5 میانبر کاربردی برای استفاده راحت‌تر از اندروید

با استفاده از برخی میانبرها می توانید تجربه کار با اندروید را راحت تر کنید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، یکی از عادت‌های کاربران حرفه‌ای این است که به جای درگیر شدن با منوهای پیچ در پیچ و طی کردن مسیر طولانی، از میانبرهای نرم‌افزاری یا ژست‌های حرکتی مختلف استفاده کنند.
اندروید سیستم عاملی است که در تعریف میانبرها و ژست‌های حرکتی، آزادی عمل بسیاری به کاربران خود می‌دهد تا سرعت و راحتی بیشتری برای استفاده داشته باشند. در این مطلب شما را با 5 شورتکات یا میانبر کاربردی آشنا می‌کنیم که می‌توانند هنگام استفاده از گوشی اندرویدی مفید واقع شوند.

 

قفل هوشمند
 

وارد کردن پیاپی پسورد گوشی واقعا کار طاقت‌فرسایی است. با استفاده از گزینه Smart Lock می‌توانید تعریف کنید که اگر در مکانی امن مثل خانه یا ماشین خود قرار گرفتید یا گوشی در کنار ساعت هوشمندتان قرار داشت، قفل گوشی همواره باز نگه داشته شود. گزینه Smart lock را می‌توانید از بخش Lock Screen یا Security در تنظیمات دستگاه (اندروید 5 به بعد) فعال کنید.

 

رد تماس و ارسال پیامک
 

گاهی اوقات ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید که قادر نباشید به تماس‌های تلفنی خود پاسخ دهید. در این شرایط اکثر کاربران پس از رد تماس به مخاطب خود پیامک می‌زنند که بعدا با او تماس خواهند گرفت. در اپلیکیشن Phone گوشی‌های اندرویدی گزینه‌ای به نام Quick Respond یا چیزی مشابه آن وجود دارد که همزمان با رد تماس، یک پیام متنی از پیش تعیین شده برای شخص مورد نظر ارسال می‌کند.

 

باز کردن سریع دوربین
 

باز کردن سریع دوربین سبب می‌شود لحظات جالب و نابی را که پیش روی شما اتفاق می‌افتد به موقع شکار کنید. اکثر گوشی‌های اندرویدی جدید میانبری برای باز کردن سریع دوربین دارند که برای عکاسی بسیار کاربردی است؛ مثلا در گوشی‌های نکسوس جدید با دو بار فشار دادن دکمه پاور یا در گوشی‌های سامسونگ با دو بار فشار دادن دکمه خانه، دوربین باز می‌شود و آماده عکس گرفتن می‌شود.

 

تماس سریع با مخاطبان
 

اگر با یکی از مخاطبان ثبت‌شده در گوشی خود زیاد تماس می‌گیرید، می‌توانید ویجتی به صفحه خانه گوشی بیفزایید تا مراحل تماس گرفتن را کوتاه‌ کند. انگشت خود را روی صفحه خانه نگه دارید و گزینه Widgets را انتخاب کنید. در فهرست بازشده به دنبال ویجت Contact 1x1 بگردید و آن را به صفحه گوشی بیفزایید. از این پس با لمس این ویجت قادرید خیلی سریع با شخص موردنظر تماس بگیرید یا برایش پیامک بفرستید.

 

فعال کردن دستور OK Google در همه جا
 

دستیار شخصی گوگل در گوشی‌های اندرویدی می‌تواند امکان مفیدی برای کاربران باشد، هرچند که همه امکانات آن برای ایرانی‌ها قابل استفاده نیست. کاربران اندرویدی این امکان را دارند تا با گفتن دستور OK Google، در هر صفحه‌ای از گوشی که باشند، Google Now را فراخوانی کنند. برای این کار اپلیکیشن Google را باز کنید و به قسمت Settings> Voice> OK Google Detection بروید و در آنجا گزینه From any screen را فعال کنید.

منبع: جی اس ام 

دیدگاه تان را بنویسید