گزارش

کدام خودروها پرفروش ترین های بازار اروپا هستند؟

لیست محبوب‌ترین خودروهای بازار اروپا منتشر شد. مدل‌های معروفی مانند پژو 2008، توسان، قشقایی، کپچر و ساندرو در رده‌های بالای این لیست به چشم می‌خورند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این روزها که تنها 4 هفته از شروع سال 2017 میلادی می‌گذرد، آمار عملکرد خودروسازان جهان بتدریج درحال منتشر شدن است. یکی از مهم‌ترین این آمارها، گزارش سالیانه بازار اروپاست که به تازگی از سوی مؤسسه انگلیسی JATO منتشر شده است. در ادامه خلاصه‌ای از مهم‌ترین نتایج این گزارش را می‌خوانید:

سال 2016، سال خوشی برای اروپایی‌ها بود چراکه مجموع فروش سالیانه خودروها به 15.14 میلیون دستگاه رسید. بنابراین سال 2016 را می‌توان بعد از سال 2007 (با رکورد فروش 16 میلیون دستگاه) دومین سال پرفروش اروپا دانست.

شاسی‌بلندها محبوب‌ترین کلاس خودرویی در سال 2016 بودند طوری که سهم فروششان در بازار اروپا به 25.6% رسید؛ یعنی 3.1% بیشتر از سال 2015.

شاسی‌بلندها همچنین با 21.4% بیشترین افزایش نرخ فروش را درمیان تمام کلاس‌های خودرویی داشتند؛ سال 2015 حدود 3.2 میلیون دستگاه SUV در اروپا شماره‌گذاری شده بود درحالی که این عدد در سال 2016 به 3.9 میلیون دستگاه رسید.

در سال 2016 کم‌فروش‌ترین کلاس خودرویی برای ون‌ها بود طوری که فقط 9.5% از بازار اروپا سهم داشتند.

سال 2016 با اینکه برای فولکس‌واگن، به دلیل رسوایی پیشرانه‌های دیزلی‌اش، چالش‌های زیادی داشت اما غول خودروسازی اروپا همچنان جایگاه اولی‌اش را در اروپا حفظ کرد. VW با کمک زیرمجموعه‌هایش با اینکه بیشترین سهم بازار اروپا را در اختیار دارد ولی این سهم نسبت به سال 2015 حدود 0.8% کمتر شده که بیشترین کاهش درمیان تمام خودروسازان است.

فولکس واگن نه تنها پرفروش‌ترین برند اروپا در 2016 بود بلکه سه محصول این شرکت آلمانی، جایگاه اول تا سوم پرفروش‌ترین مدل‌های 2016 را هم تصاحب کردند.

درمیان کلاس‌های خودرویی نیز، همانطور که پیش‌بینی می‌شد، نسل جدید هیوندای توسان توانست پرفروش‌ترین خودرو اروپا در کلاس شاسی‌بلندها باشد و جالب‌تر اینکه مدل سابق آن، یعنی ix35، کم‌ترین فروش را در این کلاس به خود اختصاص داده است!

در کلاس خودروهای کوچک نیز ساندرو پرفروش‌ترین خودرو اروپا و فورد فیستا نیز، برخلاف آنچه که تصور می‌شد، کم‌فروش‌ترین خودرو این کلاس لقب گرفت.

 

پرفروش‌ترین بازارهای اروپا در 2016
 

 

برای مشاهده سایز اصلی، روی تصویر کلیک کنید.
 
پرفروش‌ترین برندها در اروپا در سال 2016
 

 

برای مشاهده سایز اصلی، روی تصویر کلیک کنید.
 
پرفروش‌ترین مدل‌ها در اروپا در سال 2016
 

 

برای مشاهده سایز اصلی، روی تصویر کلیک کنید.
 
پرفروش‌ترین کلاس خودروها در اروپا در سال 2016
 

 

برای مشاهده سایز اصلی، روی تصویر کلیک کنید.

 

 

 

 

منبع: جی اس ام

دیدگاه تان را بنویسید