حجت الاسلام رهامی در گفتگو با جی پلاس:

جایگاه آیت الله هاشمی میان مردم بخاطر صبر و بزرگواریشان بود/ مردم باهوش ایران تغییر رفتار منتقدان هاشمی را تشخیص می دهند

حجت الاسلام محسن رهامی گفت: جایگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی در میان مردم بخاطر صبر و بزرگواری ایشان است و آنها تغییر رفتار منتقدان دیروز آیت الله را تشخیص می دهند.

لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام دکتر محسن رهامی در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس با اشاره به حضور مردم در مراسم بدرقه با یار دیرین امام (س)، اظهار کرد: مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی کم نظیر ترین بدرقه مردم بعد از رحلت حضرت امام (س) بود که این نشان از جایگاه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در دل مردم ایران داشت. در میان سیل انبوهی از مردم واقعا احساس می کردیم انقلاب اسلامی ایران و خصوصا جریان اعتدال استوانه و ستون بزرگ خود را از دست داده و متاسفانه این ضربه غیر قابل جبرانی است و معتقدم جریان اعتدال مهمترین حامی اش را از دست داد.

وی درباره جایگزینی مناسب برای ایشان به عنوان پدر جریان اعتدالی کشور، گفت: این موضوعی بسیار سخت و مشکل برای این جریان است. نمی شود کسی را با این سابقه و جایگاه پیدا کرد و شاید فقط بتوان با یک حرکت جمعی به این خواسته رسید. 

رهامی درگذشت آیت الله هاشمی را تاثیرگذار بر انتخابات 96 در اردوگاه اصلاح طلبان و اعتدالگرایان دانست و گفت: اگر بتوانیم انسجام بیشتری پیدا کنیم و این اتفاق ناگوار بتواند وحدت را در اردوگاه اعتداگرایان بیشتر کند، می تواند تاثیر مثبتی در انتخابات 96 داشته باشد.

وی در رابطه با جریان هایی که در زمان حیات آیت الله هاشمی منتقد ایشان بودند و سعی می کردند شخصیت ایشان را خراب کنند اما امروز خود را همراه او نشان می دهند، نیز  به جی پلاس گفت: امروز جریان های منتقد ایشان، تلاش می کنند خود را همراه مردمی که هاشمی را دوست داشتند، نشان دهند. اقبال آیت الله هاشمی در بین مردم باعث شده تا این گروه ها، برای اینکه اقبال خودشان را میان مردم از دست ندهند، تلاش کنند خود را حامی آیت الله هاشمی نشان دهند. خوشبختانه مردم باهوش هستند و تمام این رفتارها را تشخیص می دهند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم می دانند چه کسانی بدترین توهین ها را نسبت به آیت الله هاشمی و بیت ایشان داشته اند ولی با بزرگواری و صبر آیت الله هاشمی آن اهانت ها، برکت الهی شد. امروز این جایگاهی که ایشان در بین مردم دارد به دلیل تحمل و صبر زیادشان است.

دیدگاه تان را بنویسید