فردا/ هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال

روز سخت استقلال پس از شوک بزرگ/ کار راحت تراکتور در دربی تبریز!

هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال روز جمعه با برگزاری دو دیدار آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در نخستین روز از هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال روز جمعه( 8 بهمن‌ماه) تیم تراکتورسازی به مصاف ماشین سازی می رود و استقلال تهران مقابل پیکان صف آرایی می کند.

تراکتورسازی - ماشین‌سازی

دربی تبریز جدال قهرمانی و فراز از سقوط است. در یک سو تراکتورسازی برای ادامه حضور در کورس قهرمانی و افزایش فشار به پرسپولیس، تنها به دنبال کسب  3 امتیاز از همشهری خود است و در طرف مقابل شاگردان فرهاد کاظمی که به دربی به چشم نقطه‌ای برای بازگشت و امید به بقا نگاه می‌کند . ماشین سازی بعد از برد در هفته اول، 18 هفته در حسرت پیروزی به سر برده و امیدوار است با شگفتی آفرینی در دربی با روحیه دو چندان در ادامه مسابقات به میدان برود.

تراکتورسازی خوب می‌داند همان‌طور که سال گذشته دیگر همشهری این تیم یعنی گسترش فولاد یکی از موانع قهرمانی آنها شد اگر در لیگ شانزدهم نیز دچار غفلت شود، ماشین‌سازی می‌تواند فاصله این تیم با پرسپولیس را در کورس قهرمانی افزایش دهد. حضور پرشورها برای اولین بار در ورزشگاه یادگار امام (ره) بعد از بازگشایی این ورزشگاه، قطعا انگیزه شاگردان قلعه‌نویی را برای کسب 3 امتیاز افزایش خواهد داد. شاگردان قلعه‌نویی در شروع نیم فصل دوم نشان دادند دیگر به ارائه فوتبال زیبا همراه با پیروزی پرگل فکر نمی‌کند و جمع‌آوری 3 امتیازها را با فوتبال اقتصادی بر همه چیز ترجیح می‌دهند. ماشین‌سازی نیز دیگر زنگ خطر سقوط را شنیده است و  باید قدر تک‌تک امتیازات را در هفته‌های پیش رو بداند. 

استقلال - پیکان

استقلال بعد از برد پر گل هفته گذشته در مقابل صنعت‌نفت در حالی که امیدوار بود که با حضور جپاروف و تیموریان روند رو به رشد خود را ادامه بدهد؛ روز گذشته با خبر محرومیت از نقل و انتقالات بین‌المللی به واسطه شکایت عادل شیحی در شوک فرو رفت. انگار قرار نیست مشکلات استقلال دست از سر منصوریان بردارد و هر بار که این تیم عملکردی امیدوار کننده از خود نشان می‌دهد با سبز شدن مشکی جدید در جلوی راه خود رو به رو می‌شود. با همه این شرایط دیدار با پیکان، آزمونی دیگر برای منصوریان است تا نشان دهد استقلال این فصل بالاخره می‌تواند با یک روند با ثبات در جمع مدعیان راه یابد یا با تداوم نتایج پرنوسان ادامه لیگ را نیز ادامه خواهد داد . در طرف مقابل پیکان نیم‌فصل دوم زمین تا آسمان با نیم فصل اول تفاوت کرده است و از سه دیدار خود متحمل دو باخت و یک تساوی شده است. جلالی به خوبی می‌داند شکست مقابل استقلال احتمال وجود بحران را برای شاگردانش افزایش خواهد داد و امید آنها را برای حضور در جمع مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا کاهش خواهد داد. دیدار رفت دو تیم با تساوی به پایان رسید اما مطمئن تساوی دیدار برگشت هیچ کدام از دو تیم را راضی نخواهد کرد.

برنامه کامل هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر به شرح زیر است:

جمعه 8 بهمن 95

تراکتورسازی - ماشین‌سازی، ساعت 15

استقلال - پیکان، ساعت 16:45

شنبه 9 بهمن 95

گسترش‌فولاد - ذوب‌آهن، ساعت 14:30

پدیده - سایپا، ساعت 14:30

سپاهان- صنعت‌نفت آبادان، ساعت 15

فولاد - سیاه‌جامگان، ساعت 15:30 

نفت تهران - استقلال خوزستان، ساعت 16:50

صبای‌قم - پرسپولیس، ساعت 16:50

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید