آنچه مربیان پس از بازی های امروز گفتند

از اعتراض های قلعه نویی به پرسپولیسی ها تا امیدواری منصوریان برای صدرنشینی لیگ

مربیان لیگ برتری فوتبال در نشست خبری پس از دیدارهای خود از آتش نشان های حادثه پلاسکو تقدیر کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، نتایج سه بازی امروز (یکشنبه) هفته هجدهم لیگ برتر  فوتبال، واکنش متفاوت سرمربیان این تیم ها را به همراه داشت.

**استقلال 3-صنعت نفت آبادان 0

منصوریان: قرار نبود برخورد چکشی با رحمتی داشته باشیم

علیرضا منصوریان پس از برتری 3 بر صفر تیمش مقابل صنعت نفت آبادان گفت: بازی بسیار خوبی بود. از نتیجه و عملکرد شاگردانم راضی هستم. صنعت نفت تیم خوبی است و ما قبلاً مقابل آنها تنبیه شده بودیم. ما تمرین کرده بودیم و بچه‌ها نکاتی که گفته بودم را اجرا کردند. من از آنها راضی هستم.

وی در ادامه افزود: خوشحالم امروز فرصتی پیش آمد تا دو بازیکن جوان‌مان را به زمین بفرستیم. بازیکنان 20 ساله‌ای که در آینده ستاره خواهند شد. من بازی امروز را پلی می‌دانم برای آینده روشن و به بچه‌ها گفته بودم اگر امروز برنده شویم از نظر جدولی به سود ما خواهد بود. خوشبختانه این اتفاق افتاد و آینده بهتری خواهیم داشت. از بازی‌های بعدی هم جپاروف و آندو به ما اضافه می‌شوند تا شرایط‌مان بهتر شود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا قبول دارد تیمش مقابل نفت آبادان سردرگم بوده است، گفت: ما اصلاً سردرگم نبودیم و می‌دانستیم چه می‌خواهیم. ترکیبی که فیروز کریمی گذاشته بود برای ما مشخص بود و ما ترکیب‌مان را طبق آن چیده بودیم.

منصوریان در واکنش به این مسئله که گویا استقلال هنوز ترکیب خود را نشناخته و در هر بازی تغییراتی در ترکیب می‌دهد، گفت: ما به یک ترکیب اعتقادی نداریم. در فوتبال روز دنیا هم این‌طور نیست. نمی‌شود فقط با 11 بازیکن بازی کنیم، چون بازی‌ها نیز فشرده است و نمی‌توان فقط با 11 بازیکن تمام لیگ را پشت سر گذاشت. به خصوص این هفته‌ها که هر پنج روز یک بار بازی می‌کنیم. فکر می‌کنم نفت هم نسبت به بازی‌های قبلی تغییراتی در ترکیبش داشت. ما به همین دلیل تغییرات‌مان زیاد است و از تمام 22 بازیکن لیست‌مان در بین 18 نفر و 11 نفر اصلی استفاده می‌کردیم.

وی ادامه داد: امروز بازی سنگینی را پشت سر گذاشتیم و از همه پتانسیل‌های‌مان استفاده کردیم. امیدواریم در هفته‌های آینده به این روند رو به رشدمان ادامه بدهیم و از تعداد بازیکنان بیشتری در ترکیب خود بهره ببریم. یکی از کارشناسان اعلام کرده بود که زمین استادیوم تختی آبادان افتضاح است، اما به نظر من زمین آبادان مشکل چندان خاصی نداشت. سال 85 که به عنوان بازیکن به آبادان آمده بودم، کیفیت زمین افتضاح بود، اما الان بهتر شده است.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا مانند دیدارهای گذشته تهاجمی بازی نکردید، گفت: ما باید شرایط را بسنجیم و سپس تاکتیک خودمان را انتخاب کنیم. امروز باید حکیم نصاری را مدیریت می‌کردیم و خدا را شکر توانستیم به بهترین شکل این کار را بکنیم. امروز کاوه رضایی، برزای و قربانی فوق‌العاده بودند و توانستند به تیم نفت آبادان فشار زیادی بیاورند. اگر آنان همیشه مانند امروز خوب باشند و بتوانند به تیم حریف فشار بیاورند هواداران استقلال از چنین بردهایی بیشتر می‌بینند.

