میکا - دستیار صوتی نوکیا، معرفی شد: متفاوت و قدرتمند

به نظر می رسد نوکیا برنامه های بزرگی در سر دارد زیرا به جمع محدود کمپانی های دارنده دستیار صوتی اختصاصی اضافه شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، نوکیا با همکاری شرکت فنلاندی HMD Global  از سرویسی جدید با نام میکا رونمایی کرده که دستیار صوتی و حسی هوشمند چندمنظوره برای مهندسان  و ماموران اپراتورهای مخابراتی است.

سرویس جدید نوکیا، میکا، از دانش افزوده و یادگیری خودکار برای جمع‌آوری مجموعه‌ای از ابزار، اسناد و منابع استفاده می‌کند و قرار است به پرسش‌های مهندسان فنی از طریق کسب دانش به صورت تجربی از شبکه‌های ارتباطی مختلف پاسخ دهد.

سیستم جدید نوکیا در عین ناباوری کاملا با سیری و الکسا متفاوت است، اما قطعا به جای روشن و خاموش کردن یک لامپ هوشمند و یا اعلام وضعیت آب و هوا، می‌تواند کاربردهای گسترده‌ای در صنعت داشته باشد و همواره یک استاد همراه برای مهندسان فنی باشد؛ محصولی که تا پیش از این فقط در فیلم‌های علمی-تخیلی دیده شده بود.

در هر صورت نوکیا میکا دستیار صوتی هوشمند و قدرتمندی است که می‌تواند آینده علم و دانش را تا حدودی تحت تاثیر خود قرار دهد، اما امیدواریم به زودی شاهد دستیار صوتی شخصی همچون سیری و الکسا نیز باشیم.

گفتنی است که نوکیا چندی پیش در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که با همکاری اچ‌ام‌دی گلوبال برای کنگره جهانی موبایل (MWC 2017) آماده شده. همچنین، همان‌طور که می‌دانید، گوشی اندرویدی جدید نوکیا (نوکیا 6) در بازار کشور چین معرفی و عرضه شد که به شدت مورد استقبال قرار گرفت و انتظار داریم تا پایان سال میلادی جاری شاهد 5 موبایل دیگر از نوکیا باشیم.

منبع: جی اس ام 

دیدگاه تان را بنویسید