوبی امتحان خود را پس دادند و در هوای ۴۰ تا ۵۰ درجه و رطوبت ۱۰۰ درصدی این منطقه، هنوز هم با مدل‌های جدید، گزینه‌‌ی اصلی حمل و نقل عمومی این منطقه به شمار می‌آیند.

تویوتا کمری 2017

تاکنون ۱۲ نسل از تویوتا کمری معرفی شده است که نسل آخر، با کد XV60 هنوز به تولید انبوه نرسیده و در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد. مدلی که هم‌اکنون در سال ۲۰۱۷ در بازار‌های جهان و ایران به فروش می‌رسد، در واقع فیس‌لیفت مدل ۲۰۱۱ یا نسل یازدهم است که با کد XV50 معرفی شد و البته ۳ بار تغییر چهره داد. فروش جهانی این خودرو در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۷۶۰ هزار دستگاه بوده‌ که نیمی از آن تولید و فروخته‌شده در کشور آمریکا است.

تویوتا کمری 2017

کمری ۲۰۱۷ آن‌قدر در ظاهر و باطن با مدل قبل از آن متفاوت است که از دید مردم یک نسل جدید محسوب می‌شود. برای کسانی که تجربه راندن هر دو مدل اخیر را داشته‌اند، نسخه جدید، رانندگی آرام‌تر و کم‌صداتری دارد که با پیشرانه‌ای قدیمی اما بهینه‌سازی شده همراه است. 

البته تویوتا به‌تازگی از مدل ۲۰۱۸ کمری رونمایی کرده است که تغییرات گسترده‌ای به همراه داشته و با پلتفرم جدید خود، تجربه‌ی کاملا متفاوت رانندگی به ارمغان خواهد آورد. با این حال تا سال آینده، نسخه‌ی ۲۰۱۷ کمری گزینه‌ی اصلی این کلاس خودرویی به شمار می‌رود. 

طراحی ظاهری و کابین

در مقایسه‌ی بین نسل قبلی و فعلی کمری، نسخه‌ی ۲۰۱۷ صرفا در قسمت سقف مشابهت دارد و در تمام زوایا، از چراغ و جلوپنجره گرفته تا درها و پنل‌های بدنه تماما بازطراحی شده است. این مدل ۴.۵ سانتی‌متر طویل‌تر و یک سانتی‌متر پهن‌تر شده که در کل با ابهت‌تر از گذشته نشان می‌دهد. مهم‌ترین ویژگی در ظاهر مدل ۲۰۱۷، حالت اسپرت و تهاجمی آن است که از چراغ‌های جلو نشأت گرفته و نمای روبروی آن را به لکسوس ES نزدیک می‌کند. سپر جلو کاملا سه‌بعدی و حجیم با فضاهای خالی نسبتا زیاد هوا در زیر جلوپنجره نیز دیگر وجه تشابه کمری جدید با زبان طراحی لکسوس است. یک نوار باریک LED زیر چراغ جلو، حالتی جذاب و مد روز به این خودرو داده که خصوصا در شب، درخشش چشم‌نوازی به آن می‌دهد.

تویوتا کمری 2017
تویوتا کمری 2017
تویوتا کمری 2017
تویوتا کمری 2017

در نمای عقب، دیگر ظاهر بی‌تفاوت همیشگی کمری، حاکم نیست و با چرا‌غ‌هایی لوکس و کشیده مواجه هستیم که با نواز فلزی براقی همراه شده است. این نوار آلومینیوم، انتهای چراغ‌ها را به هم متصل کرده و بالای پلاک قرار گرفته است، که حالتی واحد و به هم‌پیوسته به این بخش از خودرو می‌دهد. برخلاف مدل قبلی، در این نسخه اگزوزهای دوگانه، با حالتی معلق در هوا توی ذوق نمی‌زنند و در جایگاهی سیاه‌رنگ و خوش‌فرم که نقش هدایت‌کننده‌ی هوای زیر بدنه را هم ایفا می‌کند، قرار گرفته‌اند. در نسخه ۲۰۱۷، رینگ‌های استاندارد ۱۷ اینچ است که مدل ۱۸ اینچ هم برای آن‌ها قابل سفارش خواهد بود.

