وزیر ارتباطات به منتقدان اسنپ و تپسی پاسخ داد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به حرف‌های منتقدان اسنپ و تپسی پاسخ داد.

لینک کوتاه کپی شد

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد مقابله با اپلیکیشن‌های حمل و نقل یا همان تاکسی‌یاب‌های آن‌لاین مانند اسنپ و تپسی گفت:‌ «کسب‌وکارهای سنتی نمی‌توانند جلوی فناوری را بگیرند و برای کسب‌وکارهای نوین ایجاد مشکل کنند. در حوزه‌ی کسب و کارهای جدید بر این باوریم که وظیفه دولت آن است که فضایی ایجاد کند که علاوه بر فعالیت کسب و کارهای سنتی در آن، شرایط برای کسب‌وکارهای جدید نیز مهیا شود.»

وزیر ارتباطات و فناوری در مورد تقابل با فناوری‌های جدید در حوزه‌ تاکسی و حمل و نقل با ذکر یک مثال توضیح داد: «در گذشته زمانی که قرار بود مراکز خرید بزرگ در دنیا راه‌اندازی شود، بسیاری از فروشگاه‌های کوچک نگران بودند و به تشکیل آن‌ها اعتراض می‌کردند؛ چون فکر می‌کردند ایجاد این مجموعه‌های بزرگ، کسب و کار آن‌ها را با ضرر روبرو خواهد کرد. اما بعدها تجربه ثابت کرد که هر یک از آن‌ها مشتریان خاص خود را دارند؛ پس از آن بود که رقابت بین این دو نوع کسب و کار به وجود آمد و مردم از این فضا استفاده کردند.»

واعظی تأکید کرد: «حالا همین داستان برای اپلیکیشن‌ها و ابزارهای مدرن رخ داده است. ما نمی‌توانیم ابزارهای نوین را در اختیار داشته باشیم، اما به سبک ۲۰ سال پیش زندگی کنیم. به همین خاطر لازم است از این فناوری‌ها در بخش‌های مختلف زندگی از جمله کشاورزی، صنعت، سلامت و دیگر حوزه‌های مرتبط با زندگی انسان استفاده کنیم.»

وزیر ارتباطات افزود‌: «در تمام بخش‌ها و کسب‌وکارها باید به استفاده از فضای مجازی و ابزار الکترونیکی و دیجیتال فکر شود. اکنون کسب‌وکارهای سنتی می‌توانند برای کسب‌وکارهای جدید مزاحمتی ایجاد کنند، زیرا این‌ها رقیب کسب‌وکارهای سنتی نیستند و حتی با آن‌ها همکاری دارند.»

 محمود واعظی در مورد خلأهای قانونی موجود در مورد کسب‌وکارهای اینترنتی گفت: «مسئله خلأهای قانونی در فضای مجازی تنها به حوزه کسب و کار محدود نمی‌شود. ما به‌شدت به دنبال آن هستیم که این موارد را اصلاح کنیم و در چند سال اخیر نیز هر بار به چنین نمونه‌ای برخوردیم، تلاش کردیم با کمک سازمان‌های تنظیم مقررات رادیویی و فناوری اطلاعات طرح‌های لازم در این زمینه را تدوین کرده و به دولت ببریم.»

او در مورد دید دولت مثبت دولت به اینترنت و فضای مجازی بیان کرد:‌ «دولت این نکته را می‌داند که تقویت فضای مجازی به معنای ایجاد شغل و فرصت‌های جدید است، به همین دلیل همواره از این فضا حمایت کرده است. در حال حاضر امیدواریم که مجلس و دولت همکاری‌های لازم را برای قانون‌گذاری در این بخش انجام دهند.»


منبع: زومیت

دیدگاه تان را بنویسید