منصوریان در مورد اینکه این تیم می‌تواند قهرمان لیگ برتر شود یا خیر گفت:‌ این سه امتیاز کمک زیادی به ما می‌کند که روی آن حساب باز کرده بودیم و توانستیم برای رسیدن به رده‌های بالای جدول امیدوارتر شویم.

وی با اشاره به بازگشت سیدمهدی رحمتی به ترکیب تیم استقلال خاطرنشان کرد: اصلاً قرار نبود برخورد چکشی با رحمتی داشته باشیم. رحمتی در سه هفته گذشته در تمرینات ما فوق‌العاده ظاهر شد و ما هم باتجربه‌ها را به هیچ وجه فراموش نمی‌کنیم. ترکیب تیم ما 48 ساعت قبل از بازی‌ها مشخص می‌شود.

فیروز کریمی: استقلال روز استثنایی را سپری کرد

فیروز کریمی پس از شکست سنگین تیمش مقابل استقلال گفت: به نظرم بازی از لحاظ فنی کیفیت خوبی داشت و شاهد حرکات تاکتیکی بودیم اما در این بازی اشتباهات فردی در گل نزدن و در گل خوردن از سوی تیم ما به چشم آمد. امروز روز تیم ما نبود و در شرایطی که می‌توانستیم بهتر از این باشیم به روز استثنایی استقلال برخوردیم. آن‌ها انگیزه بسیار زیادی داشتند و توانستند برنامه‌های خود را پیاده کنند. حق‌شان بود که به پیروزی برسند و باید بگویم امروز روز آن‌ها بود.

او درباره نحوه ارنج تیم در بازی امروز گفت: تیم ما متشکل از 27 نفر است. اگر قرار باشد بازیکنانی که در بازی قبلی در ترکیب اصلی نبودند، انگیزه و تلاش برای حضور در ترکیب اصلی نداشته باشند خوب نیست. مسئله‌ای که هست اشتباه همیشه رخ می‌دهد. مطمئن باشید هیچ کس در موقع تمرین‌ها نمی‌داند که در ترکیب اصلی هست یا نه. بازیکنان باید تلاش کنند هر کس که هماهنگ‌تر باشد در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان با بیان اینکه بازیکنانش در این دیدار پایین‌تر از سطح انتظار ظاهر شدند، گفت: اگر ما در نیمه اول می‌توانستیم از موقعیت‌های نصفه نیمه‌مان استفاده کنیم یا اینکه در نیمه دوم زمانی که بازی یک بر صفر به سود استقلال بود، رضا نوروزی از موقعیت تک به تکش استفاده می‌کرد، شرایط فرق می‌کرد و به نفع ما می‌شد.

وی درباره گل‌هایی که تیمش در این بازی دریافت کرد، گفت: ما تاکتیک خاصی برای گل خوردن نداریم. می‌رویم کار می‌کنیم و مشکلات را حل می‌کنیم. باید این بازی را آنالیز کنیم. گل‌های امروز قابل پیش‌بینی نبود که بخواهیم همیشه روی آن‌ها کار کنیم. باید توان دفاعی‌مان را بالا ببریم. ما  توانستیم از عمق دفاع استقلال عبور کنیم و چند موقعیت گلزنی هم ایجاد کنیم اما مهاجمان‌مان هم روز خوبی نداشتند.

کریمی درباره توهین هواداران این تیم به حسن هوری نیز اظهار کرد:‌ حسن هوری موجودی تیم ماست و شما می‌دانید که کار کردن با دروازه‌بانان تخصص من نیست و مربی دروازه‌بانان با او کار می‌کند. من تا آخرین دقایق قبل از شروع بازی نمی‌دانستم چه کسی دروازه‌بان است. آنقدر که کار عقب افتاده داریم به این موضوع نمی‌رسم اما من مسئول این تیم هستم و باید جوابگو باشم. فعلا دروازه‌بان ما هوری است. تلاش می‌کنیم به لحاظ فنی شرایط او را ارتقا ببخشیم. من خیلی کار کردم اما در این باره یک تجدید نظر کلی می‌کنیم. من شرایط دروازه‌بان قد بلند تیم را هم دیده‌ام اما او اشتباهات جوانی دارد. بر اساس آنچه در تمرین دیده‌ام حسن از گلرهای دیگر هم بهتر است اما باید فکری به حال این موضوع کنیم. باید سطح دروازه‌بان را بالا ببریم و نباید شرایط به همین گونه پیش برود. در دو بازی گذشته حسن هوری اشتباه تاثیرگذاری نداشته و می‌توانیم بگویم عملکرد او متوسط بوده است.