در فضای داخلی، کمری جدید با یک کابین کاملا مدرن ارائه می‌شود که البته همان سبک طراحی مدل ۲۰۱۴ را حفظ کرده اما با آرامش و زیبایی بیشتری همراه است. جنس پوشش صندلی‌ها و داشبورد مرغوب‌تر شده و به نظر می‌رسد امروزه تویوتا در دوخت و پرداختن‌هایی دقت بیشتری دارد چرا که خط دوخت‌ها بسیار خوب از کار درآمده و نور مخفی‌های داخلی در خودرویی مثل تویوتا کمری بی‌سابقه است. حتی دسته دنده، که همیشه در این مدل خودرو، مورد بی‌توجهی قرار می‎گرفت، چند سالی است پوشش چرم و متریالی شبیه به کلید‌های سیاه پیانو دارد. در بسیاری از کمری‌های ۲۰۱۷ که وارد کشورمان شده‌اند، فرمان نیز چرم دست‌دوز دارد و در نمای داشبورد، به‌جای فلز، از چوب براق استفاده شده است.

تویوتا کمری 2017

فضای خالی نسبتا زیادی در قسمت پایین میان داشبورد برای قرار دادن گوشی هوشمند در نظر گرفته ‌شده است که شارژ ۱۲ ولت و پورت USB هم دارد. در کف این بخش، شارژر بی‌سیم نیز گنجانده شده که برای گوشی‌های مدرن مجهز به این فن‌آوری، بسیار کارآمد است و برای اولین بار در کمری دیده می‌شود. نمایشگر لمسی ۷ اینچی در میانه داشبورد قرار گرفته است که قابلیت اتصال به اینترنت و نرم‌افزارهای اجتماعی از جمله فیسبوک و رادیو اینترنتی پاندورا دارد. پشت فرمان، یک نمایشگر TFT با سایز ۴.۲ اینچ قرار دارد که اطلاعات کارآمد فنی کمری را به راننده می‌رساند. کمری همچنان از عقربه‌های واقعی و غیر دیجیتال برای نشان‌دادن سرعت و دور موتور استفاده می‌کند که با نور آبی، زمینه مشکی و نشانه‌های سفید همراه است.

تویوتا کمری 2017

در مجموع می‌توان فضای داخلی کمری جدید را با تغییرات ظاهری فرمان و داشبورد، همراه با جایگذاری مدرن کلید‌ها و دکمه‌ها، لوکس و اشرافی‌تر از گذشته دانست که هر سلیقه‌ای را جذب می‌کند. در کنار ناوبری ماهواره‌ای بهینه‌سازی شده، آینه‌های بغل مثلثی شکل و کف‌پوش‌های جدید که در زیبایی و کاهش صدای کابین تأثیر گذاشته است، می‌توان کمری ۲۰۱۷ را یک سدان نیمه لوکس و کاربرپسند به شمار آورد که دیگر ساده و خسته‌کننده نیست.

طراحی کمری ۲۰۱۷ نسبت به نسل پیشین خود از هر جهت پیشرفت داشته است. اما این پیشرفت برای رقابت با رقبای قدرتمند کره‌ای و اروپایی در این بخش کافی نیست و هیوندای سوناتا ۲۰۱۷، کیا اپتیما ۲۰۱۷ و رنو تالیسمان طراحی به‌مراتب جذاب‌ و چشم‌نواز‌تری به همراه دارند.

مشخصات فنی

درحالی که، ظاهر داخلی و خارجی کمری، با تغییرات مثبت زیادی همراه شده است، در بخش قوای محرکه، همان پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲.۵ لیتری مدل ۲۰۱۵ و قبل از آن دیده می‌شود. توان ۱۸۰ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۳۵ نیوتن‌متر در ۴۱۰۰ دور در دقیقه توسط این پیشرانه تولید می‌شود که برای رساندن کمری به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، در ۸ ثانیه و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت کافی است. جزئیات فنی و آمار خرابی این پیشرانه بسیار خوب است و شاید به همین دلیل، حتی در مدل ۲۰۱۸ هم، کمری با همین پیشرانه تولید خواهد شد. اکثریت کمری‌های دارای گارانتی موجود در کشور، با پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری عرضه می‌شود که ۴۰۰ متر را در ۱۶.۲ ثانیه طی می‌کند و در ۲۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت این مدل در بزرگراه و شهر به ترتیب ۸.۵ و ۹.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

