تمام نتایج هفته هفدهم لیگ برتر + جدول و برنامه

تثبیت صدرنشینی پرسپولیس و از هوش رفتن عبدالله ویسی!

مهمترین اتفاقات بازی های باقیمانده از هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال بی شک پیروزی پرگل پرسپولیس در اهواز و بیهوش شدن عبدالله ویسی پس از برد سپاهان برابر نفت تهران بود!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، هفته هفدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر عصر امروز (چهارشنبه) با برگزاری 5 مسابقه پایان یافت که در مهمترین بازی ها پرسپولیس در اهواز بردی پرگل برابر فولاد داشت و سپاهان یک بر صفر بازنده برابر نفت تهران هم توانست دو بر یک به پیروزی برسد تا همین عامل از هوش رفتن عبدالله ویسی سرمربی این تیم شود!

** مشروح نتایج بازی های امروز:

پرسپولیس 3 - فولاد صفر

در حالی که قرار بود سوت آغاز بازی رأس ساعت ۱۵ زده شود اما به دلیل مشکلاتی که هنگام ورود تماشاگران به ورزشگاه ایجاد شد، این دیدار با حدود نیم‌ساعت تاخیر آغاز شد.

پرسپولیس در این مسابقه با نتیجه سه بر صفر توانست میزبان اهوازی خود را شکست دهد و گل های این بازی را مهدی طارمی (2)، وحید امیری (12) و علی علیپور (48) به ثمر رساندند.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، حسین ماهینی، صادق محرمی، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان، علی علیپور، سروش رفیعی (۷۲ سامان نریمان‌جهان)، وحید امیری و مهدی طارمی (۸۸ ولادیمیر پریموف).

ترکیب فولاد: وحید طالب‌لو،‌ سروش سعیدی، ایوب والی، عبدالله کرمی، سینا مریدی، حمید بوحمدان، احمد عبدالله‌زاده (۵۲ ارنست ان‌فور)، ماتیاس چاگو (۴۵ محمود مطلق‌زاده)، عبدالله ناصری (۷۰۰، بهرام رشید فرخی)، اسماعیل شریفات و ساسان انصاری.

گزارش نیمه اول:

در دقیقه ۲ ، مهدی طارمی نخستین گل بازی را به ثمر رساند. وحید امیری توپ را از روی خط طولی پرتاب کرد تا طارمی با پشت سرش توپ را به تور دروازه فولاد بچسباند.

در دقیقه 3، ساسان انصاری نزدیک بود گل تساوی را به ثمر برساند اما توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۱۰، طالب‌لو هنگام آغاز بازی اشتباه کرد و توپ را به طارمی داد ولی خودش به سرعت اشتباهش را جبران و توپ را دور کرد.

در دقیقه ۱۲، محسن مسلمان توپی را به روی دروازه فولاد ارسال کرد و وحید امیری با ضربه سر گل دوم تیمش را به ثمر رساند. خروج اشتباه طالب‌لو از درون دروازه هم در این گل موثر بود.

در دقیقه ۲۰، ساسان انصاری پشت محوطه جریمه تنها با یک مدافع پرسپولیس روبه‌رو بود اما توپ را به اشتباه به همان یک نفر کوبید تا در اختیار بیرانوند قرار بگیرد.

در دقیقه ۳۰، فولادی‌ها در شلوغی داخل محوطه جریمه پرسپولیس می‌توانستند به گل برسند اما مدافعان تیم مهمان هوشیارانه توپ را دور کردند.

در دقیقه ۳۱، طارمی داخل محوطه جریمه ضربه قیچی برگردان زیبایی زد که توپ به تیرک دروازه برخورد کرد تا آه از نهاد پرسپولیسی‌ها بلند شود.

نیمه دوم

در دقیقه ۴۷، محسن مسلمان پا به توپ وارد محوطه جریمه شد و اقدام به شوت‌زنی کرد اما طالب‌لو خیلی خوب توپ را دفع کرد.

در دقیقه ۴۸، وحید امیری از سمت راست زمین فولاد نفوذ کرد و توپ را به روی دروازه فرستاد. مهدی طارمی بالاتر از همه با ضربه سر توپ را به علی علی‌پور رساند تا او دروازه خالی فولاد را باز کند.

در دقیقه ۵۷، طارمی جلوی دروازه سرنگون شد و معتقد بود خطای پنالتی صورت گرفته اما داور اعتقادی به خطا نداشت و بازی را ادامه داد.

در دقیقه ۶۱، ساسان انصاری در یک قدمی دروازه پرسپولیس شوتی محکم و زمینی را روانه دروازه کرد اما بیرانوند به خوبی توپ را دور کرد.

در دقیقه ۶۶، سروش رفیعی یک‌تنه سه مدافع فولاد را سردرگم کرد و به سمت دروازه شوت زد اما توپ از بالای دروازه بیرون رفت.

در دقیقه ۶۹، مسلمان شوت محکمی به سمت دروازه فولاد زد که طالب‌لو به سختی و در دو مرحله توپ را مهار کرد.

در دقیقه ۷۰، پرسپولیس گل دیگری به ثمر رساند اما قبل از آن داور به نشانه آفساید در سوتش دمیده بود.

در دقیقه ۸۳، فولاد در گوشه زمین پرسپولیس صاحب ضربه ایستگاهی شد اما از این فرصت بهره‌ای نبرد.

با این نتیجه پرسپویس با 38 امتیاز جایگاه خود را در صدر جدول تثبیت کرد و فولاد هم با 23 امتیاز در رده هشتم قرار گرفت.

** سپاهان 2 - نفت تهران 1

آن چیزی که اتفاقات این بازی را حتی پررنگ تر از نتیجه آن کرد، از هوش رفتن عبدالله ویسی سرمربی تیم سپاهان مدتی پس از گل دوم تیمش، آن هم بخاطر خوشحالی بیش از حد بود. ویسی را بعد از این اتفاق به بیمارستان انتقال دادند!

شاگردان ویسی در اصفهان میزبان نفت تهران بودند که در نیمه اول این دیدار توحید غلامی بازیکن تیم فوتبال نفت تهران توانست در دقیقه 28 برای این تیم گلزنی کند.  اما در نیمه دوم این سپاهانی ها بودند که توانستند با گل مسعود حسن زاده در دقیقه 64 و مهرداد محمدی در دقیقه 66 بازی را دو بر یک به سود خود به پایان برسانند.

با این نتیجه سپاهان با ۲۶ امتیاز به رده چهارم جدول رده‌بندی صعود کرد. همچنین نفت با این شکست با ۲۳ امتیاز در رده هشتم باقی ماند.

** گسترش فولاد 2 - ماشین سازی تبریز 1

در تبریز گسترش فولاد به مصاف ماشین سازی رفت که نبرد بین شاگردان فرهاد کاظمی و فراز کمالوند با پیروزی گسترشی‌ها به پایان رسید.

رضا خالقی‌فر در دقیقه ۵۹ و مسعود ابراهیم‌زاده دقیقه ۹۲ از روی نقطه پنالتی گل‌های تیم کمالوند را زدند و تک گل ماشین‌سازی را در این دیدار پیام صادقیان در دقیقه ۷۶ به ثمر رساند.

شاگردان کمالوند با این سه امتیاز ۲۴ امتیازی شدند و در رده هفتم جدول رده‌بندی صعود کردند. ماشین‌سازی نیز با ۸ امتیاز قعرنشین جدول باقی ماند.

** سیاه جامگان 1 - پدیده 1

اما دربی مشهد هم با تساوی به پایان رسید. تیم سیاه جامگان به مصاف پدیده مشهد رفت که در این دیدار میلاد کمندانی در دقیقه ۳۷ دروازه سیاه جامگان را باز کرد اما سه دقیقه بعد عباس عسگری گل تساوی را وارد دروازه پدیده کرد واین بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

پدیده با کسب این تساوی ۱۸ امتیازی شد و در رتبه دوازدهم قرار گرفت. سیاه جامگان نیز با کسب ۱۵ امتیاز و یک رتبه پایین‌تر از همشهری خود در مکان سیزدهم جدول جای گرفت.

** سایپا صفر - ذوب آهن صفر

در  دیگر بازی این هفته هم سایپا میزبان ذوب آهن اصفهان بود که این دیدار در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید. در این مسابقه جری بینگستون مهاجم تیم فوتبال ذوب آهن فرصت خوبی در اواخر نیمه دوم به دست آورد اما ضربه این بازیکن به تیرک افقی دروازه برخورد کرد.

در اواسط نیمه نخست دیدار مهران درخشان مهر بازیکن تیم فوتبال ذوب آهن پس از برخوردی که با غلامرضا رضایی داشت، از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شدیدی شد و در ادامه پس از تعویض به وسیله آمبولانس به بیمارستان منتقل شد.

با این تساوی سایپا 14 امتیازی شد و در رده چهاردهم جدول ایستاد؛ همچنین ذوب آهن به امتیاز 29 رسید و در جایگاه سومی جدول باقی ماند.

به گزارش جی پلاس در همین چهارچوب دیروز نیز سه مسابقه برگزار شد که نتایج زیر حاصل شد:

استقلال تهران 1 - استقلال خوزستان 2

پیکان صفر - صبا 1

تراکتورسازی 2 - صنعت نفت آبادان 2

** جدول لیگ برتر پس از هفته هفدهم:

1- پرسپولیس                  38 امتیاز

2- تراکتورسازی               34 امتیاز

3- ذوب آهن                     29 امتیاز

4- سپاهان                       26 امتیاز

5- پیکان                          26 امتیاز

6- استقلال                       25 امتیاز

7- گسترش فولاد              24 امتیاز

8- فولاد                            23 امتیاز

9- نفت تهران                   23 امتیاز

10- استقلال خوزستان    21 امتیاز

11- صنعت نفت آبادان     20 امتیاز

12- پدیده                        18 امتیاز

13- سیاه جامگان            15 امتیاز

14- سایپا                        14 امتیاز

15- صبا                          12 امتیاز

16- ماشین سازی              8 امتیاز

به گزارش جی پلاس هفته هجدهم رقابت های لیگ برتر روزهای یکشنبه و دوشنبه (3 و 4 بهمن) برگزار خواهد شد که برنامه آن به شرح زیر است:

** یکشنبه 3 بهمن

ماشین سازی - صبا

پیکان - تراکتورسازی

صنفت نفت آبادان - استقلال تهران

** دوشنبه (4 بهمن)

استقلال خوزستان - سپاهان

پدیده مشهد - نفت تهران

سایپا - سیاه جامگان

ذوب آهن - فولاد

پرسپولیس - گسترش فولاد تبریز

دیدگاه تان را بنویسید