او ادامه داد: رضا نورمحمدی و چند بازیکن دیگر به تیم اضافه می‌شوند و شرایط‌مان بهتر می‌شود. هواداران ما هیچ مشکلی با هوری ندارند و بیشتر مشکلات آن‌ها به لحاظ روحی است. به نفع ماست که یک وقفه‌ای به وجود بیاید تا در این ارتباط تجدید نظر صورت بگیرد. روی گل‌هایی که دریافت کرده‌ایم هوری مشکلی نداشته است.

کریمی با بیان اینکه هوری باید با تمرین‌های خوب، خودش را به هواداران اثبات کند، اظهار کرد: ما باید دروازه‌بانی بهتر از هوری داشته باشیم تا از او در ترکیب اصلی استفاده کنیم. نمی‌توانیم دروازه‌بانی سطح پایین‌تر از هوری داخل دروازه قرار دهیم.

او در پایان گفت: این بازی استقلال در این ۷۰ سال که من این تیم را می‌شناسم روان‌ترین بازی‌ای بود که ارائه داد.

**پیکان0 - تراکتورسازی1

قلعه نویی: باید سه گل به پیکان می‌زدیم

امیر قلعه‌نویی به دنبال پیروزی یک بر صفر تراکتورسازی مقابل پیکان اظهار داشت: پیش از هر چیز باید دو مطلب را بگویم. ابتدا باید به ملت بزرگ ایران بابت شهادت آتش‌نشان‌ها تسلیت بگویم. این اتفاق هم جای تسلیت دارد و هم غرور ملی. آنها جان‌شان را در راه ایران دادند. آنها نشان دادند ایران و ایرانی همیشه سربلند است و بابت شهادت‌شان به ملت ایران، خانواده شهدا و فرزندان‌شان تسلیت می‌گویم. امیدوارم به سمتی برویم که از نظر زیرساختی به بهترین‌های دنیا برسیم. باید دست آن پدران و مادرانی که چنین فرزندانی را تربیت کردند، ببوسیم.

وی افزود: باید به شهرداری شهر قدس هم تبریک بگویم که زمین خوبی را آماده کرده‌اند و به نظرم زمین شهدای شهر قدس یکی از بهترین‌های این فصل بود. به نظرم بازی امروز ما مقابل پیکان را هر کسی را دید لذت برد. ما تا دقیقه 80 باید سه گل به پیکان می‌زدیم، اما موقعیت‌های خود را از دست دادیم.

قلعه‌نویی تصریح کرد: در این دیدار گل‌هایی نزدیم که جای تاسف دارد. با این حال باید به بچه‌های تیمم خسته نباشید بگویم و از هواداران‌مان تشکر کنم که مردانه تیم ما را تشویق کردند. بعد از تساوی هفته گذشته به 3 امتیاز این بازی نیاز داشتیم تا شرایط‌مان را در جدول بهبود بخشیم.

سرمربی تراکتورسازی با انتقاد از برنامه‌های سازمان لیگ عنوان کرد: باید گله خود را به گوش مسئولان سازمان لیگ برسانم. کجای دنیا عدالت اینگونه است که ما همیشه از رقیب‌مان زودتر به میدان برویم. اگر دوستان می‌خواهند عدالت را اجرا کنند پرسپولیس هم باید در چند دیدار قبل از ما به میدان برود و هر وقت که دو تیم به شرایط یکسان رسیدند دیدارهای‌مان همزمان برگزار شود.

قلعه‌نویی ادامه داد: اولین مربی تاریخ لیگ ایران هستم که از تیمم امتیاز کسر کردند، بابت این مسئله گله دارم که چرا با من اینگونه رفتار می‌کنند در حالی که خیلی‌ها با رفتارها و انتقاداتی بدتر از من در نهایت به جریمه نقدی محکوم می‌شوند. چون قلعه‌نویی هستم همیشه اینگونه با من رفتار می‌کنند. اگر سازمان می‌خواهد عدالت را نشان بدهد این درخواست ما را اجرا کند.