تویوتا کمری 2017

این پایان کار نیست و اکنون مصرف‌کننده ایرانی می‌تواند کمری ۲.۵ لیتری هیبریدی هم خریداری کند. با این فن‌آوری، قدرت ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۱ نیوتن‌متر در اختیار راننده قرار می‌گیرد که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۷.۲ ثانیه و نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت فراهم می‌کند. طبیعتا به لطف سیستم قوای محرکه‌ی هیبریدی، مصرف سوخت مقرون به‌صرفه‌ای هم نصیب شما می‌شود که در سرعت ثابت اتوبان تا ۵.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت و در شهر حداکثر ۶.۵ لیتر خواهد بود. این نسخه در ۱۸.۵ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ۴۰۰ متر را در ۱۵.۵ ثانیه طی می‌کند.

تویوتا کمری 2017

همچنان خبری از واردات رسمی خودروهای با پیشرانه‌‌ی حجیم‌تر از ۲.۵ لیتر شنیده نمی‌شود، اما در آن صورت، کمری با قدرتمندترین قوای محرکه خود اجازه فروش در ایران خواهد داشت. پیشرانه‌ی ۳.۵ لیتری به قدرت ۲۶۸ اسب بخار و گشتاور ۳۳۶ نیوتن‌متر، کمری ۲۰۱۷ را به یک خودروی سریع و تهاجمی تبدیل می‌کند. این خودرو با این اوصاف شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۶ ثانیه و نهایت سرعت محدودشده به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت به همراه خواهد داشت که ظرف ۱۵ ثانیه به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت این کمری ۶ سیلندر در سرعت ثابت جاده ۷.۸ لیتر و در شهر،نزدیک به ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

تویوتا هنوز علاقه‌ای به تولید کمری با پیشرانه‌ی دیزل یا بنزینی توربوشارژ ندارد و صرفا دو نمونه بنزینی تنفس طبیعی و یک نمونه‌ی هیبریدی برای سال ۲۰۱۷ عرضه می‌کند که دو نمونه‌‌ی اول، در تمامی نسخه‌ها مجهز به جعبه‌دنده ۶ سرعته خودکار خواهند بود و مدل هیبرید با جعبه‌دنده‌ی CVT همراه خواهد بود.  با این حال تویوتا کمری در ۹ مدل وارد بازار جهانی شده است که فهرست تمامی آن‌ها را با قیمت تحویلی در آمریکا در جدول زیر مشاهده می‌کنید. شایان ذکر است که اکثر کمری‌های واردشده به ایران از نوع فول‌آپشن، XSE با پیشرانه ۲.۵ لیتر و XLE هیبرید هستند.

