امام خمینی (س): بدخواهان باید بدانند هاشمى زنده است چون نهضت زنده است

پس از شهادت استاد مطهری، نام آیت الله هاشمی رفسنجانی در لیست ترور گروهک تروریستی فرقان قرار گرفت اما به فضل خدا این توطئه ناکام ماند و او ذخیره ای برای انقلاب اسلامی شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در پی ترور نافرجام آیت الله هاشمی رفسنجانی در شامگاه چهارم خرداد ماه سال 58، امام خمینی (س) پیامی خطاب به وی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

جناب حجت الاسلام مجاهد متعهد، آقاى هاشمى عزیز

مرحوم مدرس که به امر رضا خان ترور شد، از بیمارستان پیام داد: «به رضا خان بگویید من زنده هستم». مدرس حالا هم زنده است. مردان تاریخ تا آخر زنده هستند. بدخواهان باید بدانند هاشمى زنده است چون نهضت زنده است.

امریکا و دیگر ابرقدرتها بدانند ملت ما زنده است. اجتماعات عظیم این دو- سه روز شاهد زنده بودن انقلاب است. اینان با این تلاشهاى احمقانه نمى‏ توانند انقلاب اسلامى ما را ترور کنند؛ نمى ‏توانند شخصیت انسانى- اسلامى مطهرى و هاشمى را ترور کنند؛ هر چند ترورها حساب شده و سازمان یافته باشند و از لابه لاى آنها جاى پاى ابرقدرتها و جنایتکاران بین المللى به چشم بخورد.

ملت با تمام قوا باید در مقابل دسیسه ها مقاومت کنند، توطئه ‏ها را بشکنند؛ با کمال مراقبت انقلابى این جنایتکاران را شناسایى کنند و به دادگاههاى انقلابى معرفى کنند. پاسداران انقلاب و رؤساى آنان موظفند از این شخصیتهاى ارزنده انقلابى حفاظت کنند و رفت و آمدهاى مشکوک را تحت نظر بگیرند؛ اگر چه خود آنان راضى نباشند. ملت بزرگ اسلامى مصمم است به نهضت اسلامى خود ادامه دهد، و اجازه دخالت خیانتکاران را در کشور خود ندهد. ما ملتهاى بزرگ اسلامى را به همکارى در این نهضت اسلامى ایران دعوت مى‏کنیم.

باید دست جنایتکاران از ممالک اسلامى و از عموم مستضعفین قطع شود، و وعده الهى به همت اقشار ملتهاى اسلامى تحقق یابد. من به آقاى هاشمى- فرزند برومند اسلام تبریک مى‏گویم که در راه هدف تا نزدیک شهادت به پیش رفت. و سلامت و ادامه خدمت ایشان را از خداى تعالى خواستارم. و السلام علیه و على عباد اللَّه الصالحین.

روح اللَّه الموسوی الخمینى‏

صحیفه امام؛ ج 7، ص 495-496

                        

 

دیدگاه تان را بنویسید