وی در پاسخ به این سوال که پیکان نیز در این دیدار موقعیت به تساوی کشاندن بازی را داشت، گفت: من این مسئله را تایید می‌کنم آنها یک موقعیت خوب از روی ضربه ایستگاهی داشتند اما موقعیت‌های ما بالای 90 درصد بود و می‌توانست اختلاف نتیجه را به 2 یا 3 گل برساند.  دفاع ما در این بازی عالی کار کرد اگرچه اعتقاد دارم داور یک پنالتی صددرصد ما را نگرفت.

قلعه‌نویی در ادامه باز هم با تاکید بر درخواست باشگاه تراکتورسازی مبنی بر انجام دیدارهای پرسپولیس قبل از مسابقات تراکتورسازی عنوان کرد: اگر دنبال عدالت فوتبال هستیم باید شرایطی را فراهم کنیم تا پرسپولیس در مسابقات خود زودتر از ما به میدان برود. چرا با من اینگونه رفتار می‌کنند، ما 6 دیدار زودتر از پرسپولیس انجام دادیم و حالا پرسپولیس 6 بازی زودتر از ما به میدان برود. بعد از مساوی شدن نیز باید دیدارهایمان همزمان‌ برگزار شود.

جلالی: بضاعت ما در حد قهرمانی نیست

مجید جلالی پس از دیدار تیم‌های پیکان و تراکتورسازی که با شکست یک بر صفر تیمش همراه بود در نشست خبری گفت: شما دیدید مقابل تیمی که شانس مسلم قهرمانی است، ما چگونه بازی کردیم. آن چیزی که ارائه کردیم، شاید حاصل تجربه تراکتورسازی و کم تجربگی ما بود. با این نتیجه فقط شرمندگی برای من مقابل بازیکنانم ماند. هر چیزی که ما طراحی کرده بودیم، آنها انجام دادند.

وی افزود: همیشه اینطور نیست بازیکنان ما بدون نقص کار را انجام بدهند و یک بر صفر بازنده شوند. به هر حال شانس هم دخیل است. به همه بازیکنان تبریک می‌گویم که آنها به اندازه یک تیم برنده بازی کردند و من قدردان آنها هستم. امیدوارم در بازی‌های آینده بتوانیم از موقعیت‌های خود استفاده کنیم و موفق‌تر باشیم.

سرمربی پیکان در مورد اینکه تیمش در برخی از لحظات بازی بدشانسی آورده است، تصریح کرد: من نمی‌دانم برای به دست آوردن شانس باید چه کار کنیم، اما این را می‌دانم هرکسی زحمت بیشتری بکشد و دانش بیشتری را در کارش لحاظ کند و در آخر ناامید نشود، شانس هم به او رو خواهد کرد.

جلالی با اشاره به سه دیدار گذشته تیمش گفت: ما از سه بازی قبلی خودمان یک امتیاز گرفتیم و این برای من باور پذیر نیست. نمی‌توانم از هیچ‌کس ایراد بگیرم، چون موقعیت‌های زیادی در هر سه دیدار داشتیم. امیدوارم در آینده تبدیل به تیمی شویم که از کمترین موقعیت‌های خود استفاده می‌کند. بضاعت ما در حد قهرمانی نیست، اما مقابل تیم‌هایی که برای قهرمانی می‌جنگند به نحوی بازی می‌کنیم که بسیار امیدوار کننده است.

وی همچنین در میکسدزون ورزشگاه در خصوص علت بازی ندادن گادوین منشا و اینکه آیا او به دلیل داشتن پیشنهاد از پرسپولیس و از دست رفتن تمرکزش نیمکت نشین شده است، اظهار داشت: نیمکت نشینی او دلیل خاصی نداشت. منشا در یکی دو بازی اخیر عملکرد خوبی نداشته و به همین دلیل تصمیم گرفتم او را از ابتدا بازی ندهم. فکر نمی‌کنم پیشنهاد پرسپولیس روی او تأثیر گذاشته باشد.

**ماشین سازی0-صبای قم0

کاظمی: بازیکنان ما در این دیدار ساز خودشان را می‌زدند

فرهاد کاظمی پس از تساوی تیمش مقابل صبای قم اظهار داشت: بازیکنان از آنچه به دنبال آن هستیم،  دور هستند. بازیکنانم امروز چیزی که می‌خواستم را انجام ندادند.

وی افزود: قبل از بازی نیز به بازیکنانم گفته بودم که ممکن است صبا با 8 یا 9 بازیکن دفاع کند، اما شما باید حوصله داشته باشید و تاکتیک خود را در زمین پیاده کنید. هیچ یک از بازیکنانم تاکتیک تیمی را رعایت نکردند. شاید می‌توانم بگویم تاکتیک ما در این دیدار 5 درصد بود. بازیکنان با تجربه من خطاهای بی‌خودی انجام می‌دادند. بچه‌ها باید بدانند هواداران چه انتظاری از آنان دارند با کسانی ادامه خواهیم داد که بتوانند انتظارات را برآورده کنند. می‌توانستیم 3 امتیاز این دیدار را به دست بیاوریم اما باز هم خوشبختانه مساوی کردیم و صبا از ما فاصله نگرفت.

«اکثر بازیکنان ما در این دیدار ساز خودشان را می‌زدند».  سرمربی ماشین‌سازی با بیان این جمله در خصوص داوری این دیدار تصریح کرد: داوری خوب بود و مشکلی نداشت فقط یک صحنه در دقیقه 85 کمک داور آفساید را اعلام نکرد که می‌توانست مشکل‌ساز شود.

کاظمی ادامه داد: عدم موفقیت مهاجمانم در گلزنی را روی شانس می‌گذارم اما در تیم ما بازیکنانی هستند که نمی‌توانند با تاکتیک تیم بازی کنند. در رختکن هم این مسئله را به آنها گفتم. مطمئن باشید با بازیکنانی که تخلف کردند برخورد می‌کنم و اگر کسی ساز خودش را بزند آنقدر روی سکوها می‌نشیند تا بفهمد نباید هر کسی ساز خودش را بزند.

وی در مورد اینکه بازیکنان ماشین‌سازی کارت‌های بی‌مورد از داور دریافت می‌کنند خاطرنشان کرد: در گذشته نیز با حبیب گردانی و کاکاشویلی به همین دلیل برخورد کرده‌ایم و مطمئن باشید با بازیکنانی که امروز هم کارت بی‌مورد دریافت کرده‌اند برخورد خواهیم کرد.

سرمربی ماشین‌سازی درباره دیدار آینده این تیم مقابل تراکتورسازی گفت: اگر تیمی مقابل ما خوب بازی کند ما هم بهتر بازی می‌کنیم. صبا در این دیدار بازی بسته‌ای را انجام می‌داد، اما ما هم باید برای همه تیم‌ها برنامه داشته باشیم و اگر تیمی برابر ما بسته بازی کرد بتوانیم مقابل او بایستیم.

کاظمی با اشاره به اینکه 2 دفاع میانی این تیم مقابل صبا ضعیف کار کرده‌اند، گفت: امین حاج‌محمدی را در دقایق آخر به زمین آوردیم تا از قدرت سرزنی او استفاده کنیم تا شاید نتیجه را تغییر دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از بازیکنان خود رضایت دارد یا خیر، تصریح کرد: از هیچ کدام از بازیکنانم راضی نیستم. شاید هواداران با یک دریبل و حرکت تکنیکی بگویند بازیکنی خوب بوده است، ولی از نظر من هیچ یک خوب نبودند. بازیکنان ما در حالی که هیچ فشاری روی آنها نبود توپ را از دست می‌دادند و باید روی این موضوع بیشتر کار کنیم.

سرمربی ماشین‌سازی در مورد اینکه در گذشته گفته بوده ماشین‌سازی پتانسیل آسیایی شدن را دارد، گفت: من قبلا گفتم این باشگاه و هواداران آن پتانسیل آسیایی شدن را دارند، نه اینکه این تیم این قابلیت را دارد. اگر ماشین‌سازی پتانسیل آسیایی شدن داشت اکنون انتهای جدول نبود. مدیرعامل و دست‌اندرکاران باشگاه بسیار تلاش می‌کنند و شما خواهید دید در انتهای لیگ کجای جدول هستیم. شما در هفته بیست و پنجم تا بیست و هفتم به جایگاه ماشین‌سازی نگاه کنید.

