با مانیتور خمیده سامسونگ آشنا شوید؛ CF390

سامسونگ، که شهرت زیادی در تولید صفحه نمایش در هر ابعادی دارد، به تازگی مانیتوری عرضه کرده است که علاوه بر زیبایی کیفیت بسیار خوبی در نمایش تصاویر دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سامسونگ کمپانی‌ای است که در تولید صفحه‌نمایش تبحر خاصی دارد. این کمپانی بزرگ‌ترین تلویزیون‌ساز جهان است و در تولید مانیتور هم ید طولایی دارد. امروز محصولی از این کمپانی را بررسی می‌کنیم که CF390 نام دارد و مانیتوری خمیده با اندازه 277 اینچ است.


 

 

Samsung CF390
 

این مانیتور به صفحه خمیده‌ای با اندازه 27 اینچ مجهز است. کیفیت در نظر گرفته‌شده برای این صفحه خمیده فول اچ‌دی است و کنتراست بسیار خوب 3000:1 را در آن می‌بینیم. این کنتراست سبب شده زمانی که از روبرو به  آن نگاه می‌کنید صفحه‌ای خیره‌کننده مشاهده کنید و رنگ سیاه پررنگ‌تر و رنگ سفید خالص‌تری ببینید.


 

سرعت پاسخ‌دهی پیکسل‌ها عدد 4 میلی‌ثانیه است؛ بنابراین زمانی که قرار است رنگ یک پیکسل تغییر پیدا کند تنها 4 میلی‌ثانیه زمان نیاز است. این عدد هرچه کمتر باشد بهتر است و در تصاویر متحرکی کاربرد دارد که قرار است پیکسل با سرعت زیاد تغییر رنگ دهد. گیمرها پایین بودن این عدد را بسیار دوست دارند، زیرا هنگام بازی قرار است به‌سرعت صحنه عوض شود و رنگ پیکسل‌ها تغییر پیدا کند و این مانیتور از این نظر به‌خوبی هرچه تمام‌تر عمل می‌کند.


 

تکنولوژی AMD FreeSync

CF390 به ویژگی‌ای به نام AMD FreeSync مجهز است. اگر کارت گرافیک AMD استفاده می‌کنید که به این ویژگی تجهیز شده باشد می‌توانید در حین  انجام بازی‌ و مشاهده تصاویری با صحنه‌های متحرک زیاد، تصویری کاملا بدون لرزش و پرش دریافت کنید. با کمک این تکنولوژی کارت گرافیک و مانیتور در تمام زمان استفاده با یکدیگر در تماس‌اند و سیگنال ورودی کاهش تاخیر پیدا می‌کند و پیرو آن تصویری متفاوت برای شما نمایش می‌دهند.

پنل VA

یکی از ویژگی‌های بسیار جالب این مانیتور مجهز بودن آن به پنل VA است. پنل‌های VA در حقیقت بین پنل‌های TN و صفحات IPS قرار می‌گیرند. در  این صفحات هم مانند دیگر صفحات از کریستال مایع استفاده شده است اما پروسه تولید آن‌ها کمی تفاوت دارد. این تغییر در پروسه تولید سبب شده این پنل‌ها عمق رنگ مشکی بسیار زیادی داشته باشند و در کنار کنتراست بالاتر کیفیت تصاویر نمایش‌داده‌شده روی آن‌ها هم بهتر باشد. مولکول‌هایی که در این پنل‌ها به‌کاررفته به‌گونه‌ای سازماندهی شده است که نه خیلی عمودی باشد و نه خیلی افقی. این طرز قرارگیری کمک می‌کند کنترل بهتری روی نور وجود داشته باشد و درعین‌حال نشت نور کمتر باشد. این پنل تا زمانی که از روبرو به آن نگاه می‌کنید اثر فوق‌العاده‌ای روی شما می‌گذارد، اما با چرخاندن صفحه و خارج شدن از مرکز آن فورا می‌توانید افت کنتراست را مشاهده کنید. باوجوداینکه به ادعای سامسونگ زاویه دید این مانیتور 178 درجه است، در زاویه زیاد نمی‌توانید روی کنتراست و کیفیت آن حساب باز کنید.

