کوکاکولای کیا، رقیبی برای بی ام و

کیا موتورز سرانجام تصاویری از سدان دیفرانسیل عقب خود را منتشر کرد این خودرو در حقیقت مدل تولیدی و نهایی از خودروی کانسپت دیفرانسیل عقب کیا GT است که در سال ۲۰۱۱ رونمایی شده بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، نام سدان دیفرانسیل عقب اسپرت کیا استینگر است و قرار است از فردا در نمایشگاه خودروی دیترویت در معرض نمایش قرار گیرد. 
تولید این خودرو البته نخستین تلاش این برند کره ای برای وارد شدن به کلاس سدان‌های دیفرانسیل عقب نیست چون کیا موتورز پیش از این نیز مدل K900 را که یک سدان لوکس دیفرانسیل عقب بود را به بازار عرضه کرده بود. اما استینگر Stinger در مقایسه با K900 خودرویی بسیار اسپرت تر و سریع‌تر است.
 

کیا استینگر

کیا استینگر

طراحی این خودرو که توسط طراحی قابل و مشهور کیا پیتر شریر آلمانی انجام شده است بسیار زیبا است و در نخستین نگاه ها آئودی A7 اسپرت بک را در ذهن تداعی می‌کند. البته این شباهت بی دلیل نیست چون پیتر شریر پیش از ورود به کیا به عنوان طراح در کمپانی آئودی مشغول به کار بود. یک موضوع خیلی جالب در مورد طراحی این خودرو این است که پیتر شریر از شیشه های نوشابه کوکاکولا الهام گرفته و سعی کرده منحنی های بکار رفته در این خودرو مانند نوشابه های کوکاکولا باشد!
کیا استینگر پس از ورود به بازار به رقابت با خودروهایی چون بی ام و سری ۳، بی ام و سری ۴ گرن کوپه، آئودی A4، آئودی A5، اینفینیتی Q50 و لکسس IS خواهد پرداخت. کیا ادعا کرده است که فاصله‌ی بین دو محور این خودرو ۲۹۰۵ میلی متر است که از تمامی رقبای هم کلاس خودش بیشتر بوده و حتی از لکسس GS و مرسدس بنز CLS نیز بیشتر است. طول کلی این خودرو ۴.۸۳ متر و عرض آن نیز ۱.۸۶ متر است که همگی این اعداد نوید فضایی جادار را در داخل کابین استینگر می‌دهند. همچنین کیا گفته است که فضای صندوق بار این مدل نیز از بسیاری از خودروهای هم کلاس خود بیشتر بوده و به راحتی می‌توان کیف‌های گلف فول سایز را در آن جای داد. 
 

کیا اسپرت

کیا استینگر دیفرانسیل عقب یا 4WD است

در بحث قوای فنی امکان سفارش استینگر با دو موتور بنزینی در بازار امریکای شمالی وجود خواهد داشت اما در بازار اروپا امکان سفارش یک مدل دیزلی نیز فراهم خواهد شد که در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شده بود.
در امریکای شمالی مدل پایه‌ی استینگر به یک موتور ۲ لیتری توربوشارژر مجهز است که می‌تواند ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتون متر گشتاور تولید کند. موتور بعدی نیز یک مدل شش سیلندر خورجینی به حجم ۳.۳ لیتر است که به یاری دو عدد توربوشارژر توانیی تولید ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۴۹۴ نیوتون متر گشتاور را دارد. کیا اعلام کرده است که شتاب صفر تا صد مدل شش سیلندر ۵.۱ ثانیه بوده و حداکثر سرعت ان نیز به ۲۶۹ کیلومتر بر ساعت می رسد. هر دوی این مدل ها مجهز به یک گیربکس هشت سرعته‌ی اتوماتیک هستند که به صورت آپشن می‌توان آن را همراه با سیستم چهارچرخ محرک نیز سفارش داد.
 

کیا پرقدرت

365 اسب بخار حداکثر قدرت کیا استینگر

کره ای ها گفته اند که بخش عظیمی از فرایند طراحی و توسعه‌ی این خودرو در اروپا انجام شده و تست های مربوطه نیز در پیست نوربرگ رینگ آلمان به انجام رسیده اند. 
استینگر همچنین نخستین محصول کیا است که روی آن کمک فنر قابل تنظیم عرضه می شود و راننده امکان تنظیم سواری و هندلینگ خودرو را به صورت الکترونیکی خواهد داشت. سیستم فرمان الکترونیکی این مدل نیز در ۵ حالت مختلف قابل تنظیم است. 
همانطور که انتظار می‌رود استینگر به جدیدترین سیستم های ایمنی نیز تجهیز شده است که از بین آنها می‌توان سیستم پیشگیری از برخورد از جلو، سیستم ترمز خودکار اضطراری، سیستم تشخیص عبور عابر پیاده و سیستم حرکت بین خطوط را نام برد. همچنین یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی نیز در داخل خودرو تعبیه شده است که مربوط به سیستم ارتباطی و سرگرمی است. 
استینگر از تابستان امسال در بازار امریکا به فروش خواهد رفت و البته قیمت آن هنوز اعلام نشده است اما یک موضوعی که قابل تامل می باشد این است که با توجه به موتور 2 لیتری توربوشارژ، به نظر می رسد فعلاً با توجه به قوانین واردات کشور، مشکلی برای عرضه این خودرو در داخل بازار نباشد و امیدواریم اطلس خودرو فکری به حال این شاهکار کیا کرده و همزمان با بازارهای جهانی، این خودرو را به ایران نیز بیاورد.

منبع: خودروبانک

دیدگاه تان را بنویسید