کاظمی عنوان کرد: امروز شانس داشتیم 3 امتیاز را به دست بیاوریم، اما 2 امتیاز آن را از دست دادیم. مطمئن باشید این 2 امتیاز را در ادامه راه جبران خواهیم کرد. امروز نیز با این که تیم ما ضعیف بود ولی از حریف‌مان بهتر بودیم. رفته رفته به تاکتیک‌مان خواهیم رسید.

مرفاوی: برای رفتن به تیم‌هایی که وضعیت خوبی دارند دست و پا نمی‌زنم

صمد مرفاوی پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل ماشین‌سازی تبریز اظهار داشت:  از بازیکنانم تشکر می‌کنم و هر آنچه می‌خواستیم را انجام دادند. می‌توانستیم این بازی را به نفع خودمان تمام کنیم. با توجه به شناختی که از ماشین‌سازی داشتیم، می‌دانستیم آنها می‌خواهند از امتیاز میزبانی استفاده و بی‌محابا حمله کنند اما ما توانستیم آنها را کنترل کنیم و با مهار بازیکنانشان، در تمام نقاط زمین به خوبی ماشین‌سازی را کنترل کردیم. اگر دقت می‌کردیم ‌می‌توانستیم به گل برسیم.

سرمربی صبا خاطرنشان کرد: امیدوارم بازی‌های آینده را هم به خوبی پشت سر بگذاریم. در این بازی هر تیمی که 3 امتیاز می‌گرفت شرایطش بهتر می‌شد اما یک امتیاز این بازی هم برای ما بد نبود. آنها تاکتیک خودشان را داشتند اما ما توانستیم بازی را کنترل کنیم. اگر پاس‌های خودمان در محوطه حریف را به شکل بهتری می‌دادیم، می‌توانستیم نتیجه به مراتب بهتری کسب کنیم.

مرفاوی در مورد استفاده از کلمه بی‌محابا برای حملات تیم ماشین‌سازی، گفت: اگر کلمه بی‌محابا را برای ماشین‌سازی استفاده کردم به این دلیل بود که آنان شرایط مشابهی با ما دارند. ما در همه بازی‌ها به برد نیاز داریم. ماشین‌سازی سعی می‌کند فشار زیادی به حریف وارد کند تا بیشترین امتیاز را بگیرد.

سرمربی صبای قم ادامه داد: آنچه از بازیکنانم خواسته بودم را انجام دادند. ما تیم میهمان بودیم و تیم میهمان سعی می‌کند تاکتیک خاص خودش را در زمین حریف پیاده کند. در کل این بازی متعادل بود، چون هم آنان در دفاع محتاط بازی کردند و هم ما استرس داشتیم. شرایط هر دوی ما شبیه هم است. وقتی هم شرایط دو تیم مشابه باشد، نمی‌توان انتظار بازی چشم‌نواز را داشت. صبا در ابتدای حضور من شرایط خوبی نداشت اما ما توانستیم این تیم را در میانه‌های جدول حفظ کنیم. الان هم صبا شرایط خوبی ندارد. من در شرایط بحرانی با این تیم کار کردم. شرایط فوتبال ما به طوری است که اگر بخواهیم منتظر شرایط ایده آل باشیم، باید در خانه بنشینیم. چون ما دست و پا نمی‌زنیم تا به بعضی تیم‌ها که شرایط خوبی دارند برویم، باید به تیم‌هایی برویم که بتوانیم نتایج آبرومندی کسب کنیم.

مرفاوی در مورد اعتراض دو تیم به عملکرد داور بازی، گفت: هر کجا که سوت داور درست بود، به نیمکت‌نشینان تیمم می‌گفتم اعتراض نکنید. انسان باید با وجدان قضاوت کند و در جایی که داور درست تصمیم می‌گیرد، اعتراض بیجا نکند. سعی کردم تیمم را آرام کنم تا مشکلی پیش نیاید.

دیدگاه تان را بنویسید