تویوتا کمری 2017

مدل

پیشرانه

جعبه‌دنده

قیمت

کمری LE 

۲.۵ لیتر چهار سیلندر

۶ سرعته خودکار

۲۲٬۹۰۰

کمری SE

۲.۵ لیتر چهار سیلندر

۶ سرعته خودکار

۲۴٬۰۰۰

کمری XLE

۲.۵ لیتر چهار سیلندر

۶ سرعته خودکار

۲۶٬۱۵۰

کمری XSE

۲.۵ لیتر چهار سیلندر

۶ سرعته خودکار

۲۶٬۵۵۰

کمری XLE

۳.۵ لیتری شش سیلندر

۶ سرعته خودکار

۳۱٬۱۵۰

کمری XSE

۳.۵ لیتری شش سیلندر

۶ سرعته خودکار

۳۱٬۵۵۰

کمری هایبرید LE

۲.۵ لیتر چهار سیلندر هایبرید

CVT

۲۶٬۹۰۰

کمری هایبرید SE

۲.۵ لیتر چهار سیلندر هایبرید


CVT

۲۷٬۹۰۰

کمری هایبرید XLE

۲.۵ لیتر چهار سیلندر هایبرید

CVT

۲۹٬۹۰۰

ایمنی

تمامی مدل‌های مدرن کمری با ABS هوشمند و سامانه کنترل لغزندگی حین حرکت ارائه می‌شود که نقش به‌سزایی در حفظ تعادل خودرو در شرایط بحرانی دارد. از نظر تعداد ایربگ، کمری اصلا چیزی کم نگذاشته و علاوه بر ایربگ‌های مقابل و پرده‌ای جانبی که لازمه خودروهای روز دنیا است، از ایربگ زانو که زیر داشبورد تعبیه شده و ایربگ بالای سر که فقط در هنگام واژگونی عمل می‌کند نیز استفاده کرده است. کمربند‌های ایمنی هم، در هنگام ترمزگیری‌های سخت یا رسیدن ضربه شدید به بدنه، محکم و تنگ می‌شوند تا سرنشین حداقل حرکت ناخواسته را در شرایط بحرانی داشته باشد.

تویوتا کمری 2017

در تمامی تست‌های ایمنی انجام‌شده از کمری جدید، ۵ تا ۶ ستاره به آن تعلق گرفته که بسیار ایده‌آل است. در تصادف از روبرو، این خودرو ۵ ستاره برای سرنشین جلو و ۶ ستاره برای سرنشین عقب دارد؛ که در برخوردهای شدید جانبی برای تمام سرنشینان ۶ ستاره ایمنی از آن خود کرده است تا یکی از بهترین خودروهای جهان در کلاس خود از نظر ایمنی در تصادفات باشد. در مجموع موسسه امنیت جاده‌های آمریکا (NHTSA) به این خودرو ۶ ستاره ایمنی داده است که امتیاز کامل محسوب می‌شود.

آپشن‌های رفاهی

فهرست قابل توجهی از امکانات رفاهی در کمری ۲۰۱۷ وجود دارد. از جمله آن‌ها تشخیص‌دهنده خطوط جاده است که در هنگام تعویض لاین بدون راهنما به راننده هشدار می‌دهد. کروز کنترل هوشمند نیز با رسیدن به ترافیک، سرعت خودرو را کم می‌کند و به پیچ‌های جاده واکنش نشان می‌دهد. اجسام موجود در نقاط کور نیز به هنگام سبقت گرفتن و پارک خودرو به راننده یادآوری می‌شود و ترمز خودکار در سرعت‌های کم، از برخورد مقابل یا پشت در زمان حرکت با دنده عقب جلوگیری می‌کند.

تویوتا کمری 2017

تودوزی چرم دیگر آپشن سفارشی کمری است که می‌تواند فرمان و پوشش درها را هم در بر بگیرد. تنها صندلی راننده امکان تمام برقی شدن را دارد و صندلی کنار راننده فقط در ۴ جهت برقی است. گرم‌کن برای تمامی صندلی‌ها قابل سفارش است. سیستم تهویه مطبوع دوگانه، آینه‌های ضد تابش همراه با گرم‌کن داخلی و سامانه ضد سرقت از دیگر آپشن‌های تویوتا کمری خواهد بود.

سیستم صوتی کمری به‌طور استاندارد دارای ۶ بلندگو است که ورودی USB، AUX و iOS دارد. در نمونه‌های فول‌آشپن ورودی به کشور، پخش صوت از برند معروف JBL آمریکا با ۸ اسپیکر وجود دارد که مجهز به ساب‌ووفر ۱۰.۱ اینچ نیز هست.

تجربه رانندگی

قبل از هر چیز توجه داشته باشید که کمری به‌عنوان یک تاکسی رده بالا در فرودگاه‌ها و شهرهای درجه‌ی یک جهان استفاده می‌شود که خود نشان‌دهنده‌ی راحتی و آرامش عالی در کنار استهلاک و هزینه نگهداری بسیار پایین آن است. هنگامی که به این خودرو وارد می‌شوید، از فضای داخلی مناسب آن تعجب خواهید کرد. نه‌تنها برای راننده و سرنشین جلو، بلکه در قسمت عقب هم می‌توان کمری را با خودروهای کلاس سدان لوکس مقایسه کرد، چرا که فردی با قد ۱۹۰ سانتی‌متر، در قسمت سر و زانو فضای کافی در اختیار خواهد داشت. فراموش نکنیم این خودرو اساسا ۵ سرنشینه است و نفر وسط در صندلی عقب هم راحتی نسبتا خوبی دارد.

