BMW از مدل 5-Series Touring رونمایی کرد

بی ام و از یکی از خودروهای سری 5 خود به نام Touring پیش از نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، BMW به‌تازگی از نسل جدیدی از خودروهای سری ۵ خود رونمایی کرده است. این خودرو با بدنه استیشن مانند خود در تمامی بازارها 5-Series Touringg نام دارد.

این استیشن زیبا قرار است در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ در ماه مارس (۱۷ اسفند ۱۳۹۵) معرفی شود. بااین‌حال بی ام و هیچ شگفتی جدیدی در طراحی این خودرو از خود بروز نداده است.

افزایش اندک فاصله‌ی بین دو محور و شکل قسمت پشت ماشین حکایت از ظرفیت بیشتر بار دارد. ظرفیت محفظه‌ی بار در صورت بالا بودن صندلی‌های پشتی در حدود ۰.۵۶۶ مترمکعب بوده و در زمان تا کردن صندلی‌ها به ۱.۷۰ مترمکعب افزایش می‌یابد. حداکثر ظرفیت حمل بار این خودرو در حدود ۷۲۵ کیلوگرم بوده و سیستم تعلیق بادی خودرو، ارتفاع را به‌طور اتوماتیک با محور عقب تنظیم می‌کند.

صندلی‌های پشتی به‌منظور راحتی بیشتر قابلیت تنظیم با یک دکمه را دارا هستند. پنجره‌ی عقب و درب صندوق نیز به‌طور الکترونیکی کنترل شده و صندوق قابلیت باز و بسته شدن بدون دخالت دست را دارد.

صرف‌نظر از این تفاوت‌ها، 5-Series Touring تقریباً شبیه به سدان هم‌خانواده‌ی خود هست. مدل جدید به لطف استفاده از روش‌های بهینه‌سازی وزن در ساخت آن، در حدود ۱۰۰ کیلوگرم از نسل قبلی خود سبک‌تر است.

 

Touring سری ۵ در زمان عرضه با دو موتور ۴ و ۶ سیلندر خطی از نوع بنزینی و دیزلی به بازار خواهد آمد. خریداران حق انتخاب گیربکس دستی و یا اتوماتیک را داشته و می‌توانند مدل‌های دوچرخ محرک و یا چهارچرخ محرک آن را برگزینند. قوی‌ترین مدل این خودرو 540i xDrive نام دارد که با یک موتور توربو ۶ سیلندر خطی با حجم ۳ لیتر، ۳۴۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. گشتاور این خودرو ۴۵۰ نیوتون متر بوده و می‌تواند در زمان ۵.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

BMW در این محصول نیز از تجهیزات الکتریکی زیادی برای کمک به راننده استفاده کرده است. یکی از این سیستم‌ها وظیفه‌ی حفظ خودرو بین خطوط را داشته و محیط اطراف خودرو را کنترل می‌کند. با کمک این سیستم امکان تصادف به حداقل رسیده و فرمان خودرو به شکل اتوماتیک ماشین را در مسیر صحیح حفظ می‌کند. سیستم کمکی پارک در فضاهای کوچک نیز یکی دیگر از امکانات Touring است. این خودرو قابلیت روشن شدن از راه دور را نیز دارد. به‌علاوه بی ام و با استفاده از سرویس اطلاعات پارکینگ خود موسوم به On-Street، به راننده در یافتن جای پارک از طریق بررسی موقعیت سایر خودروهای دارای این سیستم کمک می‌کند.

منبع: زومیت 

دیدگاه تان را بنویسید