با Android Auto و کاربردهای آن آشنا شوید

گوگل دو سالی است که اندروید اتو را برای هماهنگی بیشتر خودروها با اسمارت فون های اندرویدی معرفی کرده و هر روز ارتقا می دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در حالی که چند سالی از وجود Android Auto می‌گذرد، ممکن است برخی افراد هنوز هم با این پلتفرم و نحوه کارکرد آن آشنا نباشند. به عنوان یک معرفی کوتاه، اندروید اوتو را می‌توان تلفیقی از تلفن هوشمند و رابط سیستم مولتی مدیا خودرو دانست که به وسیله آن می‌توانید روی موزیک در حال پخش کنترل داشته باشید یا در هنگام رانندگی، از طریق آن به مسیریابی بپردازید. اما این صحبت‌ها تا پایان سال ۲۰۱۶ صادق بود. چرا که به تازگی، دیگر نیازی به وجود پلتفرم Android Auto در ماشین نیست. به بیان ساده‌تر، هر شخصی با یک دیوایس اندرویدی می‌تواند از امکانات اندروید اوتو استفاده کند و احتیاج به سخت‌افزار دیگری نیست.

اپلیکیشن Android Auto در حال حاضر در ۳۱ کشور جهان در دسترس است:

آرژانتین، استرالیا، اتریش، بولیوی، برزیل، کانادا، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، جمهوری دومنیکن، اکوادور، فرانسه، آلمان، گواتمالا، هند، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، نیوزیلند، پاناما، پاراگوئه، پرو، پورتوریکو، روسیه، اسپانیا، سوئیس، انگلستان، آمریکا، اروگوئه و ونزوئلا

تا پایان سال گذشته، Android Auto بر روی بیش از ۲۰۰ مدل ماشین از ۵۰ برند مختلف نصب شده بود. اگر روی ماشین خود از این سیستم استفاده می کنید، مطمئنا مزایای آن را به خوبی درک کرده‌اید. شما می‌توانید اپلیکیشن اندروید اوتو را از فروشگاه نرم‌افزاری گوگل پلی دانلود کرده و آن را به نحوی  تنظیم کنید که هنگام اتصال به شبکه بلوتوث خاص، به صورت اتوماتیک اجرا شود.

هدف از تولید Android Auto، انجام کلیه کارهای مورد نیاز شخص راننده به وسیله لمس صفحه‌ای بزرگ و یا از طریق فرمان‌های صوتی است. این بدین معنی است که شما می‌توانید اپلیکیشن نقشه را به راحتی باز کرده و مسیریابی کنید، موزیک‌های در حال پخش را کنترل کنید، به راحتی با اشخاص دیگر تماس بگیرید یا از اپلیکیشن‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، استفاده کنید.

در حال حاضر، اکثر اپلیکیشن‌ها مانند اسپاتیفای، اسکایپ، واتس اپ که از آنها انتظار داریم، از Android Auto پشتیبانی می‌کنند. علاقمندان به پادکست نیز می‌توانند روی اپلیکیشن‌های Stitcher Radio و PocketCast حساب باز کنند. اما برای استفاده از اپلیکیشن‌های دیگر، باید صبر کنید تا تیم توسعه دهنده، پشتیبانی از اندروید اوتو را به آن اضافه نمایند.

Android Auto سرویسی رایگان است. اما برای بهره‌گیری کامل از آن، نیاز به یک داک یا نگهدارنده تلفن هوشمند نیز دارید. پس بر اساس نوع استفاده از اندروید اوتو (به وسیله تلفن هوشمند یا روی پلتفرم داخل ماشین)، هزینه دسترسی به این سرویس می‌تواند چیزی مابین رایگان یا خرید یک ماشین جدید با امکان پشتیبانی از آن باشد. اگر مایل به خرید یک ماشین با قابلیت Android Auto هستید، می‌توانید این لیست را برای پیدا کردن مدل مورد  نظر خود چک کنید.

اما خبر خوب این است که برخی تولید کنندگان ماشین‌های سواری، پا را فراتر گذاشته و امکانات بیشتری را در اختیار طرفداران خود گذاشته‌اند. کمپانی هیوندای با سرویس Blue Link خود، قابلیت‌های جالبی را با همکاری Google Home به رخ رقیبان کشیده است. به عنوان مثال شما می‌توانید عبارت‌هایی مانند «Ok Google, Tell Blue Link to start my Santa Fe and set the temperture to 72 degress» را بر زبان آورید و انتظار داشته باشید که این کار در سریع‌ترین زمان ممکن اتفاق افتد.

منبع: جی اس ام 

دیدگاه تان را بنویسید