تویوتا کمری 2017

کمری‌های واردشده به ایران عمدتا فول‌آپشن هستند که در نتیجه صندلی‌ها و پوشش تودری آن‌ها تمام چرم است، درحالی‌که نسخه‌های پایه و کم‌آپشن، با پوششی که ترکیبات شبه پلاستیک دارند، مسلما آزاردهنده هستند و ممکن است در مناطق گرمسیری کمی بوی ناخوشایند از خود متصاعد کنند.

اگر شما آن‌قدر خوش‌شانس و البته متمول هستید که نسخه هیبریدی کمری را در اختیار داشته باشید، از دو جهت لذت بیشتری در مقایسه با کمری عادی خواهید بود؛ اول این‌که با در اختیار داشتن ۲۰۰ اسب بخار، می‌توانید حسابی در شتاب‌گیری موفق عمل کنید و به اندازه یک ماشین آلمانی ۴۰۰ میلیونی سریع باشید. دومین مزیت کمری هایبرید، مصرف سوخت پایین و بی‌نیازی شما از رفتن به پمپ بنزین در مقایسه با دیگر خودروهای این کلاس در ایران است. شما در هنگام ترمزگیری یا حرکت در سراشیبی، باتری شارژ می‌کنید و در واقع مقادیری انرژی صرفه‌جویی خواهید کرد.

تویوتا کمری 2017

راحتی و آرامش کمری، در نسخه‌ی بنزینی و هیبریدی بسیار خوب ارزیابی می‌شود و در هر دو مدل، صدای ورودی به کابین ناچیز است. توجه داشته باشید که کمری در مدل هیبریدی، با جعبه دنده CVT ارائه می‌شود که مسلما آرام‌ و کم‌تنش‌تر است.

خدمات پس از فروش

تویوتا دارای یکی از قدیمی‌ترین نمایندگی‌های فروش و خدمات فنی خودرو در ایران است که طبیعتا امتحان خود را در چند دهه حضور خود در کشورمان پس داده. قطعات کمری با توجه به اینکه در سال‌های اخیر تغییر خاصی نکرده و در مدل‌های مختلف مشترک است، در نمایندگی‌های معتبر تویوتا به آسانی یافت می‌شود و تعمیرکاران این برند معمولا از مهارت کافی در سرویس برخوردار هستند.

تویوتا کمری 2017

کمری در تمامی مدل‌های خود، با ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی ارائه می‌شود که ثبت سفارش آن فعلا توسط نمایندگی متوقف شده است؛ اما باید توجه داشت که بخش اصلی واردات خودروهای تویوتا در ایران توسط افراد یا شرکت‌هایی غیر از نماینده رسمی انجام می‌شود.

رقبا

بازار سدان‌های خانوادگی و نیمه لوکس، همچون بازار کراس‌اوورها، همان‌طور که پرمخاطب و پرفروش است، با محصولات متنوع و متفاوتی همراه شده که معمولا خریدار را به سمت برند محبوب و نه خودروی بهتر می‌برد. از کیفیت بالای کمری که بگذریم، نام تویوتا به عنوان تولیدکننده‌ای طراز اول که محصولاتی ایمن و بسیار کم‌استهلاک می‌سازد همیشه مطرح بوده و سابقه حضور ۴۰ ساله‌ی آن در ایران، برگ برنده‌ای در بازار محسوب می‌شود.

تویوتا کمری 2017

در بیشتر خبرگزاری‌های تخصصی صنعت خودروی جهان، مهم‌ترین رقیب تویوتا کمری، یک محصول هم‌وطن از دیگر برند نام‌آشنای ژاپنی یعنی هوندا است. مدل آکورد که چند سالی‌ از واردات آن به ایران می‌گذرد، از دیگر خودروهای مطرح دنیا در این کلاس است که بنا به دلایلی از جمله قیمت بالا و حضور ضعیف نمایندگی در ایران، استقبالی در حد و اندازه‌های کمری تجربه نکرده، هرچند حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و در بسیاری از رسانه‌های جهان به‌عنوان برترین خودروی دنیا در این کلاس ارزیابی شده است.

در بازار کشورمان، مهم‌ترین رقیب کمری، هیوندای سوناتا کره‌ای است که بیش از یک سال از فیس‌لیفت و جذاب‌تر شدن ظاهر آن می‌گذرد و اتفاقا نسخه هیبریدی آن هم در راه است. از سویی دیگر کیا اپتیما هم در نسخه‌ی ۲۰۱۷ با تغییرات مثبتی روبرو شده و می‌تواند در این رنج قیمتی برای کمری یک رقیب جدی باشد.

تویوتا کمری 2017

فراموش نکنیم فرانسوی‌های بازار، به آهستگی در حال جذب مخاطب هستند و در رأس آن‌ها رنو تالیسمان با پیشرانه بسیار کم‌مصرف ۱.۶ لیتری و ۱۹۵ اسب بخار، همراه با انبوهی از آپشن‌ها حضور دارد. پژو ۵۰۸ هم با قیمت رقابتی ۱۶۵ میلیون تومان در مقایسه با کمری ۲۰۰ میلیون تومنی شاید گزینه منطقی بازار باشد. از سویی دیگر، کمری هیبریدی که مدتی پیش توسط نمایندگی رسمی با گارانتی ۱۵۰ هزار کیلومتری یا ۵ ساله کامل، ۲۰۶ میلیون تومان ثبت نام می‌شد، حالا نزدیک به ۲۳۰ میلیون تومن در بازار تهران معامله می‌شود.

  پژو ۵۰۸ هیوندای سوناتا کیا اپتیما تویوتا کمری هیبرید تویوتا کمری رنو تالیسمان هوندا آکورد
تعداد سیلندر ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی
حجم موتور (لیتر) ۱.۶ ۲.۴ ۲.۴ ۲.۵ ۲.۵ ۱.۶ ۲.۴
حداکثر توان (اسب بخار) ۱۶۵ ۱۸۵ ۱۷۸ ۲۰۰ ۱۸۰ ۱۹۵ ۱۸۵
حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر) ۲۴۰ ۲۴۱ ۲۳۱ ۲۱۱ ۲۳۰ ۱۶۰ ۲۴۵
استاندارد آلایندگی یورو ۶ یورو ۶ یورو ۶ یورو ۶ یورو ۵ یورو ۶ -
حجم باک (لیتر) ۷۲ ۷۰ ۷۰ ۶۴ ۶۴ ۵۱ ۶۵
مصرف سوخت ترکیبی (L/100 Km) ۵.۸ ۸.۱۱ ۷.۹ ۶ ۸.۴ ۷.۹ ۷.۸
جعبه دنده ۶ سرعته خودکار ۶ سرعته خودکار ۷ سرعته خودکار CVT ۶ سرعته خودکار ۷ سرعته خودکار CVT
حداکثر سرعت (Km/h) ۲۰۹ ۲۳۶ ۲۳۹ ۲۱۰ ۲۰۲ ۲۳۶ ۲۱۰
زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ Km/h ۸.۹ ۸.۴ ۸.۵ ۶ ۸ ۷.۶ ۷.۵
حجم صندوق بار (لیتر) ۴۹۷ ۴۶۱ ۴۵۰ ۴۳۶ ۴۳۶ ۶۰۸ ۴۴۷
وزن (کیلوگرم) ۱۴۸۰ ۱۴۷۴ ۱۶۳۰ ۱۵۸۰ ۱۴۷۰ ۱۴۴۰ ۱۶۰۲
قیمت (میلیون تومان) ۱۶۵ ۱۸۵ ۲۰۰ ۲۳۰ ۱۹۵ ۱۸۵ ۲۱۰

گالری تصاویر

تویوتا کمری 2017

 

منبع: زومیت 

دیدگاه تان را بنویسید