بالاخره دلیل اصلی انفجار گلکسی نوت 7 اعلام شد

سامسونگ ساعاتی پیش به‌صورت رسمی دلیل انفجار گلکسی نوت 7 را اعلام کرد و ایرادهای باتری را باعث اصلی آن دانست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سامسونگ بالاخره ساعاتی پیش اعلام کرد که چرا گلکسی نوت 7 این شرکت دچار مشکل شد و در نهایت تولید آن متوقف شد.

سامسونگ دلیل انفجار فبلت پرچم‌دار خود را دو مشکل مجزا در باتری گوشی عنوان کرده است. باتری سری اول گوشی‌های گلکسی نوت ۷ در بخش بالای باتری و در سمت راست آن دچار مشکلی بود که باعث ایجاد اتصال کوتاه می‌شد؛ اما مشکل باتری گوشی‌های تعویض شده، مجزا بود و به اشتباه در جوش آن بازمی‌گشت. برخی از باتری‌های نسل دوم گلکسی نوت ۷ نیز نوار عایق باتری نداشتند.

سامسونگ یک تیم اختصاصی ۷۰۰ نفره برای یافتن دلیل این مشکل تشکیل داده بود و این گروه، ۲۰۰ هزار گوشی را در کنار ۳۰ هزار باتری اضافی آزمایش کردند و به نتایج ذکرشده رسیدند. همچنین سه شرکت بیرون از سامسونگ نیز آزمایش‌های مشابه را انجام دادند و به نتایج مشابهی نیز دست یافته‌اند.

رئیس بخش آمریکای سامسونگ در این باره می‌گوید:

اگر مشکلی که در اثر تعجیل برای تولید باتری نسل دوم گلکسی نوت ۷ اتفاق افتاد، پیش نمی‌آمد، این گوشی هم‌اکنون در بازار وجود داشت.

چند هفته پیش سامسونگ پیش‌گزارش مالی خود را منتشر کرد و انتظار داشت که بیشترین سود خود در سه سال گذشته را کسب کند و حتی سود عملیاتی خود در قیاس با مدت مشابه در سال پیش را دو برابر کند. سامسونگ این اعداد و گزارش مالی خود را فردا به‌صورت رسمی ارائه خواهد کرد. همچنین مدیر بخش موبایل سامسونگ تأیید کرد که گلکسی اس 8 در MWC 2017 حاضر نخواهد بود و معرفی آن به تعویق افتاده است.

در ادامه می‌توانید اینفوگرافیکی را که توسط سامسونگ برای توضیح مشکلات باتری منتشر شده است، مشاهده کنید:

مشکل باتری گلکسی نوت 7 گوشی سامسونگ

 

منبع: زومیت 

دیدگاه تان را بنویسید