سوار کردن بخش‌های مختلف مانیتور روی‌هم کار بسیار ساده‌ای است و سامسونگ در این زمینه بسیار خوب عمل کرده. بعدازاینکه مانیتور را سوار کردید، در جهت‌های بالا و پایین با جابه‌جا کردن آن امکان یافتن بهترین زاویه را با چشمان خودتان دارید. اگر این امکان برایتان کفایت نمی‌کند، می‌توانید مانیتور را، با کمک 4 سوراخی که در پشتش تعبیه شده، روی دیوار نصب کنید.


 

ارتباط

اکنون که به قاب پشت مانیتور رسیدیم، اجازه دهید در مورد آن هم کمی صحبت کنیم. در قاب پشتی، که شیار دارد، تورفتگی‌ای می‌بینید که راه‌های ارتباطی مانیتور هستند. این مانیتور به یک درگاه ورودی HDMI، یک درگاه ورودی RGB، یک خروجی هدفون و یک ورودی DC برای اتصال به برق مجهز است. هیچ اسپیکری روی مانیتور وجود ندارد، اما با کمک خروجی هدفون، که همان جک 3.55 میلی‌متری صداست، می‌توانید اسپیکرهای خارجی را به آن متصل کنید. کلید روشن و خاموش و رفتن به تنظیمات را هم در پشت و سمت چپ قاب پشتی مشاهده می‌کنید.

  
 

تکنولوژی Game Mode

Game Mode یکی از قابلیت‌های اساسی این محصول محسوب می‌شود. زمانی که این قابلیت خاموش باشد و شما مشغول بازی باشید، شاید کمی  تاخیر بین زمان حرکت شما و بازی مشاهده شود که چندان هم قابل‌تشخیص نیست، اما اگر گیمر حرفه‌ای هستید و با این موضوع مشکل دارید، می‌توانید Game Mode را از تنظیمات مانیتور روشن کنید و بعدازآن نه‌تنها این تاخیر کاملا از بین می‌رود، بلکه تصاویر بسیار روشن‌تر و بدون نویزتر می‌شود.

محافظ چشمان شما

حالتی به نام Eye-Saver در CF390 گنجانده شده است. زمانی که این ویژگی را فعال کنید، نور صفحه کم می‌شود و با کم‌رنگ شدن رنگ آبی و پررنگ  شدن رنگ زرد  نوری گرم و زرد از صفحه خارج می‌شود. این ویژگی برای زمانی مناسب است که کاربر مشغول تایپ کردن یا خواندن متنی روی مانیتور در مکانی تاریک است.


 

جمع‌بندی نهایی

مانیتور CF390 یکی از زیباترین مانیتورهایی است که در بازار پیدا می‌کنید؛ علاوه بر اینکه لبه‌هایش نازک است، وزن بسیار کمی دارد و ضخامت لبه‌هایش تنها 0.5 اینچ است. ازنظر کیفیت تصاویر و مدت‌زمان پاسخ‌دهی نیز با مانیتوری کامل روبرویید که با طراحی خمیده‌اش و تجهیزش به Game Mode گزینه‌ای مناسب برای گیمرها محسوب می‌شود.


 

 

ویژگی‌های خاص CF390
 
  • صفحه‌نمایش خمیده
  • ضخامت بسیار کم
  • مجهز بودن به ویژگی Game Mode برای کاهش زمان بین اعمال فرمان و نمایش فرمان اعمال‌شده
  • مجهز بودن به AMD FreeSync برای تماس دائم بین کارت گرافیک و مانیتور و پیرو آن کاهش لرزش و پریدگی تصاویری که فریم‌های متحرک زیادی  دارند
  • مجهز بودن به ویژگی Eye-Saver برای جلوگیری از آزار چشمان کاربر در محیط تاریک
  • کنتراست بالا (3000:1)
  • مجهز بودن به پنل VA که کنترل زیادی روی نور خروجی دارد
  • زمان پاسخ‌دهی 4 میلی‌ثانیه

 

محتویات جعبه این مانیتور به شرح زیر است:
 

مانیتور CF390

پایه نگهدارنده

کابل شارژ

کابل HDMI

 

منبع» جی اس ام 

دیدگاه تان را بنویسید