شاخص کل بورس وارد کانال ۷۸ هزار واحدی شد

در بازار سراسر قرمز امروز بورس اوراق بهادار تهران، شاخص کل بیش از ۵۹۰ واحد افت کرد و وارد کانال ۷۸ هزار واحدی شد. نماد معاملاتی مخابرات ایران، گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین تاثیر را در نوسانات دماسنج بازار سرمایه بر جای گذاشتند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،  امروز یکشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۵۹۰ واحد افت کرد و به رقم ۷۸ هزار و ۸۹۶ واحد رسید. همچنین شاخص کل هموزن ۸۸ واحد پایین رفت و به رقم ۱۵ هزار و ۵۵۱ واحدی رسید.

شاخص آزاد شناور پس از ۶۶۷ واحد افت، رقم ۸۶ هزار و ۹۵۰ واحد را تجربه کرد. علاوه بر این شاخص بازار اول ۵۱۳ واحد پایین رفت و رقم ۵۶ هزار ۳۶ واحدی را تجربه کرد. شاخص بازار دوم نیز هم جهت با دیگر شاخص‌های بازار روند نزولی را ادامه داد و ۷۲۱ واحد پایین رفت.

در دومین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته نماد معاملاتی که مخابرات ایران ۶۷ واحد در شاخص کل تاثیر منفی گذاشت و با این حساب بیشترین تاثیر کاهشی را بر دماسنج بازار سرمایه داشت. پس از این نماد، نمادهای معاملاتی گسترش نفت و گاز پارسیان، معدنی و صنعتی گل‌گهر، ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی خارک، ایران‌خودرو و پالایش نفت تهران بیشترین تاثیر را در نوسانات کاهشی شاخص بورس اوراق بهادار تهران داشتند.

ارزش معاملات امروز رقم ۱۰۴ میلیارد و ۸۸۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را تجربه کرد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۵۶۴ میلیون و ۸۹۲ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۴ هزار و ۳۳۲ نوبت داد و ستد شد.

امروز در گروه شیمیایی، ۴۱ میلیون و ۹۷۵ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان مورد مورد معامله قرار گرفت. همچنین در گروه خودرو، ۶۰ میلیون و ۵۱۱ هزار سهم به ارزش ۱۰ میلیارد و ۴۶۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در ۵ هزار و ۷۲۳ نوبت معامله داد و ستد شد.

علاوه بر این در گروه سرمایه‌گذاری‌ها، ۷۹ میلیون و ۶۶ هزار سهم به ارزش ۸ میلیارد و ۸۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

در معاملات امروز نماد آتیه داده‌پرداز بیشترین حجم معامله را از آن خود کرد به طوری که در این نماد ۸ میلیون و ۷۴۳ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

از جمله معاملات درون‌گروهی امروز می‌توان به جابه‌جایی ۶ میلیون و ۶۲۴ هزار سهم به ارزش یک میلیارد و ۶۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تنها در یک معامله درون‌گروهی اشاره کرد.

همچنین آیفکس امروز ۱۵ واحد افت کرد و رقم ۸۵۲ واحد را تجربه کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران امروز به رقم ۱۲۰ میلیارد و ۴۹۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۷۰ میلیون و ۷۷۴ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۴ هزار و ۷۲۴ نوبت داد و ستد شد.

منبع: ایسنا

 
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید