واکنش های مربیان پس از هفته هفدهم لیگ برتر

از اولین خوشبینی برانکو به قهرمانی تا اعتراض دوباره دایی

پس از پایان هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال برانکو از امیدواریش برای قهرمانی گفت و دایی باز هم به داوری اعتراض کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، نتایج پنج دیدار امروز (چهارشنبه) از سری رقابت های هفته هفدهم لیگ برتر  فوتبال، سرمربیان تیم هایشان را به واکنش های جالبی واداشت:

**پرسپولیس 3- فولاد 0

برانکو: بازیکنانم نشان دادند استحقاق تبدیل شدن به تیم قهرمان را دارند

برانکو ایوانکوویچ پس از برد شیرین سه بر صفر تیمش مقابل فولاد گفت: این شادی برای هر مربی ایجاد می‌شود که تیمش به این شکل برنده شود.

وی افزود: فکر می‌کنم این اولین شکست خانگی فولاد بود. ما 90 دقیقه بازی را در کنترل خود داشتیم و علاوه بر سه گلی که به ثمر رساندیم موقعیت‌های زیادی هم از دست دادیم. طبیعی است که شادی من خیلی زیاد است، چون بازیکنان من استحقاق تمام تبریک‌های من را دارند و آنها عادت به برد را دوباره نشان دادند و گفتند استحقاق تبدیل شدن به تیم قهرمان را دارند. امیدوارم بتوانیم همیشه هواداران‌مان را خوشحال کنیم و این برد را به آنها تبریک می‌گویم.

برانکو تصریح کرد: اگر این اختلاف را با تراکتورسازی حفظ نکنیم، این برد ارزشی نخواهد داشت و اعتقادم این است باید انگیزه ما بیشتر شود و باید رابطه خوبی به بازیکنان و هواداران ایجاد شود که این قشنگ‌ترین چیز در ورزش است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که به برد 3 بر صفر فکر مقابل می‌کرد یا نه، گفت: هرگز به اینکه با چند گل بازی را ببریم فکر نمی‌کنم، چون هدف اصلی ما پیروزی است و به تعداد گل اهمیت نمی‌دهیم. ما در بازی‌های دیگری هم بود که موقعیت‌های زیادی داشتیم، اما فقط یک گل می‌زنیم. البته شاگردانم من هم مانند هر مربی دیگری از برد با اقتدار بیشتر خوشحال می‌شوم. من به فولاد احترام می‌گذارم و آنها تیم خوبی دارند و برای هر حریفی سر سخت هستند.

سعداوی: این باخت صد درصد تقصیر من است

نعیم سعداوی پس از شکست سنگین مقابل پرسپولیس گفت: واقعیت این است که فرصت و زمان لازم را در اختیار نداشتیم و با یک جلسه تمرین مقابل پرسپولیس بازی کردیم و آنطور که باید و شاید فرصت نداشتیم کار تاکتیکی کنیم.

وی ادامه داد: باید قبول کنیم وقتی در دقیقه اول آن هم مقابل پرسپولیس گل می‌خوریم، کار سخت می‌شود. قبل از بازی هم 25 دقیقه تأخیر ایجاد شد و این مسئله روی تمرکز و آمادگی بچه‌های ما تأثیر گذاشت. با این حال ما آمده بودیم که برنده شویم، اما اتفاقاتی رخ داد که شکست خوردیم. باید از هواداران عذرخواهی کنم که در روزی که آمده بودند و ما را به خوبی تشویق کردند، باختیم و شرمنده آنها شدیم.

سعداوی خاطرنشان کرد: این باخت صد درصد تقصیر من است، اما باید بگویم روزهای خوبی پیش‌روی فولاد و بازیکنانش قرار دارد. در فوتبال قرار نیست ما هر روز خوب باشیم و ممکن است یک روز هم روز ما نباشد و به نظرم مهم‌ترین دلیل باخت ما مقابل پرسپولیس 10 دقیقه ابتدایی بازی بود که دو گل خوردیم. بعد از آن یا باید دفاع مطلق می‌کردیم تا بیشتر گل نخوریم یا برای جبران حمله می‌کردیم که ما راه دوم را انتخاب کردیم. تعویض‌های ما هم برای جبران گل بود و حملات زیادی هم انجام دادیم، اما نتوانستیم گل‌های خورده را جبران کنیم و این طبیعت فوتبال است.

سرمربی فولاد در خصوص اینکه برخی بازیکنان تیمش به خصوص ساسان انصاری عصبی بودند، اظهار داشت: حرف شما را می‌پذیرم. بالاخره شاید دلیل اصلی آن مسئله‌ای بوده است، اما ما در این بازی دنبال این بودیم که نتیجه را جبران کنیم تا شرمنده هواداران نشویم. در روزی که آنها به خوبی ما را حمایت کردند، دوست نداشتیم در شهر خودمان اینگونه شکست بخوریم، اما این اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: اصلاً به چنین باختی فکر نمی‌کردم، چون به توانایی‌های تیم خودم و تیم حریف فکر می‌کردم. در فوتبال گاهی اوقات اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی رخ می‌دهد و توپی که فکر می‌کنید به اوت می‌رود، وارد دروازه می‌شود. در کل می‌خواهم بگویم ما اتفاق خاصی رخ نداده و هنوز فرصت برای ما هست و جا برای جبران داریم. این باخت چیزی را تمام نکرده و باید با تمام وجود تا آخر فصل راه‌مان را با این هواداران خوبی که داریم ادامه بدهیم. امیدوارم در پایان فصل سرافراز باشیم و سرمان مقابل هواداران بالا باشد.

سعداوی در پاسخ به این سؤال که از بازیکن خارجی جدید تیمش راضی است یا نه و دلیل جدایی مهرداد جماعتی چه بود، تأکید کرد: ارنست، بازیکن جدید ما چند ماه از شرایط بازی دور بوده و نیاز به زمان دارد تا به شرایط آرمانی برسد و بهتر شود. تیم‌مان در شرایط سختی قرار داشت که ارنست به زمین آمد و شاید نتوانست کاری انجام دهد، اما مطمئن باشید در آینده به بازیکنی تبدیل خواهد شد که به سود تیم ماست. از ابتدای فصل فشار تیم ما روی 12، 13 بازیکن بوده و باید در ادامه این فشار را بین بازیکنان تقسیم کنیم تا بهتر شویم. من ابتدای صحبت‌هایم نمی‌خواستم این صحبت‌ها را انجام بدهم و باخت را توجیه کنم و حتی گفتم مقصر این باخت خودم هستم.

وی افزود: در خصوص جدایی مهرداد جماعتی هم باید بگویم وقتی یک بازیکن از تیم جدا می‌شود، دو اتفاق ممکن است رخ داده باشد. یا بازیکن خودش تصمیم می‌گیرد جدا شود یا مجموعه چنین تصمیمی دارد. جماعتی بازیکن خوبی است و روزهای خوبی در فولاد داشت و امیدوارم موفق باشد. این بازیکن خودش خواست که در محیط جدیدی کارش را ادامه بدهد و ما هم مخالفتی نکردیم. اکبر ایمانی هم خودش خواست از جمع ما جدا شود و به پدیده رفت.

سرمربی فولاد درباره اینکه آیا بختیار رحمانی می‌تواند از بازی بعدی به این تیم کمک کند یا نه، گفت: بختیار رحمانی از فردا با ما تمرین می‌کند. میثم دورقی هم به جمع ما اضافه شده است و به تمرینات می‌آید. ما یک جای خالی دیگر هم داریم که سعی می‌کنیم بازیکنی که به دردمان می‌خورد را بگیریم.

وی در واکنش به این مسئله که 50 درصد سکوها امروز متعلق به پرسپولیسی‌ها بود و چرا قانونی اجرا نشد، گفت: من می‌خواهم در خصوص مسائلی که به فوتبال‌مان آسیب می‌زند، صحبت کنم. شما ببینید که بازیکنی با ما قرارداد داخلی دارد، اما تیم دیگری می‌آید و با بازیکن ما قرارداد ببندد. می‌گویند رأی کمیته انضباطی صادر شده است و من هم به رأی کمیته انضباطی احترام می‌گذارم، اما در این رأی هم گفتند پس از پایان خدمت رفیعی به موضوع قرارداد او رسیدگی می‌شود. چه کسی به این مسئله رسیدگی کرد؟ رفیعی بلافاصله پس از پایان خدمتش با پرسپولیس قرارداد بست، کارت بازی‌اش صادر شد و بازی کرد. مگر آقایان نمی‌گفتند که اگر تیم‌های بدهکار تسویه حساب نکنند، اجازه نقل و انتقالات به آنها داده نمی‌شود. باشگاه پرسپولیس به خود من 50 میلیون تومان بدهکار است، آیا با من تسویه حساب کردند که اجازه نقل و انتقالات به آنها داده شد؟ به چه دلیل اجازه می‌دهید برخی تیم‌ها روی بازیکن دیگر تیم‌ها دست بگذارند و آنها را بگیرند و هیچ اتفاقی هم رخ ندهد.

**سایپا 0- ذوب آهن 0

فرکی:  فوتبال ایران با فوتبال روز دنیا فرق می‌کند

حسین فرکی پس از نتیجه تساوی مقابل ذوب‌آهن گفت: به هر حال بازی با ذوب‌آهن حاصلش تساوی و تقسیم امتیازات بود. هفته پیش بازی قابل قبولی مقابل پرسپولیس ارائه کردیم که شکست خوردیم و در ادامه مقابل ذوب‌آهن که سوم جدول است قرار گرفتیم، تیمی که 24 گل زده و بازیکنان با کیفیت دارد. این اولین بازی بود که ذوب‌آهن گل نزد و ما هم همین طور. اگر دقت می‌کردیم می‌توانستیم 3 امتیاز را بگیریم.

وی افزود: روز سختی را مقابل ذوب‌آهن سپری کردیم. در نیم‌فصل دوم 4،5 بازیکن اضافه کردیم. در واقع با بازیکنان جدیدمان به خاطر کمبود وقت و فشردگی بازی‌ها فرصت هماهنگی پیدا نمی‌کنند. بازی بعدمان مقابل سیاه‌جامگان است، بعد از 5 روز بازی داریم و میزبان هستیم. فشردگی بازی‌ها به ما اجازه نمی‌دهد که هماهنگ شویم. فولادشهر در مقایسه با زمین آزادی و یادگار و نقش جهان زمین خوبی ندارد ولی نسبت به قبل بهتر شده که در مجموع این زمین باید به طور اساسی زیرسازی شود که به عمر فوتبالی ما قد نمی‌دهد.

سرمربی سایپا در مورد نقل و انتقالات هم خاطرنشان کرد: ما هم بازیکنانی را جذب کردیم که به ما کمک کنند نتایج بهتری بگیریم اما از طرفی هم باید به بازیکنان‌مان حق بدهیم، همان طور که ما درک می‌کنیم شرایط‌مان به چه صورت است. اینها آمده‌اند که به سایپا کمک کنند و بدون استرس و به راحتی بتوانند کیفیت‌شان را ارائه دهند. ما با یکی‌دو تا برد می‌توانیم شرایط‌مان را در جدول تغییر دهیم و من اعتقاد دارم که سایپا جایگاهش اینجا نیست.

فرکی با اشاره به تمرینات پیش فصل و نیم‌فصل که در آماده‌سازی تیم‌ها تاثیر دارد، گفت:  این سوال را باید در فوتبالی که در آن نیم‌فصل و زمان مناسب وجود دارد، پرسید. در فوتبال ما با برنامه‌ریزی موجود، تیم‌ها‌ خود را آماده‌ می‌کنند چون اینجا با فوتبال روز دنیا فرق می‌کند و به هر حال هنر مربیان است که هر 4،5 روز یک بار بازی برگزار کنند. 

مجتبی حسینی: در زمینی ناهموار فوتبال خوبی ارائه کردیم

مجتبی حسینی پس از تساوی تیمش مقابل سایپا گفت: نیمه اول بازی پایاپایی بود، اما با همه احترامی که برای حریف قائلم ما در نیمه دوم خیلی بهتر بودیم. از طرفی ناراحت هستم که بازی مساوی شد و از طرفی خوشحالم که بازیکنانم بازی خوبی به نمایش گذاشتند و در زمینی ناهموار فوتبال خوبی ارائه کردند. من مطمئنم اگر بچه‌ها در ادامه راه همین روند را داشته باشند و بازیکنان جدیدی هم به خدمت نگیریم، همین بچه‌هایی که الان داریم می‌توانند به اضافه جوانان تیم به ما کمک کنند.

وی در مورد اطلاعات مربی بدنساز گفت: مربی بدنساز ما اطلاعات روز دنیا را دارد. به شرط اینکه تعطیلات زیاد نداشته باشیم، می‌توانیم با آمادگی لازم در مسابقات شرکت کنیم.

**سپاهان 2 - نفت تهران 1

محمد دایی: اعتراض‌های ما به داور تنها به دیوار می‌خورد

محمد دایی پس از شکست ناباورانه مقابل مقابل سپاهان اصفهان گفت: 33 امتیاز کسب شده را به سپاهان تبریک می‌گویم. بازی خوبی بود و هواداران لذت بردند. هر دو  تیم بازی خوبی ارائه دادند و به نظرم ما هم می‌توانستیم برنده این دیدار باشیم، اما خسته شده بودیم. 

وی افزود: در یک صحنه که می‌توانستیم از حریف خود پیش بیفتیم، داور پنالتی ما را نگرفت و پس از آن گل خوردیم. اعتراض‌های ما تنها به دیوار می‌خورد، مطمئن باشید این مسائل گریبان همه تیم‌ها را خواهد گرفت. داور هر طوری دلش می‌خواهد سوت می‌زند. ضعف داوری را فقط در میدان مسابقه نمی‌بینیم، بلکه حواشی بیرون هم روی آن تاثیر دارد. داور باید قوی باشد و تحت تاثیر جو ورزشگاه قرار نگیرد. علاوه بر این چیدمان داوری نیز آن طور که باید نیست و اگر همه مسائل به درستی صورت گیرد داوری ما خوب خواهد شد. 

مربی تیم فوتبال نفت تهران در ادامه تصریح کرد: زمانی که داور از تماشاگران ناسزا می‌شنود به طور حتم تحت تاثیر فشار ورزشگاه قرار می‌گیرد. در این اشتباهات داور به تنهایی مقصر نیست بلکه تمام فوتبال ما مقصر است. داوران برای تیم‌های پرتماشاگری مانند استقلال و پرسپولیس و سپاهان به خوبی سوت می‌زنند. تیم ما با کادر فنی و بازیکنان خود جمعاً 40 نفر می‌شود و هیچ هواداری نداریم. هر کجا بازی می‌کنیم باید بجنگیم و دعوا کنیم تا حق‌مان را بگیریم. داوران از 40 نفر حمایت نمی‌کنند.

دایی در ادامه انتقاداتش از وضعیت داوری به دیدارهای گذشته نفت تهران و استقلال اشاره کرد و گفت: ما 3 بازی با استقلال انجام داده‌ایم، در بازی نخست 2 پنالتی و یک اخراج برای ما گرفته نشد. در دومین بازی گل آفساید حریف به اشتباه سالم اعلام شد. در سومین بازی هم با خطایی که به اشتباه گرفته شد گل خوردیم و بازی را واگذار کردیم. چرا ما نباید مثل تیم‌های دیگر باشیم. زمانی که علی دایی اعتراض می‌کند او را محروم می‌کنند و 20 روز جواب تلفن ما را نمی‌دهند. امیدوارم روزی برسد که با همه تیم‌ها یکسان برخورد شود و جلو ناهنجاری‌ها گرفته شود. 

وی با اشاره به اعتراض هواداران سپاهان نسبت به تیم نفت، تصریح کرد: واقعاً متاسفم هواداران زمانی که تیم‌شان شکست می‌خورد اعتراض می‌کنند، اما در بازی امروز در زمانی هم که پیروز شدند ما را مافیا نامیدند. مگر یک نفر به تنهایی می‌تواند مافیا باشد. مافیا دسته دسته هستند و کسانی مافیا هستند که اینگونه یک نفر را محروم می‌کنند. اگر دوست دارند تیم‌های پر طرفدار قهرمان باشند به دیگر تیم‌ها بگویند تلاش نکنند. مشکل ما از بالا تا پایین فوتبال ما است. 

مربی تیم فوتبال نفت تهران در ادامه گفت: زمانی که سپاهان را در جام حذفی بردیم و به فینال رسیدیم شمشیرها برای ما از رو بسته شد. تیم‌هایی که هوادار، پول و زور دارند نتایج خود را پیش می‌برند. نمی‌گویم داور از روی عمد از این کار را می‌کند. در این شرایط ممکن است همه این کار را بکنند.

دایی در ادامه با اشاره به بازی بدون تماشاگر استقلال و استقلال خوزستان، خاطر نشان کرد: ما با بدون تماشاگر بودن بازی استقلال مخالف بودیم. به جای این که 20 هزار نفر را محروم کنند باید 5 الی 6 نفری که جو را متشنج می‌کنند را پیدا کنند. نمی‌دانم چرا این کار برای بعضی‌ها سخت است. 

قنبری: می‌دانستیم که نفت آمده تا بازی را از سرعت بیندازد

کریم قنبری پس از برتری 2 بر یک سپاهان مقابل نفت تهران گفت: بازی سختی بود و باتوجه به اینکه دو هفته پیش با این تیم در جام حذفی بازی کرده بودیم، شناخت دو تیم از همه زیاد بود. می‌دانستیم که نفت آمده تا بازی را از سرعت بیندازد.

وی افزود: در نیمه نخست بیش از 8 مورد بود که تیم نفت بازی را متوقف کرد. البته ما روی یک ضد حمله و اشتباه بازیکنان جوان گل دریافت کردیم. نیمه دوم را بسیار خوب شروع کردیم و با فشار بیش از اندازه‌ای که به حریف آوردیم توانستیم دو گل بزنیم. بیش از 70 درصد تیم ما تغییر کرده است، اما ما فوتبال روز دنیا را ارائه می‌کنیم.

مربی تیم فوتبال سپاهان در خصوص وضعیت عبدالله ویسی که راهی بیمارستان شد، گفت: ویسی به دلیل فشار زیادی بازی حالش بد شد، اما خوشبختانه پس از بازی تماس داشتیم و حال او بهتر بود. به هواداران سپاهان خسته نباشید می‌گویم، اما برخی به دنبال ایجاد حواشی در سکوها هستند. تیم ما جوان است و نیاز به حمایت این هواداران دارد.

وی درباره عملکرد داور در این دیدار خاطر نشان کرد: داور عملکرد خوبی داشت. داوران‌مان به دلیل این که جوان شده‌اند نیاز به زمان دارند، این که تیم‌ها و مربیان با تحت فشار گذاشتن داور کار خود را پیش ببرند، درست نیست. ما تا دقیقه 65 از حریف خود عقب بودیم ولی هیچ فشاری روی داور نیاوردیم. از دیگر تیم‌ها نیز درخواست دارم روی داوران فشار نیاورند و بگذارند آنها کار خود را انجام دهند.

**گسترش فولاد 2- ماشین ساز ی1

کمالوند: همه می‌دانند من کسی نیستم که به بازیکن باج بدهم

فراز کمالوند پس از پیروزی تیمش مقابل ماشین‌سازی تبریز گفت: بازی سختی بود، چرا که ماشین‌سازی چیزی برای از دست دادن نداشت و توانستیم در دقایق پایانی به پیروزی برسیم.

سرمربی گسترش فولاد افزود: شروع خوبی نداشتیم اما در ادامه بازی را در اختیار گرفتیم. خیلی خوشحالم که تیم روند رو به رشد خودش را ادامه می‌دهد. کسانی که فراز کمالوند را می‌شناسند، می‌دانند من کسی نیستم که به بازیکن باج بدهم. من با بی‌انضباطی به بدترین شکل ممکن برخورد می‌کنم. امروز در روزی که بازی سختی داشتیم و شیمبا هم به دلیل مصدومیت در کنار ما نبود و به خاطر بی‌انضباطی شجاعیان را از لیست 18 نفره کنار گذاشتم.

وی در مورد عملکرد خریدهای جدیدش در این دیدار گفت: خرسندنیا امروز خیلی خوب بازی کرد. او از حریف خیلی خوب توپ‌گیری می‌کرد و من از عملکرد او راضی هستم. همچنین در مورد نصرتی هم باید بگویم که سن من و نصرتی به هم نزدیک است اما ما شرایطی مانند پدر و پسر داریم. او را من برای اولین بار به تبریز آوردم و با یکدیگر دوست هستیم. همچنین از سید محسن حسینی و مرتضی اسدی راضی‌ام و در دیدارهای آینده از او استفاده خواهم کرد.ما سعی می‌کنیم از یک بازیکن در پست‌های مختلف استفاده کنیم، چون تغییرات ما امروز راضی‌کننده بود.

کمالوند با اشاره به عملکرد داور دربی تبریز، خاطرنشان کرد:فیلم آن صحنه را هم دیدم. نه تنها پنالتی کاملا درست بود بلکه حتی کارت هم داشت.این ما هستیم که باید به داور اعتراض کنیم.  در هر صورت فکر می‌کنم اشتباهات داوری در این دیدار تاثیرگذار نبود.

سرمربی تیم گسترش فولاد درباره جدایی محمدرضا خلعتبری از تیم گسترش فولاد، گفت: اجازه بدهید به این سوال پاسخ ندهم. او بازیکن ما بود و ما هم از او راضی بودیم اما خلعتبری حالا در تیم دیگری بازی می‌کند و این درست نیست که در رابطه با اتفاقات گذاشته حرف بزنیم.

وی در پایان گفت:ما تلاش می‌کنیم در همه بازی‌ها با قدرت حاضر شویم و بازی تماشگر پسندی ارائه کنیم. هیچ‌کدام از بازی‌ها فرقی برای ما ندارد و در همه بازی‌ها برای کسب 3 امتیاز به میدان می‌رویم.

کاظمی: 3 هفته است که از داوری ضربه خوردیم

فرهاد کاظمی پس از شکست تیمش مقابل گسترش گفت: به اهدافی که در نیمه دوم داشتیم نزدیک شدیم اما پنالتی هم یکی از شانس‌های بازی است و ما با ضربه پنالتی که حریف زد بازی را واگذار کردیم. شرایط تیم ما بهتر از قبل شده است.

وی افزود: روی یک اشتباه ساده تاکتیکی گل اول را به حریف هدیه دادیم اما درباره گل دومی بحثی ندارم. من فکر می‌کردم فوتبال 11 نفره است ولی اینجا باید با خیلی‌ها جنگید و فقط بحث فنی نیست. باید آماده باشیم و تیمی مهیا کنیم که حداقل بتواند در دیدارها برنده شود.

کاظمی در ادامه یادآور شد: چهار هفته است که به اینجا آمدم اما 3 هفته است که از داوری ضربه خوردیم. من با آنالیز داوری کاری ندارم اما از لحاظ فنی خوب بودیم. ما به زمان نیاز داریم. قول می‌‎دهم که تیم در لیگ برتر بماند و رتبه خوبی کسب کند.

وی تاکید کرد: با کسانی که با داوری اعتراض کردند برخورد کردم. بچه‌ها باید بدانند که در صورت گرفتن اخطار بی‌مورد 50 میلیون تومان جریمه خواهد شد.حبیب و کاخا در این بازی کارت زرد بی‌مورد گرفتند و دیدار هفته بعد را از دست دادند. البته داور می‌توانست به آنان اخطار ندهد اما من کاری به این حواشی ندارم و باید تیمم را از نظر فنی بهتر کنم.

کاظمی تصریح کرد: با چند بازی نمی‌توان بهتر شد. بعضی بازیکنان ما 3 هفته است که به جمع ما اضافه شدند. ما هفته‌ها است که نتوانستیم خوب تمرین کنیم. از هواداران ماشین‌سازی هم تشکر می‌کنم. آنان حق دارند که نگران باشند. هفته‌ها مثل آب در حال گذر است و پنالتی‌های ما گرفته نمی‌شود. بازیکنان فشار زیادی را متحمل می‌شوند. هواداران هم این‌ها را می‌بینند و عصبانی می‌شوند.

وی درخصوص از دست دادن موقعیت گل توسط بازیکنانش گفت: چند بازیکن ما می‌توانند در جلوی زمین بازی کنند اما ما باز هم یک مهاجم دیگر به خدمت خواهیم گرفت. مشکلات زیادی داریم اما اگر در لیگ نمانیم از فوتبال خداحافظی می‌کنم.

**سیاه جامگان1- پدیده1

خداداد عزیزی:  به دنبال جذب رضا عنایتی هستیم

خداد عزیزی پس از تساوی تیمش مقابل پدیده گفت: درست است که بازی برای ما بار فنی داشت اما متأسفانه در نتیجه‌گیری توفیق لازم را نداشتیم. عملکرد بازیکنان من مقابل پدیده یکی از روزهای خوب آنها در این فصل بود و موقعیت‌های خوبی برای بردن داشتیم و تا حدودی سوار بازی بودیم اما متأسفانه از آنها استفاده نکردیم.

وی ادامه داد: امروز شاهد دیدار خوبی از سوی هر دو تیم بودیم. دو تیم برای بردن به زمین آمده بودند و به هیچ عنوان دفاع نکردند. پدیده هم در این دیدار موقعیت‌هایی داشت اما شاید بچه‌های ما با توجه به انگیزه بیشتری برای بردن داشتند به خصوص در نیمه دوم موقعیت‌های بهتری به دست آوردند. گل پدیده روی اشتباه بازیکنان ما به ثمر رسید و در نهایت بازی به تساوی انجامید. من از عملکرد بازیکنانم راضی هستم چرا که همه توان خود را گذاشتند.

سرمربی تیم فوتبال سیاه‌جامگان در خصوص عملکرد علیرضا فغانی داور مسابقه عنوان کرد: من تصمیم گرفتم دیگر در خصوص داوری صحبت نکنم. فغانی از داوران بزرگ ماست و همه داوران هم مرتکب اشتباه می‌شوند. امروز اصلاً توجه‌ای به عملکرد داور نداشتم و بیشتر حواسم به بازی بود. باید خودمان را درست کنیم و کاری به عملکرد داور نداشته باشیم.

عزیزی ادامه داد: بر خلاف اینکه گفته می‌شود اشتباهات داوری نیز به دو بخش تأثیرگذار و غیرتأثیرگذار تقسیم می‌شود من با این نظر مخالف هستم اما طبق گفته آقای فردوسی‌پور فغانی اشتباه تأثیرگذاری نداشت.

وی با تمجید از شهردار مشهد عنوان کرد: مجموعه ما و پدیده باید تشکر ویژه‌ای از شهردار مشهد داشته باشیم. معمولا در شهر ما این اتفاق که آدم‌ها دور هم جمع شوند کمتر دیده شود اما با همت مرتضوی قبل از این دیدار این اتفاق افتاد.

سرمربی سیاه‌جامگان ادامه داد: شهردار مشهد به ما قول داد از این به بعد در هر بازی با تبلیغ مشهد پایتخت معنوی ایران 50 میلیون به هر تیم هدیه بدهد که این رقم با توجه به شرایط مالی هر دو تیم کمک بسیار خوبی است.

عزیزی تصریح کرد: شدیداً دچار مشکلات مالی هستیم و امیدواریم استاندار خراسان رضوی نیز به ما کمک کند. چطور می‌شود در خوزستان به تیم استقلال خوزستان این شهر مبلغی بین یک تا 3 میلیارد تومان کمک می‌شود اما این اتفاق در مشهد نمی‌افتد. من فکر می‌کنم در حال حاضر سیاه‌جامگان و پدیده با توجه به عملکرد تیم‌های صبای قم و ماشین‌سازی جایگاه خوبی در جدول دارند اما اگر خدای ناکرده در چند هفته آینده این دو تیم وارد بحران شوند در آن مقطع کمک هیچکس دیگر فایده‌ای نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: اگر قرار نیست کمکی به این دو تیم صورت گیرد اعلام شود تا دو تیم تلاش خودشان را انجام دهند و زورشان را برای ماندن در لیگ بزنند. مشهد در حال حاضر دو تیم در لیگ برتر دارد اما سایر استان‌ها آرزوی یک تیم را در لیگ برتر دارند. در شهر بابل هزینه‌های زیادی صورت می‌گیرد تا خونه‌به‌خونه به لیگ برتر صعود کند اما ما دو تیم در لیگ داریم و هیچکس کمکی نمی‌کند.

سرمربی سیاه‌جامگان ادامه داد: در حال حاضر در تیم سیاه‌جامگان 8 بازیکن مشهدی در ترکیب اصلی حضور دارند و فکر می‌کنم در پدیده نیز 5 بازیکن مشهدی حضور داشته باشند. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم ابتدا بازیکنان بومی را بازی بدهیم چرا که این دو تیم برای مشهد است و باید به جوانان این استان اهمیت بیشتری بدهیم.

عزیزی در پاسخ به این سوال که با توجه به تساوی دو تیم مبلغ 50 میلیون پاداش شهردار بین دو تیم تقسیم خواهد شد، عنوان کرد: من از شهردار خواهش می‌کنم به هر دو تیم این 50 میلیون تومان را بدهند. احساس می‌کنم شهردار به دنبال فوتبالی زیبا بود که این اتفاق در بازی امروز افتاد.

وی در خصوص وضعیت این باشگاه در فصل نقل و انتقالات لیگ برتر گفت: یک جای خالی داریم و به دنبال جذب رضا عنایتی هستیم. عنایتی از بازیکنان بزرگ و سمبل ابومسلم مشهد است و اصلاً درست نیست این بازیکن یا حسین بادامکی که سابقه حضور در تیم ملی را دارد در شهر دیگری از فوتبال خداحافظی کند. این اتفاق در مورد من افتاد اما نباید اجازه دهیم بازیکنان بزرگ مشهد در شهرهای دیگر از فوتبال خداحافظی کنند.

تیم سیاه‌جامگان خاطرنشان کرد: وقتی من شنیدم عنایتی تمایل دارد به تیم ما بیاید از حضور وی استقبال کردم. امیدوارم عنایتی بتواند قرارداد فسخ کند چرا که با تمام وجود از او استقبال می‌کنیم.

مهاجری: تعویض مهرداد کفشگری لطمه بزرگی برای ما بود

رضا مهاجری پس از تساوی تیمش مقابل سیاه جامگان گفت: امروز دوست داشتیم برنده بازی باشیم اما شکل کار ما به گونه‌ای بود که نتوانستیم به هدف خود دست یابیم. سیاه‌جامگان امروز بهتر از ما ظاهر شد و میل و انگیزه آنها برای بردن بیشتر از ما بود. در این بازی نتوانستیم از کارهای تاکتیکی که در تمرینات قبل از این دیدار برنامه‌ریزی کرده بودیم استفاده کنیم. من به دو تیم خسته نباشید می‌گویم و اعتقاد دارم ما برای رسیدن به 3 امتیاز انگیزه و تلاش لازم را انجام ندادیم.

وی در خصوص عملکرد داور مسابقه عنوان کرد: فغانی از داوران خوب آسیا و حتی دنیاست و من در جایگاهی نیستم که نسبت به عملکرد او اظهارنظری داشته باشم..

سرمربی تیم فوتبال پدیده در پاسخ به این سوال که با این تساوی و تقسیم امتیازات بین دو تیم چه کسی بیشترین بهره را خواهد برد، گفت: من فکر می‌کنم این تساوی به نفع آقای شهردار شد.

مهاجری در خصوص عملکرد مهرداد کفشگری گفت: تعویض مهرداد کفشگری لطمه بزرگی برای ما بود کارت بازی دیوید ویکروم امروز صادر نشد و بعد از مصدومیت مهرداد ما عملاً میانه میدان را از دست دادیم.

وی در خصوص عملکرد حمزه خذیراوی تصریح کرد: حمزه امروز تلاش خود را انجام داد و حتی روی گل تساوی ما موفق به ارسال پاس گل شد. با توجه به شرایط سنی و جوانی او عملکرد خوبی داشت.

سرمربی تیم فوتبال پدیده در پایان خاطرنشان کرد: امروز از بچه‌ها راضی نبودم و از بد حادثه در روز خوب نبودن برخی از بازیکنان ما مجبور شدم میلاد کمندانی را تعویض کنم.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید